וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוד הרכבות הגדול

רותם רוזנטל. צילומים: אפרת כפרי

30.1.2006 / 11:37

כמה כסף זרקת במהלך חייך על גרביוני ניילון שנקרעו אחרי שימוש אחד. לא נמאס?

אם אישה היתה שמה בצד את הסכומים שהוציאה במהלך חייה על גרביונים מניילון שנקרעו אחרי שימוש אחד, כבר היתה לה בצד תכנית חיסכון מפוארת. אולי היא אפילו היתה יכולה לקנות מנייה של חברת גרביונים ולהרוויח על גבן של אחיותיה לצרה.

למעשה כל נשות העולם משתפות פעולה עם תעשייה שמוכרת להן שוב ושוב, מוצר שלא עובד. יצרני הגרביונים יודעים שימיו של המוצר שלהם ספורים, אבל הם לא מתמחרים את הגרביונים כמוצר חד פעמי. להוציא בין 16 לעשרים ומשהו שקלים, עבור פריט שייתכן ולא תצליחי להנות ממנו יותר משבוע, זה לא הגיוני.

ד"ר מריאנה סולומון, מרצה לחומרים טקסטיליים במכללת ויצ"ו חיפה רומזת שכדאי לבדוק את התעשייה בציציות. "ניילון הוא למעשה שם של נוסחה שניתן לשפר במהלך הייצור על ידי הוספה של תרכובות כימיות שונות. שימו לב שקיימים בשוק גרביונים יקרים ומושקעים יותר מבחינת החומר, והם עמידים יותר. כשמייצרים את הגרביונים הדקיקים, לא מוסיפים חומרים שהיו עשויים למנוע את בעיית הקריעה. הטכנולוגיה לייצור גרביונים עמידים יותר קיימת, אבל אם משתמשים בה עולה עלות ההפקה וכתוצאה מכך, גם המחיר הסופי של המוצר".

הבנתם את זה? למה לייצר מוצר טוב אם אפשר למכור עוד ועוד מהמוצר הלא עמיד. מדובר בהברקה של היצרנים ובאחד מנקודות השפל הגדולות של הצרכניות.

זהירות על הציפורניים

כשנערה צעירה נכנסת לעולמם המתעתע של הגרביונים, בגיל 16 לערך, היא לומדת תחילה כמה חוקים בסיסיים: 1. היזהרי שלא לקרוע את הגרביונים במהלך הלבישה, עם הציפורניים. 2. החזיקי בתיק בקבוקון לק למיקרה ורכבת דוהרת תפרוץ לך בפיתאומיות במעלה הקרסול באמצע אירוע חשוב – ותיאלצי לבלום אותה במיידיות. 3. אל תלבשי את הגרביונים במהירות וכלאחר יד והשגיחי עליהן מקרוב. בכל רגע משהו יכול להשתבש. 4. היערכי לכל אפשרות. את יכולה להיות זהירה, לקנות שני זוגות למסיבה בשישי בערב, לקרוע את שניהם בטעות בזמן ההתלבשות, לוותר על השמלה המחמיאה עליה בנית ולהיאלץ לעבור למכנס.

נערות הרוק והטראש אמנם הפכו את הגרביונים הקרועים לסמל של בעיטה בפרצופה של הבורגנות. אבל אם סיימת את פרק הטראש של חייך ואת כרגע בבורגנות, את בבעיה. היו שנים בהן היה מקובל למסור את הגרביונים לתיקון כדי לאפשר שימוש חוזר אבל נידמה כי המחזיקות באמנות התיקון הנסתר והעדין של הגרביונים, פסו זה מכבר מן העולם.

לא מפתיע אם כך לגלות כי ממציא גרביוני הניילון היה גבר ועוד כומר, כלומר אחד שממש לא מבין בנשים. בשנות השלושים של המאה העשרים, מדענים אמריקאיים התחילו להגיע לתוצאות בעניין תחליפים לגרביוני המשי ששלטו עד אז בכיפה – לתחליף קראו ניילון. הסיב החדש נחשף לראשונה ביריד העולמי בניו יורק ב-1939 וחולל מהפכה.

הגרביונים הראשונים שיוצרו מניילון הושקו בחנויות ניו יורק ב-15.5.1945 ו-72,000 זוגות מהם נמכרו תוך יום אחד בלבד. בשנה הראשונה להולדתם, נמכרו 64 מיליון זוגות גרביונים מניילון.

הפיתוי הראשוני מובן, גרבוני הניילון אכן מתעתעים במסתכל, משווים מראה חלק לרגל ומספקים חימום מסויים בעונות הקרות. אבל בואו נתערב שאותן 64 מיליון קונות ראשונות לא הבינו באותם רגעים ראשונים לאיזו התמכרות הן מכניסות את עצמן.

יצרניות ויבואניות הגרביונים המקומיות (דלתא; גיבור סברינה שמעצבת ומשווקת את גרביוני המותג העולמי קשארל ואת מותג הבית פיקס; חברת לי קופר המייבאת את הגרביונים של גולדן ליידי) סירבו להגיב לכתבה זו. יכול להיות שהגיע הזמן לעשות מעשה?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully