וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכחול הטורקי הזה

דנה דרבינסקי-טיקולסקר, איסטנבול

5.4.2006 / 8:00

לא קפה ולא רחת לאקום. המוצר הטורקי הפופולרי בעולם הוא דווקא הג'ינס של חברת מאבי שנוחת עכשיו בישראל

ב-2003 תהה השבועון האמריקאי טיים איך קרה שלתחום הכי אמריקאי שיש – שוק הג'ינסים הצליח לחדור מותג זר ועוד טורקי, בכזאת תעוזה. מילא שהטורקים ילמדו אותנו משהו חדש על קפה שחור או על שטיחים, אבל שהם ימכרו לנו ג'ינסים, קבע כתב הטיים, זה באמת לא צפוי.

אבל עם הנתונים היה קשה להתווכח. צ'לסי קלינטון נצפתה לובשת את הג'ינס הטורקי, הוא הפגין נוכחות בבלומינגדיילס, במייסיס ובבתי כלבו יוקרתיים נוספים ותפס תאוצה בהחלט מוחצת. תוך זמן לא רב התברר שמדובר במוצר הטורקי המצליח ביותר מחוץ לגבולות המדינה.

מאבי הוקמה בשנת 1991 על ידי סאיט אקרלילר שרצה לרענן את חברת האופנה המשפחתית אראק והציע לבנו ולביתו להקים חברת דנים (הבד הכחול ממנו מייצרים ג'ינס) עם שורשים ים תיכוניים. השם שנבחר לחברה החדשה היה מאבי. בטורקית: כחול. תוך שש שנים הפכה החברה הצעירה למותג הג'ינסים המצליח בטורקיה. ב-96' פתחו הילדים סניף בצפון אמריקה ובמקביל נכנסו לשוק הגרמני. ארבע שנים אחר כך מאבי נכנסה לשוק הבריטי וב-2001 פרצה לשוק האוסטרלי ולשוק הדני.

שנה אחר כך נפתחה חנות דגל של מאבי ביוניון סקוור בניו יורק לא פחות ואז נפתחו חנויות דגל גם בפרנקפורט, בברלין ובוונקובר. בשנת 2005 הג'ינסים הטורקיים חסרי המנוח נכנסו לאיטליה, לצרפת, לספרד, הולנד, בלגיה, לוקסמבורג ויוון והשנה מגיע תורה של ישראל.

חברת H&O קלטה את הג'ינסים הפורצים ביריד אופנה אירופאי מוביל והחלה במגעים. בימים הקרובים ייכנסו הבגדים של מאבי לחנויות הרשת ובהמשך תפתח חנות דגל עצמאית של המותג. מחירי הג'ינסים ינועו בסביבות ה-300 שקלים וב-H&O מגדירים אותם כ"קצת מעל ליוויס וקצת מתחת לדיזל" מבחינת סטייל ומחירים. הגדרה לא רעה בכלל.

המעצבים מטיילים בעולם

מאבי של היום היא לא רק חברת ג'ינסים. החברה מחזיקה בצוות מעצבים שמסתובב בעולם בחיפוש אחר טרנדים ומעצב קולקציות מלאות שמשדרות סגנון חיים הרפקתני לטיילנים חושניים. הווה אומר: חולצות משי בצבעי המים הכחולים הנוגסים בחופי יוון כפי שנצפו על ידי המעצבים, או מכנסי דגמ"ח רכות בצבעי המדבריות של מרוקו כפי שנחוו באופן ישיר על ידי מעצבי החברה בטיולם האחרון.

חנויות הבגדים שלהם מפתות.יש בהם טי שירט מתוחכמות לגברים עם צאוורוני הפולו שעושים קאמבק, חצאיות ג'ינס שוות ביותר, שמלות קצרות, ג'קטים יפים וכמובן ג'ינסים סקסיים בהחלט. הלוק הכללי הוא אירופאי קז'ואלי.

במפעל המצוחצח של מאבי מחוץ לאיסטנבול מייצרים גם ג'ינסים לקלווין קליין, טומי היליפיגר ועוד פיגורות. כל מכנס נעשה באופן ידני. 1200 פועלות טורקיות אסופות שיער יושבות ליד מכונות תפירה ומיייצרות בידיים חשופות כיס אחר כיס. בקומה השנייה של המפעל מטמיעים תוכנת לייזר חדשה שמשרטטת ציורים מורכבים על הג'ינס בעזרת להבות אש מבוקרות ויוצרת גם פסים דמויי שפשוף.

ליד המפעל יש בקתת עץ מוקפת דשא שבתוכה אח בוערת ומלצר אישי שמחלק תה אורגני ותופינים איכותיים על המרפסת שבחוץ. פה מפנקים את האורחים החשובים מכל העולם שבאו לעשות עסקים. מטה החברה באיסטנבול הוא מבנה בן ארבע קומות שמאוכלס בעובדים צעירים שכולם לובשים ג'ינס לעבודה בכל בוקר. הבנות מגבות בנעלי עקב. הסטייל, כמו שניתן להתרשם, שולטתתת.

מאבי-מיוזיק

מאבי הגיעה לפופולריות העצומה שלה בין השאר בגלל חשיבה שיווקית גורפת סטייל קוקה קולה. החברה מנסחת את תפישת החיים שלה במגזין עצמי שהיא מוציאה הקרוי Maviology. מסוקרים בו פסטיבלי מוזיקה וצילום ויש בו מאמרים בתחום סגנון החיים, טורים אישיים ועיצוב גרפי עדכני.

החברה גם מוציאה דיסקים עם מאבי-מיוזיק, מארגנת ארועי ספורט גדולים בקמפוסים של טורקיה, נותנת חסות לארועי אמנות צעירה, מוציאה ספרים (על ג'ינס) ויוצאת בפרסום חוצות ענק בארה"ב ובאירופה.

נראה שזה עובד. הג'ינסים של מאבי נבחרו ל"הכי סקסיים" לפי קוראות הקוסמופוליטן גירל, המותג נבחר לאחד מעשרת המותגים המוכרים בעולם, ונכנסו לספר מקיף על ההיסטוריה של הג'ינס לצד מותגים כמו מיס סיקסטי, דולצ'ה וגבאנה, ארמאני ג'ינס ועוד.

נסיינית שלבשה ג'ינס צמוד במיוחד של מאבי במשך ערב שלם דיווחה שהיה לה נוח. גם בישיבה וכותבת שורות אלה לא תשכח עוד זמן רב שתי חולצות בייסיק עם מחשוף עגול מעוטר בקרושה שמדדה באחת החנויות של מאבי באיסטנבול. כאלה שהיה להן בדיוק את השפשוף הנכון של הבד, הגזרה הלא צמודה מדי והמפתח המרשים באזור המחשוף.

מאז הביקור בכרך העותמני אני מפתחת תקוות שהקניינית של H&0 השכילה להביא את שתי החולצות הללו בארץ ורק מחכה לאשור סופי שהסחורה מאיסטנבול כבר כאן כדי להתאחד איתן כמו שצריך. אם אתם מגיעים לסניפי H&O נסו את שתי הגזרות שחוללו את מהפכת הגזרה הנמוכה של החברה ונחשבות לשתיים מהגזרות מחמיאות ביותר של הרשת: מולי ומינדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully