וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסי מיאקי טס לירח

ענת אור

17.1.2005 / 9:43

מה קורה כשמעצב בגדי הנשים של איסי מיאקי ואומנית יפנית חוברים? נוצרת קולקציית פופ-ארט-מנגה מדהימה בשם "אישה במסע לירח"

מעצב קו בגדי הנשים בבית איסי מיאקי, נאוקי טקיזאווה, נמשך לעבודותיה של האמנית היפנית איה טקאנו כבר בתערוכה שלה בשנת 2000. הוא מצא בה מועמדת מושלמת להגשמת חזונו העתידני לקולקציה הבאה שלו שנקראה "מסע אל הירח". אבל לפני ה"מסע לירח", עבדו השניים ביחד על קו הלבשה תחתונה שנמכר בחנות של איסי מיאקי ברחוב רופונגי בטוקיו. טקיזאווה היה בטוח שטקאנו היא האדם המושלם כדי להעביר את המסר שלו בצורה מובנת לשאר העולם.

"אני חושב שהרעיון הזה יהיה אחד הדברים שיתבררו בעתיד הקרוב", הוא אומר, "ניסינו לחשוב איך יראה המסע הזה בעוד עשרים שנה מעכשיו. איך תרגיש אשה במסע לירח, איזה בגדים היא תרצה לקחת איתה ובאיזה תיק היא תשתמש לצורך כך. סגנון המדע הבדיוני הפשוט של איה טקאנו הוא מאד קרוב למה שרציתי ליצור".

לא חלפו ארבע שנים והכשרונות חברו יחד והפעם ליצירת קולקציה של הלבשה עליונה. טקאנו הכינה עבור קולקציית סתיו/חורף 2004 של איסי מיאקי איורים בסגנונה המיוחד שתורגמו במהרה לשמלות, שכמיות ומצעד של אביזרים נחשקים במיוחד.

ביחד, נותנים המעצב והאמנית נוק-אאוט יפני, ומוכיחים שוב שהשילוב בין אופנה לאמנות הוא מנצח. הקולקציה המיוחדת של טקיזאווה, המעוטרת בציוריה של טקאנו הוצגה בגלריה בפריז והיא יותר יפנית מיפנית.

איה סופרסטאר

באופן אירוני, דווקא ההתרחקות ממרכזו של עולם האמנות מביא את האמנית המוערכת להצלחה גדולה יותר, והופכת אותה לסופר סטאר באמנות היפנית המודרנית.

טקאנו, ילידת 1974, מציירת בסגנון פופי קליל ויוצרת עולמות עתידניים, שבמרכזם דמויות של נערות בית ספר בעלות פני ירח ועיניים חסרות הבעה, דמויות בעלות ראשים גדולים המתחברים אחד לשני וכל מיני סוגים נוספים של תאומים סיאמיים משונים. עבודותיה מושפעות מתרבות המנגה היפנית אבל גם מהמדע הבדיוני והמסורת העתיקה של האמנות האירוטית היפנית. בעבודות שלה יש קסם שובה לב וגם מסתורין אפל.

אחרי שהגשימה רבים מחלומותיה האמנותיים, נשארו לה עוד שני חלומות, מציאותיים יותר או פחות: לטוס אל הירח ולפגוש את הגיבורה האיסלנדית שלה – ביורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully