וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצהרת בלפור

רותם רוזנטל

20.2.2006 / 11:08

ליידי בלפור, שארת בשר של הלורד וכתבת של הווג, הגיעה לארץ כדי לעדכן אתכן בדחיפות לגבי הטרנדים החדשים

אתן יכולות להפסיק לכסוס ציפורניים. כל סודות הטרנדים של העונה הקרובה הועברו אל כוחותינו אתמול, בבוקר מסוגנן במיוחד. ליידי קנווירה בלפור, עורכת בווג הבריטי הגיעה אמש אול דה ווי פרום לונדון כדי לחשוף את הטיפים הנכונים בפני עיתונאי אופנה ישראלים (עיתונאיות, מרב מיכאלי, את צודקת).

ליידי בלפור (כן, יש קירבה) היא עיתונאית צעירה, רזונת להכעיס ומסוגננת להפליא שמעבירה את ימיה בכתיבה לווג הבריטי בין היתר, ומוגדרת על ידי חברת יחסי הציבור שהביאה אותה כ"קול החם ביותר של עולם האופנה כיום".

התובנות של בלפור עוסקות בביגוד, בשיער ובאיפור. המראה של האביב-קיץ הקרוב מנציח, לדבריה, את המהפך שהכניסו חברות האופנה המסחריות אל עולם ההוט קוטור. בלפור מתכוונת למצב הנוכחי שבו זארה או טופ-שופ מוציאות למדפים את מיטב חיקויי המעצבים הנחשבים ביותר בכלום זמן. התנהלות שקצת הוציאה את האוויר מהבלון המנופח הקרוי בגדי מעצבים.

אם לוקחים בחשבון את האוליגרכים הרוסים החדשים שמשפיעים בכספם על כל טרנד שעובר ליד, את היפנים שקונים אופנה עילית בכמויות ואת ההחלטה של מעצבים אנינים כמו מרק ג'ייקובס וסטלה מקרטני לעצב קולקציות לרשתות להמונים כמו H&M מבינים שעולם האופנה השתנה בתכלית בשנים האחרונות.

השינויים מתבטאים בין השאר כך: איכויות הבד הולכות ועולות וזוויות הבגד הולכות ומתחדדות. הבגד תופס לעצמו צורה שמתכתבת כמעט עם עולם הארכיטקטורה; הכתפיים תופחות, הצללית הנשית עוברת לקדמת הבמה, ולמרות הקשיחות המשתמעת מהסגנון, הרעיון הוא להבליט דווקא אופי רך יותר ומעודן של הגוף הנשי, דרך הדגשת העוצמה שלו. אלכסנדר מקווין והלמוט לאנג התחילו עם העניין, והיום ג'יבנשי וקלואה צועדים גם הם בגאון בתוך החבורה.

העונה, מציינת בלפור, האקססוריז נדחקים לפינה והשיער תופס את מלוא הבמה כפריט המוביל ביותר. כאן בדיוק נכנס המוצר שבלפור באה לקדם, שמפו חדש של פנטן פרו-וי שמותאם לבלונדיניות, לאדמוניות ולברונטיות צבועות שיער. השמפו החדש משחזר את המעטפת שיש לשערה לפני שמתחילים לצבוע אותה. השמפו אמור להשפיע גם על בעלות שיער טבעי כי המעטפת שיש לשערה נעלמת עם השנים לפי פנטן.

"זמנו של שיער ההרואין שיק, החלק והדהוי עבר", בלפור קובעת. השיער הבריא גם משתלב נהדר עם המראה הארכיטקטוני" היא ממשיכה, "שם מתאים שיער מלא ברק, עשיר, בעל מראה בריא ומובנה עם גל קטן שמוסיף נפח". בהתאם, גם האיפור מדבר בריאות והוא מתהדר בגווני שיזוף צהבהבים וחומים.

הרגע נחתתי

מראה נוסף שעומד להוביל את מסלולי התצוגות הוא השיק הקונטיננטלי. מדובר על הלוק של זו שכונתה בשנות ה-70' "אשת העולם הגדול" – היא מטיילת, נעה ממקום למקום, תמיד נראית מעולה ולא מפחדת להוציא כספים אצל מעצבי העל. אנחנו כמובן לא פגשנו אותה מעולם, אבל היא זוכה לאזכורים רבים בקולקציות הקרובות.

ההשפעות לסגנון הזה מגיעות דווקא מדמויות תרבותיות גבריות להפליא – המטאדור ספרדי, הקצין הימי הבריטי, לוחם מחתרת צרפתי ועוד היד הקונטיננטלית נטויה. האביזרים שמצטרפים לטיסה הם גדולים ובולטים. כמעט זועקים שופוני.

אביזר מייצג ללוק האמור הוא תיק מעצבים מאריג מודפס או עור צבוע זהב המלווה בידיות פלסטיק. סטלה מקרטני, דולצ'ה וגבאנה, ראלף לורן או מארק ג'ייקובס לא מקמצים כאן בבד. הסומק די שזוף ואת השיער מעטרים גלים גדולים ומלאי נפח.

לקינוח, מסיימת בלפור בסגנון שנחשב מתאים דווקא לקהל צעיר וניסיוני יותר באופיו – מגמת "השכבות היפות". האופנה שרצה חזק ברחובות המקומיים בשנים האחרונות (מאז פרסום הספר Fruits שתיעד את אופנת הרחוב היפנית) וזוכה לזריקת עידוד מחודשת מכיוון המסלול. הטרנד הזה מתאים בול ליצרני הבגדים של החברות המסחריות על שום ריבוי הבגדים שנדרשים לו.

והכוונה היא ללבישת גופיות על גבי חולצות על גבי שמלות מעל גרבונים שמגיעים עד הקרסול, כשמעל הכל עוטים ז'קט או מעיל. או עוד שמלה. הכל הולך. הטריק כאן הוא חופש ההבעה האישי. במקרה הזה, הכל תלוי באינדווידואל. פראדה, מיו מיו, ג'ייקובס, פנדי, לואי ויטון, כולם מכסים את הדוגמניות בשכבות על גבי שכבות.

מה עושים עם השיער? מקסימום מרימים וקושרים אחורה ברכות, בעזרת רוזטות – סרטים גדולים שמשתפלים עד העורף. העיניים מודגשות היטב בפינות הפנימיות והחיצוניות במראה הגרופית של להקות אלקטרוניות מהאייטיז.

ולמקרה שחסר לכם קצת מידע, בלפור מסיימת בחמשת פרטי החובה לעונה הקרובה- משקפי שמש לבנות, חגורת מותן או חגורות קימונו למותניים (אמרנו כבר שהיפנים שולטים), תיק טרולי מעוצב או לואי ויטון מלא חותמות, שורטס ולהבדיל- מכנסי סיגר מחניקים וחולצה לבנה ומקומטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully