וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוסית המדומה

רותם רוזנטל

10.2.2006 / 10:20

נכנסת למידה 38 יומיים אחרי שהיית מידה 40 בחנות אחרת. וואו! חבל שזה מעיד על הבלגן בתחום יותר מאשר על המתניים שלך

זה קורה לא מעט וזה אף פעם לא נעים. את מסתובבות בחנות האהובה עלייך, ריח של סייל מטורף באוויר, בגדים עפים בין הקולבים, העיניים מסתנוורות משפע האופציות. הנה הג'ינס שחיפשת כל העונה מחכה רק לך. היקום אוהב אותך - נשאר גם דגם במידה שלך. את חודרת בתקווה לחדר ההלבשה עם השלל ומגלה שם לבושתך הרבה, ש-38 כאן הוא בעצם 34 בעולם הגדול, ובייחוד על הירכיים שלך. את מרגישה שמנה. את יוצאת בבושת פנים מתא ההלבשה. קאט. סוף.

לפעמיים את יכולה להתאים למידה 40 בחנות אחת ואז להיכנס פתאום בששון למידה 38 בבגד של חברת אופנה אחרת. חוסר התיאום הזה במידות בין יצרני ויבואני האופנה יכול להוביל למפחי נפש, לביזבוז זמן וללא מעט פיספוסים. אולי הבגד שאת רוצה כן נמצא בחנות אבל את לא יודעת שאת צריכה לבקש אותו במידה 36, כי זו המידה שמותאמת לך לפי ההיגיון הפנימי של אותה חברה.

"אין הרבה מקצוענות בעניין המידות בארץ", אומרת מעצבת האופנה טלי רוקני "יש חברות ששמות מספר מידה קטן יותר על המכנסיים, בכדי לגרום לקונה לחוש טוב יותר. זה מסוג הדברים שעשוי ליצור תאונת שרשרת בכל שאר הרשתות. אין שום עקביות. הגיע הזמן שנאמץ טבלת מידות אחת שתחייב את כל העוסקים בתחום".

רוקני מציינת שהיא מקפידה ליצור את גזרותיה בהסתמך על טבלת מילר, שנוצרת במכון הגרמני ע"ש מילר -אנתרופולוג שעסק בחקר מבנה גוף האדם. מדי שנה מודדים במכון האמור אלפי אנשים ומחלקים אותם לטיפוסי גוף; רזים, נמוכים עם בטן, רחבים וגבוהים וכו' ואז קובעים מידות שבתי האופנה הגדולים עובדים לפיהן.

"הבעיה היא שהחברות הבינלאומיות עושות הכלאות שונות של מידות. מאחורי מידה 38 למשל, עומדת קבוצה גדולה של מידות ואורכים. לפי הנורמות, אני יכולה לעשות כוונון קל לסטטיסטיקה כך שתתאים לנשים בישראל. למשל, אם לפי האבטיפוס בטבלה היקף הירכיים הוא 94 ס"מ, אני יודעת שאשנה אותו ל-96 ס"מ, כך שיתאים לגוף המקומי".

36 מלאה

המעצבת קארן מזרחי מציינת שיטה נוספת לפיה עובדים בתי האופנה: "כל בית אופנה עובד עם דוגמנית המייצגת את המידה הבסיסית. הדוגמנית הנבחרת היא בעלת הפרופורציות המתאימות לרוח החברה ועל הגוף שלה נעשות המדידות.

אני מודדת לפי גוף שאופייני לישראלית הממוצעת שגובהה 1.65 מטר והיא מידה 36 מלאה. כלומר, אני משתדלת לפעול לפי קהל היעד הטיפוסי בארץ שיש לו טיפה אגן, חזה מלא ובכלל גוף קצת מלא. יש לי גם שתי חברות בעלות גוף טיפוסי שמדגמנות עבורי במדידות. המידות שלי צמחו לפי דרישת הקהל. יש חוקים מובנים של הגדלות בתורת התדמיתנות ויש לעבוד לפיהם".

אלי קידר, מנכ"ל זארה ופול אנד בר בישראל מציין כי הם יצרו את המידות של הדגמים שבחנויות הרשת בהתאמה לשוק הישראלי תוך למידה ממושכת של מידות הגוף המקומיות. "כשאנחנו מזמינים סחורה, החברה הספרדית מתאימה את המידות לקהל הישראלי. עם השנים למדנו את הדרישות ואת נתוני הגוף של הציבור הישראלי. בשנים האחרונות גם הרחבנו את מגוון המידות שלנו."

למרות הנאמר התחושה של כותבת שורות אלה היא שאין הקפדה גדולה בזארה על יישור קו עם המידות שמחוץ לחברה. לא פעם ולא פעמיים גיליתי שלפי זארה אני בעצם שתי מידות מעל מה שהיה ידוע לי על עצמי. התחושה היא שמידה 38 צריכה בעצם לבחור בזארה את מידה 40וכן הלאה.

רק לפני שבוע נכנסתי לחנות כדי למצוא ג'ינס וידעתי מראש שעליי לבחור במידה גדולה יותר כדי למצוא משהו בחנות. ואכן, המידה הגדולה יותר התאימה להפליא למידתי המקומית. מזל שהרחיבו בזארה את מגוון המידות. חברת קסטרו מסרה בתגובה לפנייתנו כי "אנו לא מתייחסים לנושאים פנימיים של החברה".

בין שלל היבואנים שמביאים מידות מיניאטוריות מהמזרח הרחוק והיצרנים שלא מקפידים על מידות אחידות, מקבל הצרכן מידות משתנות וחווה מפחי נפש קטנים כגדולים. אם המעצבים המקומיים יאגדו כוחות ויפעלו למען אחידות במידות, תהליך הקנייה יוכל להיות קל ונעים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully