וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת תה חשמלית

רותם רוזנטל

12.1.2006 / 11:25

אפשר לקנות ברשתות הנעליים דגמים כמו של כולן ואפשר לקפוץ לבוטיק החדש של שני בר במתחם גן החשמל

את תיקי הקשקשים של שני בר (31) אי אפשר היה להחמיץ בשנה האחרונה. הם זכירים וייחודיים מאד והיו חביבים על סטייליסטים רבים ששילבו אותם בהפקות אופנה ובתכניות טלוויזיה.

עכשיו, בר, פותחת מקום משלה במתחם גן החשמל בתל אביב שבו היא תמכור את הנעליים הנשיות והקוקטיות שלה לצד התיקים.

היא מצטרפת בזאת לשורת המעצבות הבלתי נלאות מהמתחם המבטיח שידועות בשם שאפילו צ'ה גווארה היה מתגאה בו – קולקטיב 6490.
את המקום פתחה בר יחד עם ברוך כתאני (30), שותפה לחיים ולעסקים. ההחלטה היא לחבר את הלקוח לשלבי עשיית הנעליים והקומה השנייה של החנות מכאן, תשמש כבית מלאכה זעיר.

מידות קטנות או גדולות מאד

אם בעבר שילבה המעצבת פסי גובלנים וכפתורים מיוחדים שמצאה בלונדון, הרי שהעונה אפשר למצוא אצלה בין השאר נעלי בובה א-לה דורותי מארץ עוץ שמכוסות בטוויד מלבב ופריטים המדיפים ניחוחות תה מסרט בריטי ישן. "אני מחסלת סטוקים של חנויות ישנות", היא מעידה "משהו באיכויות הוויזואליות והטכניות של החומרים הישנים מושך אותי". הנעליים שלה לא נכנעות לטרנדים חולפים – אצלה לא תמצאו פלטפורמות, שפיצים או מגפי בוקרים אורבניים.

בר מייצאת באופן סדיר לברלין, הולנד, אוסטריה ולוס אנג'לס. בשנה שעברה הוזמנה להשתתף בתצוגת אופנה בחו"ל, שם גילתה אותה חברת נעליים ברלינאית והחלה למכור דגמים שלה בחנויותיה. לאחרונה, השתתפה בר גם בתצוגת תלמידיה של מעצבת העל ויויאן ווסטווד בברלין.

בחו"ל התפתח נדבך נוסף במודלים שלה. "התחלתי להבין שבארץ אין כמעט חצאי מידות והתחלנו לייצר גם טווח מידות שנע בין 33-43. יש צורך עצום במידות קטנות וגדולות, עבור אלה שקונות בחנויות נעלי ילדים או בחנויות לנעלי גברים. ההיענות נהדרת".

לא מוצאת חומרי גלם

גם בר מודה שתחום ייצור הנעליים הבוטיקי בארץ עדיין מדשדש. "הייבוא מהמזרח צמצם את התעשייה לרמה מינימלית. אנשי מקצוע רבים נאלצו לעזוב את התחום, ולא נוצר עדיין דור חדש של יצרנים. לי לקח זמן רב למצוא את חומרי הגלם והאנשים הנכונים שיעבדו איתי. אין ספק שמי שנכנס לעולם עיצוב הנעליים, מתחיל לעבוד עם מגבלות.
"בניגוד לבגדים ואקססוריז, נעל זקוקה לחומרים רבים וכל אחד מהם מגיע ממקור אחר- עקב, סוליה, אימום. אני מייבאת חומרים ועורות מחו"ל.

"יש המון פרגון בין המעצבים המקומיים: שלי סתת ואילון קמבר מקאפל אוף, ענבר הופמן שעומדת מאחורי Shoemaker או מירב הלל שיצאה מגזית ומעצבת ליין משלה בשם 'שולה'. כולנו מקווים שיכנסו עוד אנשים לתחום ושהמודעות לנעליים ישראליות תעלה".

בר, בוגרת בצלאל, התחילה בכלל בעיצוב תלבושות לתיאטרון. מאחורי הקלעים התחילה גם לעצב תיקים. "החלטתי להיכנס לתחום הנעליים כי התאהבתי בו. למרות כל הקשיים, אני נהנית מכל רגע. אני מתייחסת לנעל בתור אובייקט תלת מימדי יותר מאשר כאובייקט אופנתי. הצורה נורא חשובה לי ואחריה מגיעים החומרים והצבעים. כל דבר מעורר בי השראה – מסרט ישן שלפתע יתגלה בו אובייקט מסקרן ועד ידיות של קומקומים וכלי בית".

את התיקים והנעליים ניתן גם לייצר בהזמנה אישית.
כתובת: מקווה ישראל 1, תל אביב, 03-5605981. שעות פתיחה: א'-ה' 11:30-19:30, ו': 11:30-15:00
המוצרים נמכרים בהנחה של 20% עד סוף החודש. מחירים אחרי הנחה- נעליים: 400-950 שקלים. תיקים: 300-650 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully