וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה למצפוניסטים

רותם רוזנטל

17.1.2006 / 11:46

האם תשלמו קצת יותר על בגד אם תדעו שהמהגר שייצר אותו קיבל שכר הוגן, ביטוח רפואי, מסז' ושיעורי שפה?

חברת האופנה אמריקן אפרל שפתחה סניף ראשון בארץ השבוע היא כניראה חברת האופנה הכי מצפונית בשטח. הבגדים שלהם יהפכו אתכם ליפים יותר גם מבחוץ וגם מבפנים.

דב צ'רני, הבעלים של אמריקן אפרל, דמות שהמילה ססגונית רחוקה מלתאר את כל גווניה, ריכז את כל פעילויות החברה בדאונטאון לוס אנג'לס. לעובדי המפעל, רובם מהגרים שמצאו את עצמם באמריקה, הוא מספק לא רק שיעורי אנגלית ושכר אמיתי, אלא גם ביטוח רפואי מלא, תנאים סוציאליים מכאן ועד קליפורניה ולידיעת בעלי הסופרים המקומיים, העובדים של צ'רני זוכים גם למסאז'ים על חשבון שעות העבודה.

טיפול למוכרת

בגדי הקזו'אל המעוצבים של "אמריקן אפרל", המיועדים לגברים, נשים, ילדים וכלבים, משדרים קלילות ספורטיבית. המחירים, אפעס, קצת פחות יומיומיים. עלות הייצור של הבגדים גבוהה יותר מכיוון שהעובדים זוכים לתנאים של ממש בניגוד לאחיהם למקצוע ממדינות העולם השלישי, שמקבלים אולי דולר בשבוע וקצת לחם צר.

עכשיו יוכל עם ישראל לשפוט את חישובי העלות בעצמו - ביום ראשון האחרון נפתח סוף סוף הסניף הישראלי הראשון של החברה בדיזנגוף סנטר. ענבל, אחת המוכרות בחנות החדשה, מדווחת שגם היא כבר קיבלה מסאז' מצ'רני כגמול על עבודה מאומצת.


הנדידה של "אמריקן אפרל" ארצה קרמה עור וגופיות בזכות מריסה כץ. כץ, אמריקאית שחיה מזה שנתיים בישראל, נתקלה במפעל החיים של צ'רני בעקבות כתבה שהכינה לעיתון "גלובס". "הבנתי שמקום כזה חייב להגיע גם לישראל", היא נזכרת, "רציתי להביא את השיטה ואת האופנה שלו לכאן". היא פנתה לצ'רני ומשם הכל התגלגל לנתב"ג. עכשיו, המפעל הלוס האנג'לסי יתחיל לגלגל את מוצריו גם לדאונטאון קינג ג'ורג'.

הנחה לרגל הפתיחה

בחנות המרווחת פרושה כבר קולקציית קיץ נרחבת. אינספור דגמים של טי-שירטים, גופיות, חצאיות טריקו, אוברולים סטרפלס מבד מגבת, מכנסיים, מעילי רוח ועוד. הכל צבעוני, נעים וקורץ. מעניין אם הארנק הישראלי יצליח להסתדר עם מדיניות הרווחה האמריקאית, שכן מחירן של הטי-שירטים הפשוטות למראה יכול להגיע גם ל-200 ¤. אבל הנה הקלה קטנה בעומס – עד ראשון הבא נמכרים כל הבגדים בחנות ב-15% הנחה, לכבוד הפתיחה.

קינג ג'ורג' 69(דיזנגוף סנטר, כניסה מבחוץ), תל אביב. 03-6200481. ראשון-חמישי: 10:00-22:00, שישי: 10:00-16:00, מוצ"ש עד חצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully