וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה החדשה מבית גוצ'י

הדס שואף

8.2.2006 / 10:25

ג'ון ריי, מעצב הבית של גוצ'י, הציג קולקציה שלישית רעננה ונועזת ואז התפוטר. אולי הוא היה אנגלי מדי?

ביום 31 בינואר 2005 בחלוף עשרה ימים בלבד מהתצוגה שהעלה, הנפיק בית האופנה גו'צי הודעה רשמית ודרמטית לפיה המעצב ג'ון ריי החליט לפרוש מתפקידו כמעצב הבית של החברה.

מאחורי הקלעים רוחשות השמועות כי מדובר כנראה בפיטורים בעקבות ירידות דרסטיות במכירות החברה. אבל ההודעה הרשמית היא אחרת, כנראה מתוך רצון לשמור בכל זאת על כבודו של המעצב וכהוקרה מסוימת לפעילותו במשך עשור בחברה.

בהמשך ההודעה נמסר כי מחליפתו של ג'ון תהיה פרידה ג'יאניני אשר שימשה עד אותה עת כמעצבת העל של מחלקת האקססוריז ועכשיו קיבלה לידיה את המושכות. מלחיץ? ללא ספק.

בית האופנה האיטלקי גוצ'י הוא ללא ספק אחד המשמעותיים והמשפיעים בעולם האופנה כיום. הוא נוסד ב-1921 ומייצר פריטים באיכות הגבוהה ביותר. מלבד בגדים פר-סה, בגוצ'י פעילים גם בתחומי עיצוב נעליים, תיקים, משקפיים, בשמים, שעונים ושאר אקססוריז. הוא אחד מקובעי הטרנדים החשובים, וכשקולקציה חדשה שלו נחשפת עייני כולם נשואות אליו ולומדות איך יתלבשו בעונה הבאה.

הכניס את הג'ינס למגפיים

ג'ון ריי הספיק ליצור לגוצ'י שתי קולקציות מוצלחות ומדוברות. הקולקציה האחרונה והשלישית אשר בעקבותיה הגיעה ההודעה של עזיבתו הוצגה רק לפני פחות משלושה שבועות ב- 17 בינואר 2006.
ריי הגיע מסקוטלנד ושימש כמנהל קריאטיבי בגוצ'י במשך שמונה שנים לפני שקיבל את המינוי הנכסף, עם עזיבתו הפתאומית והדרמטית של טום פורד ב-2004.

קולקציית הגברים 2006/7 שלו, שהוצגה במלון בעיר מילאנו אשר באיטליה, היתה ללא ספק צעד אחד קדימה וכפי הנראה צעד רדיקלי מדיי לקונה הפוטנציאלי של גוצ'י.

ריי יצר בה תפנית חדה למראה הגבר הקלאסי של גוצ'י ויצר באחת מראה עדין יותר ורך אפשר לאמר נשי יותר. במהלך נועז משהו, הוא מחק באחת את האופי הגברי, הסקסי והמוכר שהיה מזוהה עם גוצ'י, כלומר עם עיצוביו של פורד.

רומנטיקה היתה שם המפתח לעונת החורף הבאה לפי ריי. בתצוגה שלו צעדו דוגמנים בעלי שיער ארוך שלבשו מעילים ארוכים ומכנסיים שנאספו לתוך מגפי עור שיקיים המאובזרים בשרשראות.

ריי שם דגש גדול על אקססוריז - חגורות, צעיפי משי ותיקים מרהיבים מעור משופשף או פרוות פוני יצרו אצלו את המסגרת המתאימה לבחור הרומנטי שהילך על המסלול. כמעט ולא נראו בקולקציה שלו ג'קטים מחוייטים והמעצב העדיף לחורף הבא סוודרים סרוגים או מעילים ארוכים באורך שלושה רבעים.

נראה שהפריט המועדף על ג'ון ריי לחורף 2006/7 הוא מעיל ארוך ורחב במותניים, עשויי פלנל מבחוץ ופרווה בבטנה, ומעוטר בכיסים עמוקים. המכנסיים שלו מעוצבות בגזרה צמודה מאוד ועשויות מבדי צמר מחוייטים בדוגמת פסי סיכה או מבדי קטיפה.

החולצות הגבריות שלו שקופות, משיפון, ומעוטרות בצווארוני תחרה שיקספיריים לעיתים. המראה בכללותו רומנטי ותמים ולי הוא הזכיר את הצללית המוכרת של הנסיך הקטן ואת גיבורי הרומנים האנגליים של ג'ין אוסטין.

נראה היה שריי לוקח את רוח העיצוב של גוצ'י בשנת 2006/7 למחוזות אחרים, אנגליים יותר. הוא בעיקר בגווני שחור ואפור עם נגיעות בלבן. בעיקר בחולצות.

הקולקציה שלו היתה ללא ספק אחת הקולקציות הרעננות והמקוריות ואולי הכי דינאמיות שהוצגו במילאנו מזה זמן. היא תיכנס לספרי ההיסטוריה של גוצ'י ושל עולם האופנה בכלל כמי שפתחה עידן חדש והביאה בשורה אחרת למותג ארוך שנים, גם אם רק בחלוף עשרה ימים משך בית האופנה את ידיו ממנה. נותר לי לקוות שהקולקציה של ריי גם תצליח מסחרית ולו כדי לעודד את הבאים אחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully