וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכורות לזארה? מהיום תצטרכו לשלם קצת יותר

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 12:09

מהלך הקיימות של ענקית האופנה הספרדית מגיע לישראל, אם עוד לא עברתן בסניפים המקומיים הקרובים לביתכן, שימו לב לבשורה - מהיום תצטרכו לשלם על השקיות ומעטפות הנייר החומות. כל הפרטים

שקית נייר של זארה. Edward Berthelot, GettyImages
מהיום תשלמו טיפה'לה יותר/GettyImages, Edward Berthelot

בשנת 2021 החלה קבוצת אינדיטקס, הבעלים של זארה, מאסימו דוטי ועוד משמות המותגים המוכרים של הקבוצה, במהלך ששם את הנושא הסביבתי בקדמת הבמה. מהלך שהחל לפני כשלוש שנים וכעת מגיע ארצה לישראל לסניפים המקומיים - כבר השבוע.

"לקוחות יקרים, לידיעתכם, זארה תגבה 1 ש"ח לכל שקית נייר, ולכל אריזת מעטפה, 100% ממוחזרות. ההכנסות יושקעו במלואן כתרומה ליוזמות סביבתיות. אנו מעודדים את לקוחותינו להביא עמם תיק רב פעמי בעת הקניות בזארה. תודה על שיתוף הפעולה, ועזרתכם לצמצום פסולת" - כך נכתב בשלט מרובע שהונח על הקופות ברחבי הסניפים (כולל זארה הום וחברתה פול אנד בר).

זארה שקית בשקל. מערכת וואלה, מערכת וואלה
מהלך הקיימות של הענקית הספרדית הגיע לישראל/מערכת וואלה, מערכת וואלה

המותג הספרדי המוביל ייחל לגבות עמלה עבור שקיות הנייר החומות שרובנו מכירות, קטנות כגדולות, כמו גם על המעטפות הדקיקות יותר - זאת כדחיפה לשימוש חוזר וקיימות. המהלך מגיע ומתבסס גם בארץ בעקבות מחויבותה של החברה הפופולרית לחסל את הייצור והשימוש בפלסטיק לאורך כל פעילותה ברחבי העולם. לפני מספר שנים החליפה זארה את כל שקיות הניילון בחנויות ובהזמנות האונליין בשקיות הניתנות למחזור, ונראה כי הצעד הנוכחי היא דרך נוספת לבסס עצמה כ"ירוקה" ולהכניס את שמה הגדול לרשימת מותגי האופנה שפועלים למען הסביבה.

שקית נייר של זארה. Yurii Stefanyak, GettyImages
אופנה מהירה נכנסת למוד השתדלות/GettyImages, Yurii Stefanyak

עוד בוואלה

איך לבנות לוק מיליון דולר מזארה? תשאלו את מישל גרציג

לכתבה המלאה

זאת בניגוד למודל האופנה המהירה, המתבטאת בייצור המוני של פריטי אופנה על ידי תאגידי ענק באופן זהה, מוסדר וגלובלי. השינויים הללו מעידים על חדירה והתבססות של חשיבה אחרת, יותר מתחשבת. כאמור, ההכנסות בשווי שקל אחד עבור כל שקית נייר, יועברו באופן אוטומטי לפרויקטים סביבתיים המנוהלים על ידי מוסדות ללא כוונות רווח.

קבוצת זארה לא תהיה הראשונה לגבות תשלום עבור שקיות, שכן רשתות סופרמרקטים רבות לוקחות חלק בתהליך גבייה עבור מחזור כבר תקופה ארוכה. כן יירבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully