וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים צבע גם על הבד

ענת אור

2.4.2006 / 9:25

ספר שהוא גם איש היי-טק פתח מספרה-גלריה ונתן לציירת-וטרינרית, להציג. הרב תחומיות מפציצה מכל הכיוונים

רב-תחומיות היא מגמה שתופסת תאוצה בכל היבטי החיים. האבחנות הישנות כבר לא תופסות והפיוז'ון הוא הדבר.
מספרה-גלריה חדשה, שנפתחה בשבוע שעבר בתל אביב, היא דוגמה כזו. מי אמר שכשבאים להסתפר אי אפשר לראות תערוכה באותה הזדמנות, ולמה כשבאים לגלריה אי אפשר לצאת עם פריזורה חדשה על הדרך?.

בשבוע שעבר נפתחה אטמוספירה (בפ' דגושה) שעושה את החיבור המיוחד הזה. כשמסתכלים עליה כגלריה היא עומדת יפה בקריטריונים של תצוגה ותאורה, והיותה פתוחה לרחוב, שלא כמו רוב הגלריות בעיר, מוסיפה לה נקודות. התערוכה הפותחת, שנאצרה על ידי לאה דור, היא של ציורים בטכניקות שונות, בכולן דמויות של כלבים. האמנית, שהיא גם וטרינרית (עיין ערך רב-תחומיות), ד"ר ענת ג. ויסמן, מציגה בתערוכה ציורים של כלבים אמיתיים, שהיו ושעודם. הציורים ברובם מוצלחים מאוד ומשקפים את המהות הכלבית, נדמה שאפילו רעננותו של הדשא מוצגת מנקודת מבטו השמחה בחלקה של כלב. הכותרת "שנת הכלב" היא מדויקת, שכן שנת הכלב הסינית התחילה לפני חודשיים וזו כבר עילה לתערוכת נושא שכזו.

נוסף על האלמנט החתרני שבהעמדת תערוכה לאמן שלא שייך למלייה, הצגת תערוכה שמוקדשת לכלבים כמוה כיריקה בפרצופו של הממסד האמנותי – שהרי פני הדור כפני הכלב.

שנת הכלב

אבישר (38) הוא איש היי-טק, שאחרי כמה הצלחות בתחום ("אקזיטים" בעגת הברנז'ה או "מכות" בשפה העברית) ותואר שני במנהל עסקים רצה לעשות משהו אחר. "רציתי להתקרב יותר לאנשים, וספרות זה בדיוק המקצוע שיכול לעשות לאנשים טוב". הוא אומר.

במשך השנים הוא סיפר כתחביב ולמד אצל אחד הספרים המובילים ובקורסים שונים ברחבי העולם, במהלך נסיעותיו העסקיות. כיום הוא מרצה לשיווק לעסקים קטנים בבית הספר לספרות של מישל מרסייה. הוא עדיין פעיל כאיש היי-טק במקביל ומבטיח להביא את "אטמוספירה" לרמה בינלאומית תוך חמש שנים".

הוא החליט שהוא רוצה לתת במה ליוצרים "צעירים ברוחם" והוא פתוח להצעות משלל תחומים: ציור, פיסול, כתיבה, צילום, מיצג מולטימדיה ומופע. נראה שהכי חשוב לו זה ליהנות "נורא כיף לי פה" הוא אומר. "הרעיון הוא שזה יהיה מרכז תרבות שאנשים יבואו גם לשבת לפטפט, לא חובה להסתפר, אף אחד לא דוחף לך שמפו ליד". הדבר היחיד שמטריד אותו שאין עדיין במספרה זה מקרר "בשביל הבירות".

אטמוספרה – גלריה, מספרה ובמת יוצרים. יהודה הלוי 109 תל אביב. 077-2145145, 054-4456598.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully