וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קני לך אגסים ותמרים

רותם רוזנטל

18.1.2006 / 13:22

חנות התכשיטים אגס ותמר מנווה צדק מצליחה ללכוד יפה את רוח השכונה הרומנטית והמסוגננת

אל שכונת נווה צדק הציורית בתל אביב מתנקזות חנויות מסויימות מאד. האווירה המקומית שונה מאוד מזו שנמצאת בקרב מעצבי מתחם גן החשמל, למשל. כאן אין אווירת ניאו פאנק של תחילת דרך, אלא מקסימום ניחוח אהובה עוזרי שכזה וארומה של תל אביב הישנה והמסוגננת.

לפני כשבע שנים הצטרפו עינת אגסי (מהאגס) ותמר הראל-קליין (מהתמר) אל הרחובות הצרים ותרמו את תרומתן לאזור. "אגס ותמר" היא חנות-סטודיו שמחברת את עולם הצורפות היישר אל מקור ההשראה החזק ביותר של המעצבות – ישן מול חדש. רוצה לומר, גם המיקום משרת את האג'נדה העיצובית. את החנות הן עיצבו בעצמן, תוך שהן מנסות לשמור על מראה מסקרן, כזה שלא זועק תכשיטים, אלא דווקא מדבר בשפה אמנותית. בחנות נמכרות טבעות לגברים ולנשים, צמידים, עגילים ושרשראות מזהב בלבד.

נאמן למקור

השתיים מחפשות את ההשראה שלהן בתכשיטים קדומים ובחיבורים יוצאי דופן בין חומרים. הידיים שלהן מובילות. הן שואפות לעשות שימוש בחומר ראשוני שלא עבר עיבודים רבים ונשאר נאמן למקור ולאותנטיות שלו, בכדי להשאיר את טביעת האצבע של החומר בתכשיט המוגמר. גם כשהן נוגעות ביהלומים הן מתרחקות ממראה מלוטש. לרוב, הן עוטפות אתם בזהב ומקפידות להתייחס אליהם כאל סוג נוסף של חומר. התכשיטים נוצרים בעבודת יד בכסף ובזהב (22 קאראט, 14 קאראט, 18 קאראט ובעיקר 24 קאראט), ובשילוב אבני חן,מטבעות ואבנים עתיקות.

העונה יצא לראשונה גם הקטלוג של הבנות. הקונספט העומד בבסיסו הוא הניסיון לחבר בין היצירה הסופית להשראה ולתהליך העשייה. השתיים מעידות כי תהליך הפקת הקטלוג היה דומה להפקת תכשיט. גם כאן הן לא התמקדו במוצר מוגמר, אלא ניסו להעצים את המפגש המיוחד בין התכשיטים לעולם הדימויים והאסוציאציות שלהן. הן מנסות להתבונן בתכשיט כאובייקט פיסולי שמתקיים בזכות עצמו, ולא כפריט אסתטי שבא לשרת את גוף האדם.

"התחלנו בכך שרשמנו מילים ואסוציאציות וניסינו למצוא שפה גרפית שתבטא את מכלול העולם של אגס ותמר", אומרת מיכל גרניט, מעצבת הקטלוג, "במשך כמה חודשים קלענו, סרגנו, צילמנו ואספנו הרבה מאד חפצים עד שנוצרו 28 עמודים שמספרים סיפור מרומז ואווירתי על יצירה". התוצאה היא קטלוג מעודן ומסקרן המשרה אווירה נווה-צדקית. החיבור בין צילומי אלמנטים לצילומי התכשיטים מוצלח ומתבלט.

טווח מחירים: החל מ-130 ¤ לטבעות כסף ועד ל-12,000 ¤.
שבזי 43, נווה צדק, תל אביב 03-5168421
א'-ה': 11:00-19:00, ו': 10:00-15:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully