וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור בעיניים

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

24.1.2006 / 11:22

מה אנחנו באמת חושבים על משקפיי הראייה של רני רהב. פעם סמל אינטלקטואלי נחשק

היו שנים בהן ילדים שהסתובבו עם משקפי ראייה בעלי מסגרת שחורה, עבה ומרובעת נחשבו לחנונים האבסולוטים ונישנשו את תחתית הסולם החברתי.

אולם בשנות החמישים הפכו המשקפיים המרובעות לסמלם של האינטלקטואלים. ז'אן פול סארטר הרכיב כאלה וגם המחזאי ארתור מילר וכמובן וודי אלן.
גם השפיצים הבולטים של תעשיית הקולנוע-ספרות-עיתונות-טלוויזיה המקומית רכשו אותם כפריט הכרחי ולא היה נשק טוב מהם כדי ללכוד בבתי קפה תל אביביים בחורות חובבות קולנוע צרפתי.
בשנות השישים אריס סאן הרכיב גרסה שלהם, סטודנטים לפילוסופיה לא יצאו בלעדיהם מהבית ובשנות התשעים גם מעצבי אופנה כמו גדעון אוברזון, דורית שדה ודורין פרנקפורט הצטרפו לעדר.

עם השנים חלה אינפלציה בדימוי הרווח. מסימן היכר של הבון טון המקומי הפכו המשקפיים לקישוט שכיח המתנוסס על כל חוטם שרוצה להיכנס לחבר'ה ולסמל נובורישי.
כל כך נדושות ומיגעות הפכו משקפי האינטלקטואל עד שכל מי שיודע לרחרח הייפים השכיל לאחרונה להימנע מהם. חוץ מרני רהב.

יש לנו הרבה כבוד לעולם היחצנות אבל הוא אינו האמנות השביעית גם לא השנייה. מכאן שמתקבלת איזו דיס-הרמוניה. מעין מפגש לא זורם בין שני עולמות שונים.
רהב, הוא איש יקר שהאקלים הציבורי היה דל ואפרורי בלעדיו. מדובר הרי באיש שהוא אחת הסיבות המרכזיות לראות ארץ נהדרת.

אבל לא. אנחנו לא חושבים רק על עצמנו ועל הרגלי הבידור הבהמיים שלנו. מכאן שאנחנו משגרים מכאן עצה ליחצן הצבעוני - רוצה שארץ נהדרת יירדו מימך? היפטר מהמשקפיים. חשוב על זה. איך טל פרידמן יאפיין אותך בלעדיהם?. נכון שיהיה לו הרבה יותר קשה?.
משקפי הראייה שלך משחקות לידיהם של עורכי תכניות הסאטירה ומסייעות בידיהם של הקריטוריסטים המובילים במדינה. התחכם להם. הבא להם בהפוכה.

האופטמטריסט של שרון מדבר

ונמשיך עם הקו המפרגן הזה לשיחה עם קלוד סמואל, האופטמטריסט של המדינה, בעל המבטא הצרפתי המקסים, מי שחנותו היוקרתית ממוקמת מול התיאטרון הלאומי הבימה ומשמש בימים כתיקונם כאופטמטריסט של ראש הממשלה אריאל שרון.

לסמואל לא קל בימים אלה כשהוא מתעדכן מהחדשות על מצבו המדאיג של לקוחו האהוב אבל הוא נאות בכל זאת להתגייס ולהשיא עצות לרהב.

"המשקפיים של רהב שייכות לטרנד מאוד ספציפי, שמעיד על אישיות יוצאת דופן ודומיננטיות" קובע סמואל "הן מחצינות רצון להיראות שונה מכל השאר ולבלוט בשטח. יש לו פנים קצת רחבות וברור שהוא צריך מסגרת ארוכה ורחבה. הוא צריך לעבור לסגנון יותר עדין. במקרה שלו, צריך לשים יותר דגש על קלילות ולא על בומבסטיות. גודל המשקפיים מתאים לו, אבל אפשר לעבור למשקפיים עם פחות פריטים במסגרת".

סמואל מציין שהטרנד העולמי לקח תפנית לכיוון מה שהוא מכנה הסגנון דיסקרטי. סגנון שממשיך להצטיין באלגנטיות, אך מביא טוויסט חדש למשקפי האינטלקטואל המקובלות.

בכדי ליצור את המראה המעודן והמעודכן, ממליץ סמואל לרהב על שני דגמים. הראשון: משקפיים בעלות חצי מסגרת שחורה עם זויות חדות של חברת IDC הנושאות ניחוח סמי-רטרואי ומשדרות עדינות ואצילות.
משקפיים אלה ימשיכו להחצין וליחצ"ן את אופיו הדומיננטי של רהב אבל יוסיפו נופך של מסתוריות, תחכום ושרמנטיות.

הזוג השני: משקפיים אולטרה אופנתיות של חברת Beausoleil, בעלות מסגרת רחבה ומלאה. מסגרות המשקפיים האלה מעוצבות כך שייראו כמחוברות ומנותקות מהעדשות בו זמנית, וסביר כי יגרמו להרמת גבות מרותקות ומעריכות, ברחוב.


לסיכום, אם רהב, נציג העשירים והמאושרים סתם את הגולל על טרנד המשקפיים עבות המסגרות והוציא אותן מחוץ לאופנה, מותר לנו גם לדרוש ממנו שיוביל את הטרנד הבא ויכניס אותנו לעידן חדש ומחובר יותר. ביום סגרירי וקודר זה אנחנו מגישים לך את המושכות. קום, תוביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully