וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה חתנים ורודים

רותם רוזנטל

4.4.2006 / 9:32

מעצב האופנה גרשון ברם, חלוץ אופנה נמרץ ומי שעזר לטלטל את המלתחה של הבחור הישראלי, חוגג 35 שנות עשייה. ראיון

גרשון ברם קוטע לפתע את השיחה ובוהה בהפוך שלו "תראי את הצבע הלבן של הקצף בקפה. תראי איך הוא משתלב עם החום". אני מביטה בו בספקנות לרגע, אבל הוא מחזיר לי מבט מחויך ואותנטי. ברם, בן 59, חוגג 35 שנות עשייה ולא מפסיק לרגע לחפש את החום הנכון למכנסי גברים, בקפה שלו.

אנחנו יושבים בבית קפה בשדרות נורדאו המנומנמות בתל אביב, לא רחוק משתי החנויות הצמודות, אחת לגברים ואחת לנשים, של ברם. המעצב גר לא רחוק מכאן במשך רוב שנותיו בתל אביב, ברחוב אוסישקין, בו נמצא האולם הידוע של הפועל תל אביב, שהפך לאחרונה לאזור מריבה.

הוא נטש את המתחם לטובת חיים שלווים ברמת אביב, שכוללים בהתאמה גם ביקורי בוקר יומיים בחדר כושר. הוא מודה שהוא קצת מתגעגע למרכז העיר. אבל אולי הבית החדש והמרווח עוזר לו להתמודד עם הריחוק.

ברם, מי שהכניס חידושים לא מעטים לאופנת הגברים הישראלית, לבוש בשחור ושיערו קצוץ. טיפוס בלתי מוחצן בעליל. כשמדברים על אופנה, משהו בו מתחמם. "אני תמיד אומר, גם לסטודנטים שלי בשנקר, שאם לא מרגישים תשוקה, אפילו ארוטית למקצוע, זה לא יעבוד. אני נכנס למכונית בבוקר בציפייה. הגירוי שהתחום נותן לי הוא אדיר וזה גם מה שמחזיק אותי, כי המקצוע הזה מאוד מתיש. כל הזמן רצים בו שנה קדימה. כבר עכשיו אני עובד על קולקציית הקיץ של 2007. למרות זאת, אחרי כל השנים במקצוע הזה אני עדיין מתרגש לפני צילומי סטים, כשפתאום הבגדים מקבלים חיים משל עצמם".

ברם, שכבר ב-73' יצר חליפות מכנסיים ושמלות מעוצבות לאחיות בבתי חולים, השיק ב-97' את G.B, המותג להלבשת גברים. הוא היה בין הראשונים להלביש גברים בחולצות ורודות כשכולם עוד לבשו חאקי ולעצב להם חצאיות, ומסייע בשנים האחרונות לחתנים לפתח מראה כמעט קלאברי או שאנטי-אלגנטי, מתחת לחופה.

"גבר עם טעם רגיל יתקשה למצוא אצלנו בגדים. אבל היום לרוב הגברים יש מודעות ורמת התמצאות גבוהה באופנה. כשאני מלביש את הדוגמן שרון פורטנוי בחצאית לצילומי קולקציה, למשל, אני מאמין לו. הוא לא נראה לי מגוחך. אנחנו אמנם חיים במדינה לא גדולה, אבל חתך די גדול של אנשים פיתח לאורך הדורות מודעות אופנתית".

קולקציית הקיץ, שנמצאת כבר בחנות, ממשיכה את המשחקים החביבים עליו בשילובי חומר. הז'קטים הסטנדרטיים והחלקים שלו נותנים נופך אלגנטי לשלל החולצות המכופתרות והצבעוניות. חלקן מלאות בהדפסי וינטאג', חלקן משולבות בפאצ'ים גדולים של הדפסים מלאי צבעים. יותר מכל, כדאי לשים לב למכנסי הפשתן שמבוססים על גזרת שרוואל נקשר. גזרה מחמיאה ושיקית.

קולקציית הקיץ שעיצב לנשים מורכבת בעיקר מחומרים טבעיים ונושמים כמו פשתן או כותנה. הוא עיצב בין השאר חצאיות ברך נפוחות ודגמים עם משחקים מעניינים בשכבות של מלמלה.

שמרתי על השגרירות הישראלית

יש מעט אנשים בעולם האופנה הישראלי שהקריירה שלהם מלווה את תולדות התחום. ברם נסע ללמוד בפריז עוד לפני שנולד שנקר, הספיק לעצב שרוואלים וגלביות בשונת ה-70' וגדל יחד עם הטעם הישראלי.

זה התחיל כמעט במקרה. "במהלך הלימודים בפריז למדתי בימים ובלילות עבדתי כשומר בשגרירות הישראלית", הוא נזכר, "ליד השגרירות היה מלון שהתארחו בו עיתונאים רבים ובלילות הייתי יושב בחוץ ומצייר סקיצות.

"אורי דן עבד אז כעיתונאי בפריז ואשתו ורדה דן היתה דוגמנית של איב סאן לורן. לילה אחד הוא ראה אותי מצייר, התלהב והכיר אותי לאשתו. בזכותה הגעתי למדידות ולתצוגות של איב סאן לורן ונפתחה לי דלת ראשונה לתחום".

לקראת סיום הלימודים החל ברם לעבוד עבור מעצב העל דאז, טד לפידוס. "למזלי הרב לפידוס שהיה יהודי, הוזמן על ידי הממשלה לערוך תצוגה בארץ והעיתונות הישראלית הסתקרנה מהישראלי שעובד בבית האופנה.

"בזכות התצוגה הזו החלו להכיר אותי ואת השם שלי וכשהחלטתי לשוב ארצה היה לי קל יותר למצוא עבודה אצל מעצבים. חזרתי אחרי מלחמת ששת הימים, בתקופה שבה היתה כאן פריחה עצומה והיה ביקוש אדיר ליצירה בישראל. עבדתי אצל חברות גדולות שכבר לא קיימות כיום כמו מק"ט, דורינא או אלד.

"ב-82' פנו אליי מרשת קלאב מד העולמית וביקשו ממני להצטרף לצוות העולמי שלהם ולעצב את כל הבגדים עבור סניף אכזיב. הייתי נפגש עם המעצבים ממרוקו, מתוניס וממצרים ויחד היינו בונים את הקונספט העיצובי לעובדי הרשת ולחנות הבגדים של הרשת.

"אנשי קלאב מד פתחו לי, למעשה, עסק שבו יכולתי לעסוק באופנה ללא הכתבות מלמעלה. כך אני מאמין שצריך לעבוד. גם היום, כשעובדים איתי מעצבים צעירים, אני מאמין שצריך לשחרר להם את הרסן וזה קשה, כי אחרי הכל, זה מקצוע מאוד אגואיסטי".

ברם טוען שהוא חייב רבות למעצבים הצעירים שלו. "בזכותם אני שומר על רעננות. אני חושב שזו חלק מהסיבה לכך שאני מצליח לשרוד. כל המעצבים בעולם עובדים עם מעצבים צעירים. הטריק הוא למצוא את מי שמזכיר לך אותך 20 שנה מוקדם יותר ולתת לו חופש פעולה".

בעונות האחרונות עבדה לצידו קלודט זורע, שהופכת אט אט לאחד השמות החמים ביותר בעולם העיצוב המקומי. "קלודט ואני הפכנו לחברים קרובים ועודדתי אותה לעזוב וללכת בכיוון שלה", הוא מציין. העונה החלה לעבוד איתו קרן שחר.

לא פיתחתי אהבות נוספות

כשאני שואלת אותו איפה הוא יהיה עוד עשר שנים, הוא מביט בי בעיניים כמעט מזוגגות. "העתיד שלי קצר, אני לא רואה כלום מעבר לקולקציה הבאה. באמת שלא. אני חי נורא את העכשיו. אני כל כך אוהב את מה שאני עושה עד שאני מפחד להפסיק לרגע. אני מפחד להשתעמם. הפאק הכי גדול של החיים שלי הוא שלא פיתחתי אהבות מקצועיות אחרות".

מחירים:
בגדי גברים: חולצות טי 95-239 ש"ח, חולצות מכופתרות 290-490 ש"ח, מכנסיים 260-690 ש"ח, ז'קטים 590 ש"ח, חליפות 1,600-2,400 ש"ח, חגורות 110-159 ש"ח.

בגדי נשים: חולצות T 95-239 ש"ח, חולצות מכופתרות 290-490 ש"ח, מכנסיים 260-690 ש"ח, ז'קטים 590 ש"ח, חליפות 1,600-2,400 ש"ח, חגורות 110-159 ש"ח.
גרשון ברם, דיזנגוף 235.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully