וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינקין, משמאלך

ענת אור

20.3.2006 / 9:50

הן "נכונות" מבחינה עירונית ואופנתית ויודעות להתחשב בגוף. בנות המותג "מיק" פותחות חנות ואולי אפילו חונכות מתחם

פתיחתה של חנות בגדי המעצבות "מיק" בפינת ביל"ו ולונץ בתל אביב, מסמלת אולי את יצירתו של אזור חדש "אוף שינקין". אי אפשר לקרוא לו מתחם אבל הבנות של "מיק" מכנות את האזור שכונה – מושג רטרואי שנושא איתו כבוד גדול בתקופה שבה הכל הוא נדל"ן.

אם לנסות לשחזר את ההיסטוריה הקרובה שהפכה את קומץ הרחובות הלא רחוקים משינקין (שהפך זה מכבר לאלנבי) היה זה שיפוצה של גינת ביל"ו, שהזרים אליה את ההורים הצעירים תושבי האזור.

זה כמעט מתבקש שאחרי פתיחת בית הקפה החמוד מול הגינה תפתח באזור גם חנות בגדים. מול החנות החדשה של המעצבות נמצא הסטודיו של מעצבת התיקים גל פלדמן, ואפשר להמר בביטחון שבקרוב ייפתחו באזור עוד מקומות אטרקטיביים.

זה התחיל מוילון

אילת צורי (35) ומיריק חממי (34) רצות עם המותג "מיק" כבר שלוש שנים. זה היה צעד מתבקש מבחינתן לפתוח חנות, שכן הן כבר רכשו לעצמן קהל לקוחות, שדרש.

צורי היא צלמת שסיימה לימודי עיצוב ואמנות במרכז הטכנולוגי בחולון, ואילו חממי מגיעה מתחום התנועה והאימפרוביזציה, והיא בוגרת האקדמיה למחול בירושלים. תחומי היצירה שמהן הן מגיעות יוצרים את הבגדים המעניינים שלהן. אילת מעידה שהיא רואה את הבגדים כקומפוזיציות, מנקודת מבט גרפית, ומיריק שמה את הדגש על תנועת הגוף בתוך הבגד.

השם "מיק" הוא כינוי שאילת המציאה למיריק והוא הולך איתן מההתחלה, "יש לי נטייה שכל דבר שאני עושה אני קודם כל מוצאת לו שם" אומרת אילת.

הרומן שלהן עם עיצוב בגדים החל ממכונת התפירה שהיתה למיריק בבית. "אמא שלי היתה תופרת ומגיל צעיר הייתי מביאה לה בגדים ומבקשת ממנה לתפור את מה שיש לי בראש" מספרת מיריק.

לפני שלוש שנים בערך הגיעה אילת למיריק עם בד של וילון וביקשה חצאית, מהר מאד התחילו השתיים לעצב ולתפור בגדים לעצמן ולחברות. עיצבו תלבושות למחול לרקדנית דגנית שמי, ואז התרחבו ליריד המעצבים בדיזנגוף סנטר ולחנויות שונות.

קהל היעד שלהן הוא נשים מגיל 25 ומעלה, "נשים שהן בתנועה, עובדות, עסוקות, שהיום שלהן מלא". הן יוצרות בגדים שיתאימו למי שלובשת אותם מהבוקר ועד הערב והמידות הן עד 44. הבגדים שלהן הם על-אופנתיים ולא מנסים להדביק טרנדים חולפים, "רב הלקוחות שלנו הן בפירוש לא קורבנות אופנה" הן אומרות.

לפי תפישת הגוף של מיריק הן מעצבות בגדים שלא רק ייראו יפה כשעומדים ישר מול המראה אלא גם "אם את מרימה את היד, יושבת, מתכופפת ורצה אחרי הילדים בגינה. ההתעסקות היא עם מה שקורה לבגד בתנועה".

חיות עירוניות

בפעם הראשונה ששאלו אותן לקוחות מתי הן פותחות חנות, הן חשבו שזה משהו שלא יקרה אף פעם, אבל לאחרונה הן הרגישו שזה צעד מתבקש ונדלקו על חלל פינתי בביל"ו-לונץ בבניין שבו גם מתגוררת חממי, המיועד להריסה. המקום שימש כמחסן ב- 25 השנים האחרונות וחזותו היתה בהתאם. הן שיפצו את החנות בעצמן תוך הקפדה על שימור האותנטיות של החלל המקורי.

המשיכה שלהן לבניינים ישנים ומעניינים מתחברת לגישה הכללית שלהם לאורבניות. לפי תפישתן העיר היא יישות חיה ונושמת והן נוטלות חלק בהוויה הזאת עם מכירות ה-Mix & Match שהן עורכות יחד עם החנות "שתיים" ועם מעצבי אופנה אורחים. המכירות שהיו עד כה, נערכו במקומות עירוניים מעניינים כמו הבר היפואי של השף ניר צוק והיו ארוע עירוני ומושך ולא עוד מכירה.

בשישי הבא – 24.3 מ- 11:00 ועד אחרון החוגגים, תתקיים הפתיחה החגיגית של חנות "MIK" באווירה של הפנינג שכונתי. לנשות השכונה הן שמחות לתת 10 אחוזי הנחה. לונץ 12, פינת ביל"ו, תל אביב. 054-3037833 אילת, 054-7350070 מיריק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully