וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנת רחוב: סיגל דקל

אדר ריכטר

14.10.2004 / 15:43

רחוב בן יהודה התל אביבי והסואן נעצר לרגע כדי לעשות כבוד לדוגמניות ולבגדים הרומנטיים והמדוייקים של המעצבת סיגל דקל

מעטות הן תצוגות האופנה הישראליות שמצליחות לרגש. כזו הייתה התצוגה של סיגל דקל, שנערכה בבוקר שטוף שמש ברחבת בית קפה תל אביבי ברחוב בן יהודה, והצליחה לעצור רחוב שלם מלכת. לא רק המוזמנים הרשמיים של דקל, אלא גם עוברי אורח תל אביביים יכלו להתרשם ממה שיש לה להציע לחורף 2005.

התכונה לקראת התצוגה החלה כבר בפאתי הרחוב, כשאת הבאים לרחבת בית הקפה קיבל 'מיני סלון', שהועמד על המדרכה, שכלל כורסה, מנורה עומדת, שולחן ושטיחון, כולם עשויים מבד בצבעי עלי השלכת של הקולקציה. היה נחמד לצפות בעוברים והשבים עוצרים לאתנחתא אופנתית על הכורסה, מתפעלים ממעט הצבע שכבש לפתע את המדרכות האפרוריות של בן יהודה, והופכים להיות, רק לרגע, לחלק מעולם האופנה הישראלי.

בין מלצרים עטויים בסינרי סיגל דקל וקוקטייל בוקר אלכוהולי מפתיע, שהתחזה למיץ אשכוליות תמים, החלה החגיגה הגדולה, שהוכיחה שסיגל דקל היא לא קורבן אופנה. דקל הציגה קולקצייה מדוייקת, מגוונת, שלוקחת את עניין הא-סימטריות צעד אחד קדימה. נראה כי סיגל היא מהניצולים הבודדים שלא טבעו בחורף צבעוני מעוטר בפרווה ובמגפוני אסקימוסים. הקולקצייה היתה קלאסית ונראתה כמחווה לנשיות, עם פריטים מחמיאים, קצת רומנטיים, מחוייטים, לפעמים מעוצבים בהומור, אבל בהחלט לא משמימים.

הקו הראשון שעלה על המסלול, הוא 'יוניפורם' - בגדים נשיים בהשראה גברית, העשויים מכותנה ולייקרה ובד קנבאס. רוב הדגמים מגיעים עם תוספות גימיקים, שמאפשרות לשנות את הגזרה באמצעות ניטים, כפתורים ופרחי בד הניתנים להסרה. תמצאו פה חולצות מעטפת במראה רך מכותנה ולייקרה, ז'קטים אלכסונים שנותנים תחושה של גובה, מכנסי רכיבה (ג'וקי) עם ניטים במראה אצילי (בעיקר עם מגפיים), שלמרות שנראה ששוק המעצבים מוצף במכנסי ג'וקי, נראה שסיגל עלתה על הטריק של איך לעצב מכנסי שרוואל-רכיבה כאלו, מבלי לייצר מראה מגוחך של חיתול, כי הגבול בין אבסורד לאופנה יכול להיות דק מאוד לפעמים.

עוד בלטו בשטח, חצאיות פליסה בנויות מעירוב של קורדרוי, קאנבס ופשתן, כשהחלק האחורי יכול להפוך לקדמי, חולצות ויסקוזה לייקרה בשילוב כותנה בצורת עניבה עם אבזם עור וניטים או עם צווארון סרוג הניתן להסרה בכפתור, ז'קטים מדהימים בגזרת מנצחת עם קלוש בגב ובטנה מפוספסת, מכנסי דייגים שבפתיחת כפתור חושפים כיס ובטנה מפוספסת ושמלת כתפיות עשויה מבדים שונים, שניתנת לקיצור בתפיסות של ניטים.

הקו השני, הוא הקו הקלאסי, ובו שולטים השחר-לבן, עם מעט השפעה של קווי עיצוב יפאניים. תמצאו כאן שמלות טוניקה בגזרת סינר, שמלות ויסקוזה מעוטרות בעלי כותרת הגזורים מתוך הבד עם בטנה פרחונית ושכמיות רומנטיות עם חגורת אבנט הנסגרת במותן רחבה ומעוטרת בסיכה. חצאיות פליסה מגברדין וויסקוזה, עשויות מחלקים שנותנים תחושה של מראה שכבות (חצאית על חצאית), שכמיות שחורות עם ביטנה לבנה ועיטורי תחרה, מכנסיים מחויטים בגזרה קלאסית בתוספת של חצי חצאית, שניתנת להסרה על ידי כפתורים.

מילנו בתל אביב

הקו השלישי, שסוגר את הקולקצייה כולל בדים צבעוניים ברוח חורפית, שישתלבו יפה עם הספה בסלון, כשהבולט והמשמח שבהם הוא הסגול החורפי. למסלול הגיחו שמלות סטרפלס ומכנסיים בשילובי בדים שונים ובחיתוכים רוחביים של קטיפה פרחונית, שיפון וטאפט.

מלבבים במיוחד הם מעילים מקטיפה פרחונית עם ביטנה משכנעת לא פחות, חצאיות קלוש, חצאיות מיני פרחוניות, שמלות שיפון בגזרה נשית ורכה, עם או בלי שרוול, חצאיות קטיפה עם אימרה בזהב, מכנסי סבא נינוחים מגברדין שמסתיימים במכפלת רחבה ומכנסיים מקטיפה פרחונית, עד הברכיים שמסתיימים במנג'ט סריג.

התצוגה ננעלה בפריצה של הדוגמניות אל הצד השני של הרחוב. התנועה נעצרה למראה תהלוכת נשים יפות וחורפיות, כרוכות בצלמים ובפלאשים, שכבשו את הכביש הדו מסלולי של בן יהודה. לרגע אחד אפשר היה לדמיין שכל נשות העיר לבושות בצו האופנה וכל בתי הבאוהאוס של העיר משופצים ושתל אביב היא מילנו.

מחירים

מכנסיים: 360-690 ש"ח

חולצות: 340-400 ש"ח

שמלות: 700-950 ש"ח

חצאיות: 350-650 ש"ח

ז'קטים ומעילים 720-1400 ש"ח

  • עוד באותו נושא:
  • סיגל דקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully