וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקניינית הפרטית שלי

יניב משיח, צילום: רועי בכרך

15.12.2004 / 14:54

דמיינו שאתם מסתובבים עם כרטיס אשראי של מישהו אחר, רוכשים עבורו בגדים, נעליים ואקססוריז ומקבלים על זה משכורת. מסתבר שיש מקצוע כזה, שנקרא "קניין פרטי". תשאלו את קארן דונסקי

אין דבר כיפי יותר מלשוטט במרכזי קניות וחנויות ולדעת שכל מה שתשלפו מהמדף, תמדדו ותדחפו לשקית יהיה שלכם, בתנאי שכרטיס האשראי יעבור את הסלקציה של הפס המגנטי. יש רק דבר אחד יותר כייפי והוא, מישהו שהולך לקנות לכם את הבגדים, הנעליים, התיקים ושאר האקססוריז, עם כרטיס האשראי שלכם. מסתבר שיש ג'וב כזה, והוא נקרא קניין פרטי.

מדובר במקצוע הזוי וחלומי, שבו כל שעליך לעשות הוא להגיע לבית הלקוח לפתוח לו את הארון, לחטט חופשי ולהתחיל להגיד לו מה לא בסדר בקולקציה שמגולגלת לו על המדפים, ואיזה נעליים כדאי לו להעיף ומהר. לאחר מכן קופצים למרכז הקניות הקרוב למקום מגוריו, וקונים לו בגדים, נעליים ואביזרי אופנה מכל הבא ליד.

בישראל יש רק בת מזל אחת (לטענתה), שעוסקת במקצוע מעורר הקנאה הזה - קארן דונסקי. דונסקי אחראית לטיפוחן וגידולן של מלכות יופי רבות כמו רינה מור, ספיר קופמן, לינור אברג'יל רווית אסף ועוד, שהגיעו אליה לבית הספר למקצועות הטיפוח והדוגמנות במועדון "לאישה" כבנות אנונימיות, והשאר- היסטוריה.
בבית הספר ההוא למדו הבנות איך ללכת, מה ללבוש, מה להתאים למה ועוד כל מיני דברים שהם עניין של חיים ומוות.

הגברת דונסקי קלטה את הפוטנציאל הגלום במרכז והציעה ל"פשוטי העם" לבוא וללמוד את כל אותם דברים, גם אם אין ברשותן תואר (יופי) ומכונית. וכך מצאה עצמה דונסקי הופכת לקניינית פרטית לאנשים שרוצים לשנות את תדמיתם החיצונית ולהתלבש נכון.

"אני הקניינית היחדה בארץ ועוסקת בתחום כבר 25 שנים. עסקתי בו עוד לפני שידעו בכלל שיש דבר כזה" היא מצטנעת. כשאני מדבר איתה ממהרת דונסקי להבהיר כבר בתחילה כי קיים הבדל בין קניין לסטייליסט. "אנשים לא חושבים שיש הבדל אבל מדובר בשני דברים שונים. סטייליסט מקשט אנשים ובובות ממש כפי שמקשטים עצים בחג המולד. קניין צריך להכיר את האדם שמולו ובהתאם לנתונים הטבעיים ולצרכים שלו להתאים לו בגדים, נעליים ומראה כולל".

במסגרת התפקיד אחראית דונסקי לאתר אצל הלקוח שלה נקודות תורפה ולהסתיר או להעלים אותן, ומנגד להבליט את הדברים היפים שבו. דונסקי: "כך למשל, לנשים שמנות יש נטייה להתעטף באוהלים בלי לבדוק איזה חלק יפה יש להן בגוף. כך נוצר מצב שמישהי עם מותניים יפות מסתירה אותן בבגד רחב ולא מחמיא".

מי זקוק לקניין פרטי

בין הסיבות שבעטין שוכרים את שירותיה של דונסקי נמצאות נשים שמקודמת בעבודה, ורוצות לשנות תדמית, או בחורה שעברה לעיר הגדולה ורוצה מלתחה עדכנית יותר. "אני מגיעה לפגישה שנייה ובה אנחנו הולכים ביחד לחנויות ואני רואה מה הבחורה בוחרת. אני אומרת לה מה מתאים לה, איך לבחור ועל מה להסתכל שהיא קונה. מדובר רק במדידה כדי שאני אראה מה ואיך היא בוחרת בגדים".

"בשלב האחרון אני הולכת לקנות ללקוחה בגדים שהכי מתאימים ומחמיאים לה. חשוב שהלקוחה תרגיש בנוח עם הבגד כי ברגע שהבגד גורם לה אי-נוחות רואים את זה ואין טעם לקחת אותו". דונסקי מציינת שחשוב לקנות את הפריט הראשון שעליו בונים את "הבניין". לגברים זה מקטורן מחמיא, ולנשים זה חצאית או שמלה קלאסית ושימושית. כצפוי, מדובר בעסק לא זול בכלל. "אני שואלת אדם איפה הוא "משחק" כדי להבין מה רף ההשתכרות שלו, ואני שואלת אם יש לו אפשרות כי זה לא דבר זול- אם למשל הנהלת חברה ממנת לו את זה אז מדובר במשהו שונה והקניות נעשות בצורה חופשית".

התענוג, לדבריה, לא יקר במיוחד (והכל יחסי כמובן). "כל מה שאני יכולה להגיד זה שאני גובה תשלום עבור פגישה בת שעה וחצי ומעדיפה לא לדבר על המחיר".

דונסקי מספרת על מבצע הצלה שערכה לגבר שעמד לנסוע לנסיעת עסקים לחו"ל. הבחור בילה קרוב לשלוש שעות בחנות לבגדי גברים בכיכר המדינה, מבלי שהצליח להחליט מה לקנות. "גם אני הייתי באותה חנות והוא קלט אותי בזווית העין, פנה אליו כשברכיו רועדות וביקש את עזרתי. תוך 20 דקות בחרתי לו חליפה, שני זוגות מכנסיים, ז'קט, נעליים ונרתיק למשקפיים. הוא היה אסיר תודה. רוב האנשים לא יודעים איך הם נראים, ולכן צריך לעזור להם".

כמה טיפים בחינם

לסיום נותנת קארן דונסקי מספר טיפים: רצוי להתחיל לבחור מלתחה עם גוונים חלקים. לא מומלץ ללכת רק עם בגדים שהם צו האופנה, אלא עם דברים קלאסיים ושימושיים. לא לוותר על ג'ינס, ואם כבר רוכשים אחד, כדאי ללכת על ג'ינס קלאסי ואיכותי שיושב טוב על הגוף. אם אין כסף לבגדים יקרים וממותגים אפשר להשקיע באביזרים, כי זה משדרג את ההופעה, כאשר הכוונה היא לא לאביזרים זולים, שיכולים רק להרוס עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully