וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר כספין מיפני

הדס שואף

30.1.2006 / 17:37

שימו לב לזה: יובל כספין מנחה פרוייקט על אופנה מבולבלת מינית בהשראה יפנית. כולם מוזמנים לתצוגה

מחר בערב יעלו תלמידי השנה השלישית במסלול לעיצוב אופנה באקדמיה לעיצוב ויצ"ו חיפה, תצוגת אופנה בנושא בגדי גברים בהשראת התערוכה היפנית 'פוסטג'נדר' שנודדת בעולם. לא הייתי לוקחת את הסיכון בהמלצה על אירוע שעלול להתגלות כמשמים וחסר חשיבות. אני כותבת על התצוגה לפני שהתרחשה משום שהיא עומדת להיות לדעתי מקורית, חדשנית ומסקרנת ברמות ששוות נסיעה לחיפה.

בתערוכה פוסטג'נדר עליה מתבססות העבודות של הסטודנטים שיוצגו מחר, רואים יפן ששונה מהמדינה המוכרת עם היופי הקלאסי וההצלחה המסחרית. תחת התדמית המוכרת של עם עמלני וקרייריסטי רואים בתערוכה חברה שמאפשרת קיום אנושי מגוון מאד מבחינה מינית וחברתית.

בתערוכה הוצגו עובדים של תעשיית הסקס, הומוסקסואלים, נשים הגונות, שחקנים, גברים בהריון, תמונות מחיי נישואין, רגעים של אהבה ועוד. התערוכה התעמתה מתעמתת עם הגדרות המיניות המודרניות של התרבות המערבית והיו בה עבודות מרתקות.

עבודה שבלטה לדוגמא היתה עבודתו של האמן TAKANO RYUDAI שיצר צילומי גברים שמנים השוכבים התנוחות הלקוחות מציורי נשים מפורסמים שציירו גדולי הציירים כמו גויה, ולסקז, מאנה ועוד.

מנחי הפרויקט בויצ"ו חיפה, יובל כספין וטליה בורק ביקשו מהסטודנטים לבחור את האמן והעבודה אליה הכי התחברו בפסוטג'נדר ולעצב בהשראתם מערכת לבוש. כלומר לתרגם אמנות פלסטית לאופנה. הסטודנטית קרן כהן למשל, יצרה פרוייקט בשם 'הזדהות' בהשראת האומן היפני 'הירוקי אוקאדה' שיצר צילומי גברים בהריון.

הערב יפתח במופע מחול בוטומימה המשלב מחול בוטו קלאסי. בהמשך הערב ישולבו קטעי וידאו מתוך התערוכה היפנית העכשווית המשמשת מקור השראה לערב כולו. מקורות ההשראה וסקיצות של הדגמים יוצגו בחלל הכניסה לאולם וימחישו את תהליכי העבודה וההתפתחות של כל סטודנט מרגע המפגש הראשון עם התערוכה ועד ליצירת דגמי הלבוש.

מופע בדים, מוזיאון טיקוטין לאומנות יפנית שד' הנשיא 89 , חיפה יום ד' 1/2/06 בשעה 20:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully