וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר יפים מים המלח

20.3.2006 / 9:40

התיקים של יעל רוזן כל כך יפים ורגועים עד שהם מתחרים בהצלחה בים המלח שלחופיו צולמו. מושלם למי שרוצה לשדר לוק מאוזן

"עצמי את העיניים, נשמי עמוק והצטרפי אלי במסע אל הנקודה החשופה הנמוכה ביותר על פני כדור הארץ". אלה לא המילים איתן יוצאת לדרך הסדנה למיניות נשית באשרם בשיטים, אלא משפט הפתיחה של קטלוג "כיסים" החדש – מותג התיקים של יעל רוזן.

לתיקי קיץ 2006 של "כיסים" יש נוכחות רגועה ועוצמה שקטה ממש כמו ים המלח שלחופיו הם מצולמים. ניראה שגם הקיץ הם יתחבבו על קונות רבות ויככבו בפקולטות השונות למדעי הרוח כשהם צמודים לסטודנטיות לחוצות (אך הוליסטיות) ומפרגנים להן אפיל רגוע של קבלה עצמית ויחס פרפורציונלי לחיים.

התיקים המוצגים בקטלוג נוחים מאד ועשויים עורות רכים. חלקם הם תיקי גב למכורות לז'אנר זה, חלקם נועדו לכתף ויש המבקשים שיחזיקו אותם ביד. הם לא קטנים מדי ולא גדולים מדי. מתאימים לשעות הבוקר אבל יתאימו אם תגלשי איתם לערב. מומלץ לשים לב בין השאר לדגם המדוזה (260 ¤) – תיק במראה שק בצבע ברונזה ולתיק הקובייה שעשוי מבד עם טקסטורה מחוספסת (1,430 ¤) שאת גודלו ניתן לשנות במשחק עם כפתורים פנימיים.

אנטי דוגמניות

יעל רוזן הקימה את המותג "כיסים" ב-1999. התיק הראשון שעיצבה היה בהשראת תיק פורושיקי שנרכש במקדש בטוקיו. תיקי הפורושיקי היפניים הם תיקי בד מקופלים שמקורם בתקופה בה חבילות היו נקשרות בפיסות אריג מרובעות. מדובר בבד שקופל למשולש ונתפר לייצור סל לנשיאה.

משמעות השם פורושיקי הוא "סל לרחצה". בתקופת אדו (1603-1868) נעשה שימוש נרחב בבדים אלה כדי לפרוש אותם על רצפת האמבט הציבורי ולשאת בהם את צרכי הרחצה. מאוחר יותר הם שימשו כדי לעטוף או לשאת כמעט כל דבר. מאז ועד היום מאפיינים את התיקים של "כיסים" ניקיון אלגנטי ופשטות חכמה. תיקי המותג נמכרים גם בארצות הברית, קנדה, אמסטרדם, פריז ובריסל.

הקטלוג הנוכחי מעביר היטב את רוח המותג. מיכל, אחותה של המעצבת מצולמת בו כי "אישה בת 35 מתאימה יותר לרוח הקטלוג מאשר דוגמנית זוהרת ומושלמת". דוד עדיקא צילם, והבגדים שהולכים יפים עם התיקים הם של רוני בר, נאית ונופר גלפז – שתי האחרונות הן שכנות ממתחם גן החשמל בתל אביב בו שוכנת גם החנות "כיסים".

גם בקטלוג הקודם של "כיסים" לא היו דוגמניות, אלא 12 נשים, רובן לא מוכרות לקהל הרחב בגילאי 18-59. רוזן ביקשה מכל אחת מהן לבחור בתיק המועדף עליה וצילמה אותן במקום שהוא חלק משגרת היומיום שלהן, למשל מחוץ למקום העבודה או על גג ביתן.

התוצאה היתה נפלאה. התיקים נראו טבעיים מאד על המצולמות והחיבור בין כל אישה, עיסוקה ואופייה לתיק איתו הצטלמה היה מושלם. לרוב קשה למצוא קשר שכזה בין דוגמניות הקטלוגים לתיקים האקראיים איתם הן מצולמות.

כיסים, רח' החשמל 8, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully