וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדט לגמלאית

רותם רוזנטל

28.3.2006 / 17:01

אל תקלו ראש בבעלות הבוטיק, צומחות מהן לעיתים מעצבות אופנה מוכשרות. הנה למשל: אורלי גורי מגמלא

לאט, לאט, אורלי גורי, בעלת הבוטיק התל אביבי גמלא, מתבשלת כמעצבת אופנה. לא כל העונות אצלה בחנות מבריקות ואחידות ברמתן אבל אין שופוהולית, ממתמידות דיזינגוף, שאין לה לפחות פריט אחד של גמלא בארון. קודם כל בגלל הוותק. הבוטיק עומד על תילו כבר 15 שנה ככה שקשה להתעלם ממנו. שנית, בגלל טעמה הטוב של בעלת החנות.

גורי הסתערה על רחוב דיזנגוף בגיל 21 הרבה לפני שהוא הפך לביתם השני של מעצבים בולטים. "אז לא ממש ידעתי מה אני עושה", היא מודה, "אבל החלטתי לפתוח חנות בגדים וזה מה שקרה. לא הבנתי אפילו עד כמה המהלך הזה מטורף. דיזנגוף הוא רחוב לא קל. קשה לשרוד בו כי הוא לא שומר על אותה רמת דינמיות לאורך כל השנה.

"אני מתבססת על קליינטורה מאוד חזקה ונאמנה שמלווה אותי לאורך כל השנים. צריך לקום כל בוקר כאילו זה היום הראשון. ככה אני חיה. זו עבודה קשה והתמדה היא מילת המפתח. תמיד הייתי נאמנה לעצמי וללקוחות שלי וזה מה שהפך אותנו למה שאנחנו היום".

במשך שמונה שנים היא ייבאה מאיטליה וקידמה מעצבים ישראליים. רונן חן, סיגל דקל וחגית טסה הם רק כמה מהמעצבים שמכרו אצלה את הדגמים הראשונים שלהם. ברבות השנים החליטה גורי להקים קו עיצוב משלה בשם Mikaela. "בחנות ראיתי נשים שהן לא בדיוק דוגמניות-על ולא הצלחתי למצוא להן בגדים. אחרי תהליך ארוך של הבשלה החלטתי לעשות מעשה ולתת להן מענה.

"לא למדתי בשום מקום. חברה מאוד טובה שלי, שהיא גם מעצבת, לימדה אותי את מה שהייתי צריכה לדעת. היום, אחרי שבע שנות סטאז' אני מרגישה שאני יכולה לקרוא לעצמי מעצבת".

ההשראה: גן מאיר

גורי מקפידה לציין שהיא לא מאמינה באמריקניזציה ומגבילה בשמחה את מקורות ההשפעה שלה ל"גן מאיר וגן דובנוב בתל אביב, הנשים שנכנסות אליי לחנות ושיטוטים בעיר. היה לי גם חשוב מאוד ששם החנות (גמלא) יהיה ישראלי. אני מושפעת מכל מה שקורה לי במהלך היום. הבדים שלי מגיעים אמנם רק ממילנו, אבל העיצוב עצמו מחובר לחלוטין למה שקורה כאן".

גורי מגדירה את האישה שהיא מעצבת עבורה כ"נורמלית – חיה, עובדת, יולדת. מסוג הנשים שאני פוגשת כל היום. קשה לי להגדיר את העיצוב שלי. אני אוהבת דברים מאוד רומנטיים ששומרים גם על פרקטיות ושימושיות. חשוב לי שאישה תראה נשית ולא כמו טום-בוי.

גורי, שהפכה לאימא לפני קצת יותר מארבע שנים, נותנת למשפחה להכתיב גם את דרכה העתידית. "כרגע אני משווקת ברחבי הארץ ובכמה מקומות בעולם ועד שמיכאלה בת הארבע ותומר בן השנתיים לא יגיעו לגיל שש אני לא רואה את עצמי מתפתחת. אני לא מרשה לעצמי אפילו לעבוד אחרי שלוש בצהריים ואני שלמה לגמרי עם ההחלטה הזו. הילדים הם העתיד האמיתי והם מה שחשוב לי באמת".

מחירים: חצאיות 700-1500 ש"ח, שמלות 1000-2400 ש"ח, חולצות 400-900 ש"ח.

גמלא, דיזנגוף 150, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully