וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפה והחיה מצטלמות ל"ווג"

חן סגל

4.4.2005 / 8:50

דרו ברימור בתפקיד סינדרלה ושלגיה, הצטלמה אצל נסיכה אמיתית אחרת: הצלמת אנני ליבוביץ', להפקת אופנה מהאגדות של "ווג" האמריקאי

התמונה הראשונה שראיתי בחיי, ושהפילה אותי מהרגליים, היתה של הצלמת אנני ליבוביץ'. היה זה הצילום של ג'ון לנון ויוקו אונו, היא לבושה, הוא ערום, מחבק אותה בתנוחה עוברית. באותו רגע רצתי אל חנות הספרים הקרובה לאיזור מגוריי וקניתי ספר צילומים של ליבוביץ'. עבור מי שמכיר אותה ואת עבודותיה אין צורך להכביר מילים. מי שלא, שיעשה מה שאני עשיתי, ורצוי שיזדרז.

ליבוביץ', יהודיה אמריקאית, נחשבת לאחת הצלמות הגדולות של המאה ה-20, בואכה המאה ה-21. גדולתו של צלם לא נמדדת רק בכיוון נכון של התאורה ויצירת אפקטים של אור וצל, אלא ביכולתו לשכנע את המצולם להתמסר לפוזות משונות ושונות, שלעתים הן רחוקות שנות אור מתדמיתו של המצולם. כך למשל, צילמה ליבוביץ' את השחקנית וופי גולדברג בתוך אמבטיית חלב, כשרק פרצופה, ידיה ורגליה מציצים החוצה, או את הקומיקאי הבריטי ג'ון קליז כשהוא לבוש חליפה שחורה וצמודה, תלוי כעטלף, במהופך, מענף של עץ.

היות שליבוביץ' היא לא צלמת אופנה, אלא יותר "לוכדת פנטזיות" באמצעות העדשה, לא הופתעתי כשראיתי שהיא חתומה על צילומי כתבת השער של מגאזין "ווג" האמריקאי. הנושא בו עוסק גיליון אפריל של "ווג" הוא "צורה", ואם לדייק: הצורה הנשית, והוא כולל כתבות על נשים גדולות, גבוהות, נמוכות, עגלגלות ונשים בהריון. בכתבת השער מככבת דרו ברימור, וזו אחת מהפקות האופנה המרשימות ביותר בהן נתקלתי.

סינדרלה רזתה מאוד

הנושא הוא הומאז' לאגדות ילדים, ולצורך הצגתו צולמה ברימור על ידי ליבוביץ' בתמונות שלקוחות מתוך אגדות ילדים מפורסמות של האחים גרים. באחת התמונות רואים את דרו כשהיא סועדת ארוחת ערב עם אריה, בסצינה מתוך "היפה והחיה". בתמונה אחרת שרועה ברימור על המיטה ומסתכלת במראת פנים קטנה, ונראית כאילו הרגע יצאה מתוך "שלגיה". הקשר בין ברימור לנושא "הצורה" של הגיליון הוא השינווים החצוניים הקיצוניים שעברה בשנים האחרונות - מעגלגלה למלאה, לשדופה וכן הלאה. דרו אפילו מציינת בראיון עמה שבאחרונה פנה אליה ברחוב בחור שאינה מכירה, ואמר לה שאילו היתה מעלה כמה קילוגרמים במשקל, היא היתה נראית בדיוק כמו דרו ברימור.

משום מה, לרגעים נראה כאילו ברימור קצת נעלמת בתוך ההפקה הגרנדיוזית הזו, ואילו היו בוחרים שחקנית אחרת, בעלת עוצמה פנימית גדולה יותר, או מראה מרשים יותר (קיירה נייטלי? נטלי פורטמן? ליב טיילר?), היתה רק מוסיפה לתמונה, ולא נבלעת בתוכה.

ואם כבר "ווג", אז איך אפשר בלי לגייס את מיטב מעצבי ההוט-קוטור לצורך ההפקה. וכך, ג'ון גליאנו, כריסטיאן לקרואה, שאנל ודיור הצטרפו להפקה, עם שמלות שנראות ממש כאילו נלקחו מהאגדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully