וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכשיטים הם לנצח

ענת אור

22.3.2006 / 16:36

שגית אדרי היצירתית שציירה, עיצבה וסגננה, נהרגה בתאונת דרכים. אוהביה ממשיכים להפריח את סיכות הבד שלה בכל ארץ

מי שרואה את סיכות פרחי הלבד של שגית אדרי לא יכול שלא להתפעל, מי ששומע את הסיפור שמאחוריהן מגלה סיפור מדהים, ששזורים בו יופי וכאב, שמחה וטרגדיה, ולא יכול שלא להתרגש.

שגית אדרי היתה בחורה יצירתית ומבטיחה, היא ציירה, למדה עיצוב תקשורת חזותית, צילום ותפירה, עשתה סטיילינג, עסקה בעיצוב פנים ופריטי לבוש וגם ייצרה סיכות של פרחי בד עשויים לבד משולבים בכפתורי וינטג' בצבעוניות עוצרת נשימה.

ביום האחרון של יולי, שנת 2004, נהרגה שגית בתאונת דרכים כשהיא בת 29. באופן טבעי היה אפשר לחשוב שבזה ייעצר פרץ היצירה שלה, אבל הסיפור המיוחד פה הוא שבני משפחתה החליטו להמשיך את מפעל סיכות הפרחים כדרך שתנציח אותה.

ההזמנות המשיכו לזרום

אחותה, אורלי, מספרת שכבר בשבעה היה למשפחה ברור שהם יעשו משהו לזכרה אבל אז הם עוד לא ידעו מה זה יהיה. בדצמבר 2004 הם ארגנו תערוכה מציוריה ועבודותיה של שגית בבית שלוש, התערוכה נקראה "וגם פוקסיה", כשם תערוכה שארגנה שגית כמה שנים קודם ונתנה לה את השם שאפיין את הצבעוניות של אישיותה ושל חייה.

כשענת, אחותה השנייה של שגית, קיבלה הזמנה לסיכות הפרחים מאחת החנויות ששגית עבדה איתה, הם החליטו, התיישבו והתחילו לגזור פרחים. האחיות, ההורים, הגיס וגם האח אודי "התחבר לצד הנשי שבו". יחד הם המשיכו את העבודה של שגית. "אף אחד מאיתנו לא האמין שנצליח לעשות פרחים יפים כמו שהיא עשתה. בטח היא מסתכלת מלמעלה וצוחקת עלינו" אומרת אורלי.

המשפחה הקימה חברה לצורך העניין, שנקראת "גיתוש" ופנתה לסוחרים ששגית עבדה איתם, לפי חשבוניות שהם מצאו. "אני לא יודעת איך הם שמעו, אבל כולם קיבלו אותנו ממש בצורה מדהימה, מאוד אהבו אותה".

הפרחים, שמשדרגים כל בגד או תיק, מופצים ב-25 חנויות ברחבי הארץ, ממצפה רמון ועד ראש פינה. בתל אביב אפשר למצוא אותם בחנויות "פועה", "שתיים" ו"דליתי". משפחת אדרי מקבלת פניות מחנויות נוספות, אבל כיוון שהם עושים את ההפצה לבד הם לא מצליחים לענות לכולם.

"ההתעסקות בזה עושה לנו כל כך טוב, כי ככה היא כל הזמן איתנו" אומרת אורלי. "הפרחים האלה משקפים אותה, את הצבעוניות והחיות שלה, כמו שיודע כל מי שהכיר אותה".

אורלי מספרת שהפרחים רק נראים קלים להכנה, אבל הם דורשים שעות עבודה ממושכות. היא זוכרת איך שגית התלבטה על כל שילוב צבעים וכפתורים, והיום, כשהיא מתלבטת היא מתייעצת עם שגית שבשמיים.

לפרטים על חנויות נוספות בהן נמכרים הפרחים – אורלי: 050-5759295

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully