וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולה קטלינה

רותם רוזנטל

15.1.2006 / 13:39

מעצב צעיר, מחפש השראה לקולקציית האביב הנאיבית הקרובה שלך? דלג לאתר של המעצבת הספרדיה קטלינה אסטרדה

העבודות של האמנית והמעצבת הגרפית הספרדיה, קטלינה אסטרדה מחצינות שילוב מוחץ של פולקלור קולומביאני, שיטוטים בעולם, אגדות ומוזיקה עממית. בין אסטרדה לעולם ניצב המחשב שלה, כקו מגן חוצץ. "אני תמיד משלבת בין עיצוב גרפי, איור ואמנות", היא אומרת "העבודות שלי משקפות את מה שחוויתי בילדותי בקולומביה - הירוק הססגוני, הנופים היפהפיים, פרחים, עצים, אגדות שסיפרו לי והמוזיקה היפהפייה איתה גדלתי".

בין הפנטזיות האורבניות-מזרח אירופאיות ששכיחות העונה בקטלוגים ובבגדים, הקו הגרפי של אסטרדה (32) מזכיר את קיומן של אופציות אחרות וזורק את המתבונן למעין גרסה לטינית של נרניה.

פנצ'ו, בעלי

אסטרדה מתגוררת בברצלונה, שם למדה אמנות ומלמדת כיום איור, עם בעלה הצלם פנצ'ו טולצ'ינסקי. לעבודות שלה יש אופי חלומי ונאיבי. בתערוכה שהציגה באוגוסט האחרון, כל איור נתלה כשהוא ממשיך אל תוך הקיר החשוף; המסגרת לא עצרה אותה והיא מתחה את הפנטזיה המאויירת ופרצה את גבולות היומיום.

בספרד היא נחשבת לאמנית מוכרת. עבודותיה מתפרסמות תדיר במגזיני אמנות ועיצוביה הגרפיים מלווים לא מעט בתי עסק ומועדונים בעולם הספרדי. סגנונה משלב באופן מתוחכם נגיעות יפניות ואופי ספרדי קלאסי – צורותיה עגולות, שלמות וסוחפות ודמויותיה משוטטות בחלל העבודה כילדים אבודים מסרט יפני מצויר ונשכח.

משיטוט באתר שלה למדים שעיצוביה מתפרסים על פני מקומות רבים בעולם: ב-2002 היא עיצבה עטיפה ומדבקות לחברת סוכריות על מקל, (כמה מתאים) ששילבו דמויות חלליות וצבעים עזים ובהמשך השנה עיצבה גם ספרייה מקוונת מפינלנד. שנה מאוחר יותר עיצבה גרפית קולקציה של חברת האקססוריז הספרדית "דמנו" וב-2005 עיצבה גם טפטים לחברת הסלולר "יאקוטה".

צחצחו את הספרדית

האתר של אסטרדה בנוי בקווים המדוייקים המאפיינים את הסגנון של האמנית – הוא זורם, מזמין, ומציג נכונה את שלל הכיוונים האמנותיים והמסחריים שלה. אל תפספסו וריאציה מאויירת שלה המוצגת בו, לנעליים בסגנון המתאגרפים (שסחף בעונות האחרונות רגליים מקומיות רבות), שגם להן היא הצמידה נופי אגם מרתקים.

"אני חושבת שככל שעובר הזמן העבודות שלי נוטות יותר לכיוון יותר אמנותי ופחות מסחרי והפורמטים שאני עובדת איתם הולכים וגדלים" מודה האמנית "אני עובדת במשך רוב שעות היום ומשלבת בין עולם האיור והעיצוב לבין הפרויקטים האמנותיים האישיים שלי". צחצחו את הספרדית וקפצו להציץ בעיצוב שכולו פנטזיה קסומה. העולם של אסטרדה מבטיח (ולו רק לכמה רגעים) היסחפות למחוזות אחרים, של פופ ואגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully