וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפטי, פיפטי

גבריאלה רון

1.3.2006 / 10:30

נשיא דיזל תרגם את משבר גיל חמישים לספר אופנה ענק ויצירתי במיוחד ויש גם ספר קאמפ מומלץ

עבור רובנו, משמעותו של גיל חמישים היא חיבוטים נפשיים, מסיבה המונית ואולי אפילו אופנוע חדש. עבור רנזו רוסו, הנשיא והמייסד של מותג ההלבשה דיזל, המעבר לחמש-אפס הגדול הוא סיבה מצוינת לפנק את עצמו ואת המותג הנחשק שלו בספר של שלוש מאות עמודים, כולו שיר הלל לתרבות הדיזל.

הספר, ששמו כמתבקש הוא Fifty, מתחלק לחמישה חלקים שמגוללים את הפילוסופיה וסגנון החיים של המותג בדרך מפתיעה ולא קונבנציונלית: החלק הראשון מציג פורטרט מדויק ומסקרן של רוסו עצמו; השני מוקדש כולו לרגעי המפתח בהיסטוריה של דיזל, החל מהג'ינסים משופשפים שחשפו את המותג לעולם ועד למעמדו היוקרתי הנוכחי.

החלק השלישי מציג את הגישה החדשנית וייחודית של המותג כלפי שיווק מכירות ותקשורת, בין היתר. הרביעי משבח את המסורת ארוכת השנים של החברה לזיהוי כישרונות צעירים ברחבי העולם וטיפוחם בהתאם. הפרק החמישי והמסכם מציג את ההשקפה הייחודית של החברה על העתיד.

כל פרק מסתיים בצ'ופר קטן, כמו ראיון שערך רוסו עם אישיות יוקרתית כלשהי. בחירות מושאי הראיון הן, כיאות לדיזל, בלתי רגילות וכוללות את הדלאי למה, עורך ומייסד המגזין ID, מעצב האופנה אלכסנדר מקווין ועוד.

Fifty מתברך בשילוב מוצלח של גרפיקה עשירה ועיצוב חדשני, שנוצר על ידי איחוד כוחות בין המחלקה הקריאטיבית של דיזל וקולקטיב היצירה הספרדי "Vasava". הטקסט שמלווה את האימג'ים הססגוניים נכתב גם הוא בשיתוף פעולה בין רוסו והעיתונאי והיוצר הבריטי מארק טונגייט. כל אלה הופכים את Fifty ליצירה שלמה ומסקרנת, שחושפת את היכולות המופלאות של אחת מהחברות המצליחות ביותר בתעשיית האופנה העולמית של ימינו.
את הספר ניתן לרכוש באמזון, תמורת 94.50$

דיינסטי ופאייטים

Camp:" אהבת הבלתי טבעי: משיכה לדברים מלאכותיים ומוגזמים. קאמפ הוא בהגדרתו אזוטרי –משהו שמובנה בקודים אישיים, סמל של זהות, בקרב קליקות מסוימות" (מתוך רשימות על קאמפ, מאת סוזן זונטג).

קאמפ, המושג בעל אלפי ההגדרות, הדתות, השימושים השונים, המשונים ולעיתים גם המגונים, זוכה עכשיו לספר שלם משלו. הספר, המכונה בפשטות לא כל כך הולמת "CAMP", נערך על ידי חוקרת התרבות הצעירה [26] Yi Zhou ויוצא בסוף החודש בהוצאת הספרים האירופאית Drago Arts and Communication.

“Camp” הספר, הוא למעשה אסופה של אימג'ים קאמפים מכל הזמנים שחוקרים את המושג והאגדה מכל צדדיו - החל מקאמפ עדין ומינימליסטי ועד לניאו-קאמפ וולגרי. מהקאמפ האמריקאי לאסייתי ולאירופאי, מאופנה לאמנות ולעיצוב. בספר סקירה גם של מושגי תרבות שונים ואזוטריים מהיומיום: חרוזי פאייטים צבעוניים ותסרוקות נפוחות, סדרות קאלט בלתי נשכחות כמו דאלאס ודיינסטי ואף אמנים מעורכים כמו אנדי וורהול וסינדי שרמן.

הקאמפ, שבהגדרתו מגנה את האסתטיקה של המיינסטרים ומגן על האאוטסיידר המצוי, נחשב ברוב העולם לגחמתם של הומואים וטרנסווסטיטים למיניהם. אך למעשה, בשנים האחרונות פרץ את גבולות הג'נדר המקובעים והוא מבצבץ מכל פינת תרבות מצויה; החל מקאמפ במלוא הדרו בפרסומות מקושקשות למותג הסלולרי אסקייפ ועד לתסרוקת החדשה של הגברת לורה בוש.
את הספר ניתן להשיג באמזון, תמורת 26.37$

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully