וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין רע בלי טוב

חגית ברונסקי

4.1.2006 / 10:15

נעמה בצלאל יכולה ללמד את המעצבים הצעירים שיעור בגיזרה, צבע ובד, מה שהופך אותה ליחידת סגולה בנוף האופנה המקומי

נעמה בצלאל היא המעצבת הצעירה הכי רצינית שעובדת כיום בענף האופנה המקומי הצעיר. בכל עונה, אחרי בחינה של הקולקציה שלה, התובנה הזאת הולכת ומתחדדת ומחזקת את עצמה. אי אפשר להגדיר איכויות חיוביות של מעצב, מבלי להציב אותן למול תכונות שליליות אצל מעצבים אחרים, ככה זה, אין רע בלי טוב. על הרקע הזה בולטת נעמה בצלאל בשלושה משתנים: צבע, מבחר, בדים וגזרות.

בעוד שמרבית הצבעים השולטים בקולקציות של מעצבים צעירים (ופחות צעירים) לא עונים בכלל על הקטגוריה של צבעים (שחור, לבן, אפור), בצלאל לא חוששת להשתמש בבדים צבעוניים. לעתים היא אף בוחרת להשתמש בצבעים שרק לעתים נדירות אפשר למצוא אצל מעצבים, כמו כתום חזק, כתום קורל, ירוק יער ואדום.

בקולקציות הקיץ שלה הדבר בולט מאוד, ואפשר למצוא על המדפים שמלות בצהוב וכחול, החורף הוא שקט יותר, אבל עדיין מרהיב עם מעיל צמר כתום עם כפתורים גדולים (בתמונה), מעיל באדום זועק ושמלות בכתום וירוק. עתה לא נותר אלא להפציר בבצלאל שתיקח את העניין צעד אחד קדימה, ותוסיף לרשימת הפריטים גם מכנסיים צבעוניים. לפעמים אין ברירה אלא לחנך את הקונה הישראלית ולא רק ליישר קו עם הדרישות שלה. באירופה, אין זה נדיר כלל וכלל שקולקציות מעצבים כוללות גם מכנסיים צבעוניים, ולא רק בשחור, חום ואפור.

מבחינת המבחר, ישנם מעצבים רבים שתופרים שלוש חולצות ושני זוגות מכנסיים, ופותחים חנות או מכנים את האסופה המקרית של הפריטים "קולקציה". כך לדוגמה, לפני כמה חודשים נפתחה במתחם גן החשמל בתל אביב חנות של מעצבת, שהציגה בה בערך 4 חולצות T. ואני לא מגזימה. בצלאל מציגה בחנויות שלה, בעקביות רבת שנים, קולקציות מובנות ומגובשות. הקולקציה כוללת את כל המידות, ישנן פריטים שמגיעים בכמה צבעים, אפשר להרכיב סטים של לבוש מהפריטים, להתאים שמלה למעיל, חצאית לחולצה או וסט למכנסיים. מדובר בחנות בגדים, מלאה ושקולביה עמוסים.

חיה במזרח התיכון

מבחינת גזרות, אפשר בהחלט לומר שבצלאל חיה בתוך עמה, ומכירה את הלקוחה שלה, זאת עם האגן הים תיכוני הרחב, החזה הגדול והגובה הממוצע. לא תמצאו שם בגדים בלתי אפשריים לבנות 14 שלא זקוקות לחזייה. גם חברה עגלגלה למדי הצליחה למצוא שם שמלה מחמיאה, כזאת שלא דורשת אקרובטיקה הנדסית מבחינת החזייה, הרגליים או הבטן. באותו אופן היא גם בוחרת את הבדים. לא תמצאו אצלה את בדי הטישו השנואים והמרוטים, אלא כותנה, קרפ וצמר, שמהם היא מצליחה לתפור גזרות יצירתיות ומתוחכמות אך גם מחמיאות, ומעל לכל – לבישות.

מעבר לכל אלה, הסגנון המובהק של בצלאל הוא עניין של טעם. יש כאלה שמתחברות למראה הרטרו, הבובתי, הקלאסי של בצלאל, ויש כאלה שפחות. אבל אין עוררין על כך שמדובר במעצבת שבאמת מציעהVALUE FOR MONEY, בלי שטיקים ועם יצירתיות עקבית.

בקולקציית החורף של בצלאל בולטת בעיקר סדרת המעילים. כל המעילים מצויידים בכפתורים גדולים, והם מגיעים באורך של ז'קט, ירך או שוק, בצבעים שחור, אדום, כתום או משובצים. קו השמלות המצויין כולל דגמי שמלות בירוק, כתום, שחור, חום, ג'ינס ועוד, בגזרות מחמיאות קלאסיות, חלקן אלגנטיות יותר וחלקן קז'ואליות יותר. עוד תמצאו החורף סדרת וסטים, מכנסי 7/8, חולצות מכופתרות ומגוון לא מבוטל של חצאיות.

מחירים:
חצאיות: 639-399 ש"ח
חולצות: 559-199 ש"ח
שמלות: 949-699 ש"ח
מכנסיים: 449-379 ש"ח
מעילים: 1359-1099 ש"ח
ז'קטים: 1099-879 ש"ח

טווח מידות: 36-44

להשיג: דיזנגוף 212, שינקין 40, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully