וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה את צריכה לדעת כדי לשרוד

ענת אור

31.1.2006 / 14:15

רוב מגזיני הנשים מלמדים אותך איך לבזבז. מי יעזור לך לחסוך?

ב"ווג" האמריקאי, שהוא מעוז המיינסטרים לכל הדעות, מופיעה מודעה חתרנית, שרק במבט שני מגלים את תוכנה. המודעה מעוצבת כמו כל המודעות המשמימות הפונות לנשים – מצולמת בה בחורה צעירה בעלת עור מושלם (בזכות הפוטושופ) שיער חלק וחיוך צחור.

על גבי המודעה כאילו מודבקות בסלוטייפ פתקאות. הראשונה שבהן אומרת "תשכחי מקצוות מפוצלים, בואי נדבר על דיווידנדים". המודעה שנייה מבארת יותר "המגזינים מלאים בעצות כיצד נשים יכולות לבזבז את כספן אבל לאן יכולה לפנות אשה כשהיא רוצה ללמוד על חסכון והשקעה?".

בצורה תמציתית ומדויקת מעבירה החברה המפרסמת מסר שיוצא בעצם נגד כל מה ש"ווג" מייצג – הצגה של הקסום והבלתי מושג שאמור לגרום לנשים להרגיש שאם רק יקנו את המוצר הזה והזה וגם את ההוא הן יהיו מאושרות, וחייהן יהיו מושלמים ומעוצבים כמו הדימויים הבדיוניים שמוצגים במגזינים. כשהנושאים הבאמת חשובים לא מוזכרים במגזינים האלה ולכן כביכול לא קיימים.

ואכן רוב הנשים מצויות ברזי הרזים של מרככי הכביסה השונים ומכירות את שלל מוצרי הקוסמטיקה שמיוצרים חדשות לבקרים, וקצב ייצורם כבר מעיד על יעילותם המפוקפקת, כי הרי אם היה מוצר מוצלח לא היו צריכים להמציא בכל דקה מוצר חדש.

לעומת זאת רוב בנות המין היותר מטופח לא מבינות את מה שכתוב בדף חשבון שהן מקבלות מהבנק, ומושגים כמו "ערך ריאלי" ו"ערך נומינלי" שייכים מבחינתן לעולם זר ומוזר.

יועצות פיננסיות אישיות

WOMAN & CO היא חברה לייעוץ אישי בהשקעות, הפועלת בארצות הברית בלבד, לצערנו, שמספקת ייעוץ ממומחים וסדנאות לימוד בנושאים של נדל"ן, חסכון ותכנון פרישה. "יחד, נעזור לך לרכוש ידע וביטחון עצמי לתכנון עתידך הכלכלי" כתוב במודעה.

אצלנו עוד לא מתפרסמות מודעות כאלה, אבל מי שקצת תתעניין תגלה שהיא יכולה למצוא גם בארץ יועצות פיננסיות אישיות שפונות לנשים. מקסים לראות איך חברה פמיניסטית עושה שימוש בבמה ובכלים של עולם האופנה והצרכנות כדי לעורר נשים, שמתבוננות במודעה כי הן חושבות שהיא תלמד אותן משהו חדש על טיפוח השיער, ו"נופלות בפח" שמחבר אותן אל העולם האמיתי ואל הבעיות הקצת יותר חשובות מקצוות מפוצלים, כמו למשל פנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully