וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשיתי את ג'קלין

הדס שואף

29.3.2006 / 11:00

מעצב האופנה אולג קסיני שמת ביום שלישי שעבר הוא מי שהפך את ג'קלין קנדי אונסיס לאייקון אופנה עולמי

ביום שלישי שעבר ה-21/3/06 הלך לעולמו מעצב האופנה האמריקאי אולג קסיני מי שהפך את הגברת הראשונה, ג'קלין קנדי אונסיס לאייקון אופנתי בעל אימפקט עולמי. בן 92 היה במותו.

פיגורות רמות דרג בעולם האופנה הצדיעו עם לכתו לאיש שבעזרת כישרונו הרב, כושר העמידה והרצון להצליח, יצר פרק רב משמעות בתולדות האופנה והפך למקור השראה לדורות שבאו אחריו.

קסיני הוא בן להורים מיוחסים - אביו היה דיפלומט רוסי ואמו רוזנת איטלקייה - הוא נולד באפריל 1913 וחונך בפירנצה. את אהבתו לאופנה גילה כבר בגיל 13 אז החל לצייר סקיצות של עיצובי בגדים. מאוחר יותר למד באקדמיה לאומנות תחת הצייר האיטלקי הנודע GIORGIO DE CHIRICO. אמו פתחה סלון יוקרתי לאופנה ובכך חשפה אותו לתחום.

למרות שחפץ להיות דיפלומט הרי שבסופו של דבר העסקים המשפחתיים הובילו אותו לפתוח סלון אופנה ברומא בשנות ה-30, עניין שנחשב באותה תקופה לבזוי כמעט כמו מקצוע החייטות.

בשל אהבתו הרבה לסרטים הוליוודיים החליט קסיני לסגור את הסלון ברומא ולנסוע לארה"ב הרחוקה כשבאמתחתו ג'קט, רקטת טניס, והמון אמביציה להצליח. הוא החל את דרכו בניו-יורק ובמהלך שנתיים בלבד הספיק להתחתן, להתגרש ולנסות מזלו בעיר חדשה, לוס-אנג'לס.

כחובב סרטים הוא החליט להסתובב ליד אולפני ההקלטות וכך קיבל אף עבודה באולפני PARAMOUNT STOUDIOS שם עיצב תלבושות עבור שחקניות גדולות כנטלי ווד. למרות זאת קסיני לא קיבל את ההכרה שציפה לה.

נחשב לפלייבוי

מנוף גדול להצלחתו היה נישואיו לשחקנית ג'יין טיירני. למורת רוחם של הוריה ושל האולפנים בהם עבדה הוא החל לעצב את בגדיה לסרטים. הסרט הראשון בכיכובה ובניצוחו האופנתי של קסיני היה THE SHANGHI GESTURE. למרות שהבגדים שעיצב לסרט זה עוררו הדים הוא המשיך להיות מוחרם על ידי האולפנים בהוליווד.

את ההכרה מצידם קיבל רק אחרי שקיבל אזרחות אמריקאית והשתתף במלחמת העולם השנייה (כמורה לנהיגה). לאחר שקיבל גושפנקא, עיצב עבור אשתו את כל בגדיה לסרטים ונחל הצלחה מסחררת בקרב שוחרי הסרטים. יש לציין כי גם לאחר גירושיהם בשנת 1952 המשיך ליצור עבורה בגדים מוצלחים ביותר, אך יחד עם זאת חש כי מיצה את הוליווד והחליט לשוב לניו-יורק ולפתוח בית אופנה בשדרה השביעית.

במקביל לביסוס בית האופנה החדש שלו החל קסיני לרקום קשרי ידידות עם משפחת קנדי וכשג'קלין קנדי החליטה לאמץ מעצב אמריקאי מוכשר שיהיה אחראי ליצירת מראה חדש וחדשני עבורה, קסיני נראה כמועמד הראוי ביותר. לאחר שהציג לה סקיצות לדגמים שאשת נשיא צריכה ללבוש לדעתו היא החליטה בהתלהבות שהוא האיש.

ההודעה בדבר הפיכתו למעצבה האישי יצר הד גדול בארה"ב מאחר וקסיני היה ידוע כפלייבוי מרובה נשים שמעצב בגדים סקסיים ואולי אף סקסיים מדיי לגברת האלגנטית הראשונה.

מערכת הלבוש הראשונה שיצר עבור הגברת קנדי בשנת 1961 היה מעיל צמר משולב פרווה עם כובע תואם אותו לבשה לטקס ההשבעה של בעלה. המראה המיוחד והנוצץ קצר הצלחה מרובה ומשם היה ברור שהשילוב של ג'קלין עם קסיני הוא מבורך ויכנס לספרי ההיסטוריה. ואכן מאז ועד היום שום אישה ראשונה בבית הלבן לא הגיעה למיצוב הגבוה כאייקון ומודל חיקוי כשל ג'קי קנדי אונסיס.

קסיני עיצב כ-300 מערכות לבוש ל-1,000 יום בבית הלבן ולדבריו אלו היו 1,000 ימים של קסם בהם שלט על מלתחתה של הגברת הראשונה ויצר לה מראה של כוכבת קולנוע במחשבה קפדנית על כל האביזרים הנלווים החל מכובעים ועד לנעליים, לכפפות ולתיקי יד.
האידיליה נקטעה כאשר ג'ון.פ.קנדי נרצח וג'קי החליטה לפרוש לחיים פרטיים ולהתנתק מהתקשורת.

מאז אותו יום השקיע קסיני את מרצו בבית האופנה שלו והוא פיתח אותו לתחומים רבים כדוגמת קו שמלות קוקטייל, קו שמלות ערב, קולקציית חולצות וג'קטים לגברים, קולקציית חליפות מחויטות לנשים, קו משקפי שמש, בשמים ועוד.
קסיני עבר עד יומו האחרון וסרב לעצור ולנוח על זרי דפנה, חייו היו מלאים ומורכבים במיוחד ומצייתים לתבנית החלום האמריקאי - להגיע משום מקום, להשקיע ולהגיע לטופ - עד לכובע של האשה הראושנה בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully