וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרדי על האש

ענת אור

16.1.2006 / 11:12

אם הטרנד הספרדי יתפוש כצפוי, כולכם תיראו בעונה הקרובה כמו לוחמי שוורים ורקדניות פלמנקו

במסגרת החזרה העולמית לפולקלור ולתרבויות שעומדות להיכחד טובת הגלובליזציה, חזרה שבאה לידי ביטוי באופן בולט באופנה בשנתיים האחרונות, צילם סטיבן מייזל מחווה לסגנון הספרדי בגליון ווג האמריקאי. באותו גיליון יש גם ראיון והפקת אופנה עם סלמה הייק, שגילמה את הציירת הספרדייה פרידה קאלו בסרט אודותיה. לכן אל תתפלאו אם בשנה הבאה יידרוש מכם הטרנד להראות כאילו אתם עומדים להיכנס בכל רגע לזירת הקרבות של השוורים.

את הקוקו העגול המשוך בחוזקה לאחור בסגנון ספרדי כבר רואים במגזינים שעוסקים באופנת השיער הקרובה. בהפקה של "ווג" נעשה שימוש ברשת לשיער, שיכולה לעטוף רק את הקוקו או להיות מונחת בסגנון בני ברק על כל הראש. זה הזמן להאריך את המחלפות ולהתכונן לשובו של השיער האסוף.

המראה הספרדי הוא מעל להכל מאוד דרמטי, לצבעים שחור ואדום יש בו נוכחות בולטת והקווים שלו נקיים. בולרואים קטנים וצמודים לצלעות, כמו שכבר ראינו אצל המעצבות הישראליות שרה בראון ודינה גלס, הם פריט חשוב בלוק זה, כמו גם חצאיות מתנפנפות ועשירות בבד או שמלות נשיות במיוחד וצמודות לגוף.

הטרנד הספרדי הוא פלורליסטי ויוניסקסי – לוק הלוחם שוורים הגברי שוכן פה בשלום לצד לוק רקדנית הפלמנקו האולטרה נשי. אם תרצו תוכלו לקבל השראה מכרמן ומדון ז'ואן ולשלב אותם יחד. גם גלימות משי דרמטיות בשחור או באדום הולכות טוב עם המראה הזה אבל לא סביר להניח שניראה הרבה מהן ברחובות.

סלמה הייק מתרגשת

השחקנית סלמה הייק מצולמת בווג על חוף הים, שמשייה בידה האחת, בהפקה שמזכירה את הצילומים המפורסמים של הצייר הספרדי פבלו פיקאסו ואשתו הצעירה, על חוף הים. הייק מספרת בראיון כמה התרגשה לגלם את פרידה קאלו, הציירת הנערצת בסרט "פרידה". "מה שהיה כל כך מעורר השראה בפרידה זה האומץ שלה להיות מיוחדת. היא היתה בחיפוש מתמיד אחרי מי שהיא" הייק אומרת.
וכמו שקאלו השתמשה, תוך החיפוש האישי שלה, במוטיבים אתניים ספרדיים מסורתיים כך גם האופנה חוזרת לתת כבוד לתרבות הספרדית המפוארת. אולה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully