וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטולת קצפת

הדס שואף

20.7.2005 / 10:00

סוזאנה, דוגמנית לשעבר ממוצא בריטי-הולנדי, מעצבת ברישפון שמלות כלה וערב חד פעמיות בעיצוב אירופאי

בעוד רבים מאיתנו מחפשים דרכים לברוח מהארץ, בחרה סוזאנה אנאל, בריטית-הולנדית, להשתקע בישראל ולבנות את חייה ועתידה כאן, לאחר שמצאה שזו "ארץ נהדרת עם אנשים חמים וישירים וכמובן מזג אוויר שאין שני לו". סוזאנה, דוגמנית בעברה, טיילה ברחבי העולם, פגשה בתרבויות שונות, ולבסוף מצאה את ישראל כמקום בו היא רוצה להשתקע.

רצונה לעצב התעורר כאשר חיפשה שמלה לחתונה שלה. היא הסתובבה בתל אביב ותקהל בעיקר בעיצובים מצועצעים, מנופחים ורחוקים מטעמה האישי. בייאוש רב שרבטה דבר מה על נייר ופנתה לתופרת מקצועית שתפיח חיים בציור. התופרת התלהבה ודחקה בה להתחיל לעצב. וכך, בשנת 2002 החלה סוזאנה לעצב בגדי ערב וכלות. לאחר שנתיים של עבודה עצמאית היא פגשה את מישי, היי-טקיסטית לשעבר בת 32, עם ניסיון בניהול בתי אופנה. פגישתם ארעה בדיוק בנקודה בה הרגישה סוזאנה שהיא צריכה להרחיב את מעגל לקוחותיה ולמצוא שותפה שתנהל את הצד האדמיניסטרטיבי של העסק, ומישי הצטרפה אל הסטודיו.

סוזאנה ומישי מאמינות כי הן משמשות אלטרנטיבה לכלות שלא מתחברות לאופי שמלות הכלה והערב בארץ, ומחפשות משהו אחר. המוטו בעבודת העיצוב של סוזאנה הוא פשטות, חושניות ותחכום, כיאה למותג ששואב השראה מאופי העיצוב האירופאי. עיצוב השמלה מתחיל במפגש אישי של המעצבת עם הלקוחה, כשברוב המקרים מתנהל המפגש בבית הלקוחה, וכך יכולה המעצבת לחוש את האופי, האישיות וסביבת החיים של הלקוחה.

סוזאנה עומדת על כך שאין שום סגנון ספציפי לפיו היא מעצבת. הסגנון העיצובי נוצר מהלקוחה ורצונותיה. האינטואיציה של סוזאנה בשילוב עם כישרונה וניסיון החיים שלה, יוצר דגמים עשירים אך נקיים. העיצוב הוא חד פעמי ובלעדי לקונה, והן לא חוזרות על אותה שמלה פעמיים.

חסר לי ג'רסי

סוזאנה לא משתמשת בגזרות המשורטטות על נייר, והעיצוב נעשה בדיגום חופשי על הלקוחה ועל בובת חייטים. במילים אחרות, השמלה מיוצרת על גופה של הלקוחה ומותאמת למידותיה. רוב הבדים הם מהסוג הנשפך, והם גזורים באלכסון, כך שהם חובקים את הגוף ותורמים למראה נשי. את הבדים קונה סוזאנה בארץ, היות שהיא אוהבת את המבחר של בדים המיועדים לבגדי ערב, למרות שחסר לה מאוד בד הנקרא סילק ג'רסי, שפופולארי בקרב מעצבי הקוטור באירופה, אך לא נמכר בארץ מפאת מחירו היקר. בד זה, לטענתה, הוא מושלם לשמלת ערב אולטימטיבית.

המותג סוזאנה כולל שתי קטגוריות: האחת היא עיצוב שמלות בלבד, והשנייה היא יצירת טוטאל לוק, כולל ייעוץ והרכבת מראה שלם, מנעליים ואביזרים, ועד איפור ושיער. כאן נכנסת לתמונה מישי, שיוצרת סטיילינג עבור הלקוחה.

סטודיו משלהן צפוי להיפתח בקרוב במושב רישפון, והוא מחובר לביתה הפרטי של סוזאנה. לטענתה, גם כאן מובילה אותה האמונה באינטימיות וברצון להרגיש חמימות וביתיות גם בעבודה, ובעיקר להעניק את התחושות האלה ללקוחה. סוזאנה ומישי אינן הראשונות שמייצרות אופנה עילית בהזמנה אישית בארץ אך השפיות, הפשטות, והטיפול לו זוכה כל לקוחה מבדיל אותן מאחרים. באחרונה הזמינה קרן מיכאלי את שמלת החתונה שלה מסוזאנה.

מחירים:
שמלת ערב: החל מ- 6,500 ש"ח
שירות טוטאל לוק: 1,500 ש"ח נוספים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully