וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקסי? אני אראה לכם מה זה סקסי

רותם רוזנטל

23.3.2006 / 11:31

אליאנה תורג'מן חזרה לארץ אחרי שהות בלוס אנג'לס ועכשיו היא תראה לכולם מה זה בגד נשי באמת

אליאנה תורג'מן (31), מעצבת ובעלת המותג "אליאנה" קוראת לנשות ישראל להגדיר מחדש את המיניות שלהן. "צריך להשתחרר מקיבעונות ולהפסיק להיות עדר כבשים", קוראת המעצבת הצעירה, "סקסי זה לא רק לחשוף בטן או ללכת אחרי טרנדים. צריך קצת אישיות".

"הנשים בארץ רוצות שישימו אליהן לב", היא קובעת, "אבל מפחדות לבלוט יותר מדי. הן רוצות להיראות סקסיות, אבל מפחדות ללבוש משהו שחורג מהכללים המקובלים. מי קבע שרק פרחות לובשות שורט'ס מעור? מי קבע שרק גזרות מכנסיים נמוכות משדרות סקס אפיל? בעיניי, שמלת גולף ארוכה היא אחד הדברים הכי סקסיים שיש. שוכחים כאן קצת שנשיות היא גם עניין של התנהגות, של הליכה. למה לא ללבוש שמלה חושפנית וביום שאחרי ללבוש שמלה ארוכה ומשוחררת עם מותן נמוכה? למה לא להתנסות?".

חצאית עור שחורה

לפני שנתיים וחצי התמקמה תורג'מן בחנות בבן יהודה. היא מסתובבת בחנות שלה כשהיא חמושה בחיוך, חצאית מיני שחורה מעור ועקבים גבוהים. על הקירות תלויות תמונות שלה, לבושה בבגדי החורף בעיצובה. היא בטוחה בעצמה, בעלת נוכחות דומיננטית ושואפת תמיד להחצנה של סגנונה האישי.

על הקולבים בחנות תלויות שמלות סטרפלס מעור, שמלות בגזרת צ'רלסטון, גופיות שיפון, שמלות מתנפנפות וארוכות. בום של צבע וסגנונות בדים. תורג'מן מקפידה להשפריץ סקס אפיל מכל דגם, בין אם מדובר בשמלת שיפון אדומה וחושפנית, כמעט גותית, או במעיל מחויט וכהה. אם נזכרים בשפע בגדי הכפר הלבנים שגודשים העונה את החנויות, הגישה שלה נראית פתאום מרעננת, מלאת תעוזה ובעיקר צבעונית.

אליאנה לא רואה משהו זול בשימוש בחצאית עור צמודה או בהדפסים מוחצנים, היא פשוט פועלת בשם הגיוון. היא מנסה לתפוש את מכלול האפשרויות הנשיות להלביש את זו שתרגיש מושלמת בשמלת ספארי וינטג' ממשי ואת זו שנראית נפלא בשורט'ס. עדיף אחת שתתחבר להכל.

בת הרב ואורית פוקס

"הסגנון שלי הוא סקס-אלגנט", היא אומרת, "אני לא מעצבת לפי קולקציות, אלא מייצרת מספר סדרות לפי סוג הבד. אני לא מתעדכנת דרך ערוץ האופנה בטלוויזיה או מדפדוף במגזינים. אני מוצאת גזרה או בד שמושכים אותי ומתחילה לעבוד לפי מצב הרוח".

היא לא מרגישה שיש בארץ מעצבים שסגנונם דומה לשלה, לא חשה שהיא נלחמת עם מישהו על אותה המשבצת ונושאת עיניים רק לאירופה, "רק שם מתרחשת האופנה באמת".

את הסגנון שלה גיבשה תורג'מן בלוס אנג'לס, שם התגוררה כמה שנים ולמדה ב-FIDM - Fashion Institute of Design and Merchandising בקליפורניה, שבוגריו כיכבו בעיקר ב-"Project Runway", סדרת הריאליטי האמריקאית שבה מתחרים זה בזה מעצבי אופנה צעירים.

"חזרתי לארץ לפני שלוש שנים כי התגעגעתי, התמקמתי בתל אביב והצגתי ישר בתצוגת פרט א-פורטה שנערכה אז. מאז אני כאן, בחנות, ולא מתגעגעת לאל.איי לרגע".

הסטודיו ממוקם מעל החנות וניתן לבצע התאמות אישיות לפי טעמה של כל לקוחה. "גם חרדיות מוצאות כאן בגדים" אליאנה טוענת "ביום אחד עברו אצלי בת הרב הראשי של הקהילה הספרדית בברוקלין ואורית פוקס. מזל שהן התפספסו בכמה דקות".

בין שמלות הקיץ החדשות שלה יש כאלה מתנפנפות, שמלות עם מותן נמוכה ושמלות עם הדפסים גיאומטריים צבעוניים. הבדים הם משי, שיפון וסאטן. פה ושם יש גם נגיעות של עור.

"הדגמים לקיץ מאוד אווריריים והגזרות מאוד נקיות. השמלות הרחבות והמתנפנפות למשל, יכולות להחמיא הרבה יותר לגוף מכל חולצת בטן. כשלא מתעסקים כל הזמן בלהכניס את הבטן או בזווית של הירכיים כבר נראים הרבה יותר טוב. כשהגוף משוחרר הרבה יותר קל לשמור על נשיות נינוחה וזורמת" מטיפה המעצבת.

הבחירה ביעל רייך כפרזנטורית של קולקציית הקיץ, מדגימה את הרבגוניות הנשית שחביבה עליה. לרייך יש יופי לא מקובל והיא נותנת טוויסט של עניין לדגמים.

"מתחילה להיכנס לארץ מודעות לסגנון האישי", מסכמת תורג'מן, "אבל צריך עוד דחיפה. צריך להפסיק לחשוב למשל, שבגד רחב הוא שק או לדאוג לגבי מהו הצבע הנכון לעונה הקרובה. יותר חשוב לחפש את הסגנון הכי מחמיא לגוף. בעיקר לא צריך להיות עירומות כדי להפגין נשיות. הסגנון שלי ייחודי ואני לא באה לשכנע. מי שרעבה, אוכלת. אין כאן טרנדים. אני יכולה לקלוט תוך רגע מי תתחבר לבגדים ומי לא".

מחירים: שמלות: 1000 ¤ - 6500 ¤, חצאיות: 500 ¤ - 1000 ¤, מכנסיים: 450 ¤ - 2200 ¤, חולצות: 480 ¤ - 1000 ¤

בן יהודה 187, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully