וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריטלין החדש?

רותם רוזנטל

16.2.2006 / 10:55

ניראה שהצמר והמסרגות הם המרגיעים הלאומיים החדשים. ספר חדש למתחילים יעזור גם לכם להכין לבד ביקיני סרוג לקיץ

"גדלתי בנובוסיבירסק, רוסיה, בתקופה שהחנויות היו ריקות כמעט מסחורה, כולל כמובן חוטי צמר...". לא מדובר בפתיח לספר אבוד של מקסים גורקי, אלא במלות ההקדמה של לנה מייקון, סרגנית יצירתית ומוכשרת, לספר חוקים ומסרגות חדש, שאמור להכניס עוד מאמינים לזירה האופנתית המתחדשת.

בחורף האחרון אפשר היה לראות מיני מוכרות תל אביביות מעודכנות, יושבות וסורגות בתוך חנויות אופנתיות ומסמנות אגב כך שהעיסוק הנשי הותיק מקבל פתאום שיק מחודש. מהחנויות זה עבר לבתי קפה וכמו פעם, העיסוק המרגיע חזר להיות פופולרי ליד התנור, בימי גשם, בבית. גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, התחילו לסרוג השנה ולדבר על זה. חוגי סריגה נפתחו ברחבי הארץ ותשורות אישיות מצמר, עברו מיד ליד.

מטרתה של המחברת היא "להנחיל לסורגי וסורגות המאה ה-21, את שני המפתחות לסריגה משוחררת ועצמאית: את ה"למה" ואת ה"איך"...". היא שואפת להעביר הלאה את הטריקים והטכניקות שגילתה, עוד כשעבדה כמורה מתוסכלת למתמטיקה, לפני שהתמסרה כליל לסריגה.

סריגה מרגיעה

הספר נפתח עם עיניים בסיסיות. ההוראות מפורטות ומלווות בתמונות. הפריטים שפיתחה מייקון מפתים, יצירתיים ויפים מאד. יש בהם מכנסי שלושת רבעי סרוגות, מחמם ידיים מצמר שניתלה מהצוואר, נעלי גומי עם סיומת סרוגה שמייקון פיתחה לבד, ביקיני סרוג, צעיפים מיוחדים, תיקים יפים, כובעים ועוד.

הסריגה הולכת והופכת לפחות משתלמת כלכלית עבור הצרכן, ככל שמחירי הסוודרים יורדים. ההשקעה הכלכלית הנדרשת לקניית כמות צמר מספקת, שלא לדבר על כמות הזמן הנדרשת ליצירת בגד, עלולים להפוך את כל העניין לבלתי כדאי מבחינה כלכלית. מצד שני בגדים מצמר שנסרגו על ידי אדם אוהב לא יזרקו אף פעם אלא יעברו מדור לדור ויהפכו למונומנטים המסמלים ומזכירים תקופה.

ההשקעה הגדולה בפריט שנסרג במיוחד עבור מישהו אף פעם אינה נעלמת מעיניו. ברגע שמביטים בפריט ויודעים שמישהו טווה אותו בעצמו, עין אחר עין, נוצר קשר אישי בין הסורג לנמען. דבר שאף פעם לא יקרה כשמדובר בסוודר שסרגה מכונה. פריטים שנסרגו ביד יהיה גם מראה חם, חי ומיוחד יותר. פריטי צמר שנעשו במכונה ייראו תמיד יותר חדגוניים ומשועתקים.

הסורג מבחינתו מרוויח רגיעה. תנועות הסריגה המונוטוניות כדרכן של תנועות מדיטטיביות, מאפשרות לראש להתנקות ולהתנתק. המתודה לסיכום היא כזאת: אנשים רגועים יוצרים פריטים מרגיעים לנמענים מוחמאים. רע לא יכול לצאת מזה.

סורגים אופנה, הוצאת ידיעות אחרונות, מחיר: 98 ¤.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully