וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאירו את הצדפים על החוף

הדס שואף

16.3.2006 / 18:41

הם לא ישתמשו לעולם בפנינים, עץ או כל חומר אחר מן הטבע והם נחמדים משהו אש. הדס שואף בילתה עם תכשיטנים הומניים

הסטודיו של ליאור בן בשט וקרלוס סיני דוד מזכיר את הסרט חנות קטנה ומטריפה. הוא פינתי וקטן, אומנם לא משופץ אך מסקרן ומסתורי. כשנכנסים פנימה מגלים שתוכו הרבה יותר טוב מכפי שאפשר היה לחשוד.

האווירה הראשונית שעוטפת את הנכנס היא של עשייה ויצירה נטולות פוזה. שם, רק התכשיטים מדברים והם אלו שמושכים את העין. לא שום אלמנט אחר אשר יכול להסיח הדעת או להעיב על יופיים הרב והמעורר. מהר מאוד מתוודעים גם למעצבים החמודים ואז יודעים בוודאות שהגענו למקום הנכון.

ליאור בן בשט וקרלוס סיני דוד הם זוג בחיים וביצירה. החלוץ שפתח את הסטודיו הוא ליאור שנמצא בתחום מזה כעשרים שנה ובין היתר זכה בפרסים בינלאומיים בברצלונה ובשוויץ. את הסטודיו פתח לפני כעשר שנים ובשלוש שנים האחרונות הצטרף קרלוס לעשייה. ההרמוניה היצירתית המשותפת רק שיבחה את הקיים.

לא לפנינה

עקרון אחד ללא פשרות מוביל ומנחה את עבודתם של ליאור וקרלוס, הם מתנגדים מכל ומכל להתעללות בבעלי חיים ובשל כך אינם משתמשים בחומרים שהליך יצירתם גורם לפגיעה בסביבה.

לדבריהם דווקא בתקופה בה הפרוות האמיתיות חוזרות לאופנה ומשום מה מתקבלות באהדה פעמיים רבות, יש להדגיש את הביזיון שכרוך בהתעללות. לעולם לא תראו אצלם פנינים מהטבע, עצמות, שריוני צבים, חוטי עור, צדפים, עץ, קורלים ועוד.

ליאור מעיד כי לכל חומר מן החי יש מענה מצוין של חומרים יוקרתיים אחרים כמו פניני סברובסקי שהן פנינים סינתטיות באיכות השווה לפנינים טבעיות.

הפנינה היא האבן הנמכרת בעולם והיא אהובה על נשים רבות. בכל זאת ליאור נמנע ממנה וטוען שהוא מקבלות תגובות מחזקות מהלקוחות ומשוכנע שיש למעשיו השפעה על הסביבה.

בונים ירושה

קרלוס וליאור יוצרים מהבטן לא לפי הטרנדיים העכשוויים. הם מנסים ליצור פריטים עם אורך חיים אין סופי ואיכות ביצוע שאין שנייה לה. הם מייבאים חומרים מכל העולם ואינם מתפשרים אפילו על סוגר מיקרוסקופי שלא מוצא חן בעינהם. יחד עם זאת הם מנסים להתחשב בכמה שיותר פלחי אוכלוסיה וליצור קשת רחבה של מחירים שיתאימו כמעט לכל כיס.

בימים אלו הם מציגים את הקולקציה החדשה שלהם המורכבת מיהלומים (כרייתם לא פוגעת בסביבה לטענתו או פוגעת בעולם החי), רובינים, אבני חן נוספות וזהב על כל גווניו. כמו כן קולקציה נוספת חדישה ומככבת היא קולקציית כסף עם אלמנטים המזכירים סיכות ישנות מארונה של סבתא, שרשראות 'ביצים' מעוטרות אבנים יקרות וקולקציה בהשראת ובשימוש בובות וולט דיסני.

בעת הראיון העלה ליאור נקודה מאירת עיניים נוספת בדבר תכשיטים שעוברים מדור לדור. לדבריו מאחר שהעם שלנו עבר תלאות רבות וארץ ישראל היא מדינה צעירה, אין הרבה משפחות שמייצרות ירושה הכוללת תכשיטים שעוברים במשפחה.

תכשיט לדידו הוא פריט המחובר לחוויה כמו יום הולדת, חתונה, לידה ועוד. בתקופה האחרונה הוא נתקל בנשים הקונות תכשיטים בין השאר כדי להשאיר אותם כירושה. אחת השאיפות של השניים היא ליצור קולקציות קטנות ומשובחות הנמכרות רק בחנותם כך שהמקוריות ומספר הפריטים המוגבל יהיה שונה מהנהוג בחברות התכשיטים הענקיות, ונשים יעדיפו אותם כדי ליצור את אוסף התכשיטים המשפחתי המובחן שלהן.

טווח גילאי הלקוחות רחב ביותר ונע בין 20 ל-80
מחירי הפריטים מתחילים מכמה מאות בודדות של שקלים ומגיעים עד לאלפי דולרים כשמדובר בתכשיטי יוקרה עשויי זהב ויהלומים.

כתובת: יוחנן הסנדלר 15 תל אביב 03-5289920

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully