וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ילד טוב של הכדור?

אדר ריכטר

5.4.2006 / 11:43

צמד מעצבים שממחזרים שלטים ונותנים לאסירים ומוגבלים לתפור מהם תיקים, שוברים שיא של ידידותיות לסביבה ולחברה

לוקה ליאונרדי ופטריסיו אברו, הם צמד מעצבים מספרד, בני 28, שהחליטו עם תום הלימודים שהם לא מתכוונים לנצל את משאביו של כדור הארץ ולהעיק על יושביו עם עוד ועוד טרנדים עיצוביים, שרוב הסיכויים שיימאסו על רוכשיהם תוך כמה שנים. במקום זה הם תורמים למאמץ האקולוגי, מנצלים שאריות של אחרים והופכים זבל תעשייתי לאמנות.

לפני כ-5 שנים הקימו השניים בברצלונה את "Vaho Works" - סטודיו לעיצוב אקולוגי, שמתמחה במחקר של מוצרים אקולוגים. הסטודיו הוקם תחת קונספט ה'טראשן-פאשן' – השילוב האולטימטיבי של אופנה וזבל - אמנות אקולוגית, שהתחיל לתפוס תאוצה עולמית בעיקר בשנתיים האחרונות. "אנחנו חושבים שאפשר לעקוב אחר המגמות האופנתיות ולהיות "מודרניים", גם מבלי לאבד אחיזה בסביבה", מספרים השניים בראיון לעיתונות הספרדית.

כל העניין התחיל בהתאהבות גרפית בשלט חוצות: "טיפסנו על פנס רחוב כדי להגיע לשלט, והתכוונו לתלות אותו בסטודיו כפוסטר. אבל ברגע שהחזקנו את החומר ביד, הבנו את הפוטנציאל שלו: חומר חזק, שמזכיר בתכונות שלו עור ושאפשר לעבוד איתו במכונת תפירה". מספר לוקה.

פוליאסטר ופי וי סי של שלטי חוצות, הופכים לתיקים, שנעשים בעבודת יד, במקום למצוא את עצמם נשרפים ומשחררים כימיקלים רעילים לאוויר, או נקברים בבטן האדמה. קוטי דוידוביץ', חבר טוב של לוקה ופטריסיו ונציג אקו בארץ, מספר בגאווה, שהתרומה החברתית מתבטאת לא רק במוצר עצמו אלא גם בתהליך הייצור: " כששלטי הפי וי סי מורדים, הם עוברים למיון במרכז לאנשים מוגבלים שכלית, שמכינים אותם לקראת הייצור. גם חלק מהמתפרות הן של סדנאות שיקום של אסירים בכלא הספרדי modelo שבברצלונה (ולא בסין)".

מה עושים השלטים אחרי שהם מתים?

מבחינה עיצובית וגרפית כל תיק הוא שונה. לא תמצאו את אותו תיק פעמיים. לפעמים תמצאו ליקויים בגרפיקה – תזכורת לכך שהתיק היה תלוי במקום כלשהו בעולם בתור כרזה. תהליך ייצור התיק מתחיל בהסכמי שיתוף פעולה עם החברות שמוציאות לאור את שלטי החוצות, בחירת הדוגמאות לתיקים מתוך השלטים, חיתוך של החומר וניקוי ואז בוחרים לוקה ופטריסיו את הצד שייראה כלפי חוץ ומעבירים למתפרה.

העיצוב מתמקד אמנם בתיקים, אבל לוקה ופטיריסיה לא מפסיקים לחשוב כל הזמן על מוצרים חדשים ולערוך נסיונות על החומר. הם שוקדים כל הזמן על פיתוח מוצרים נוספים ומפתיעים מדי פעם במהדורות מוגבלות של מוצרים אחרים כמו סינרי מטבח, כריות ואפילו כסאות. הכל משלטים.

איך תדעו שהאקו-תיק שלכם אמיתי

כמו כל מותג שמחשיב את עצמו, גם ב-Vaho Works מתגוננים בפני העתקות. כדי לוודא שזה האקו הנכון כדאי לוודא:

תג עם לוגו הוואמפור (חצי תרנגול חצי סוס).

האות V על רקע כתום באחת מרצועות התיק.

טיקט שכולל הוראות טיפול בתיק, מידע על הסטודיו ועל אתר האינטרנט.

מחירי התיקים נעים בין 100-800 ש"ח


להשיג ב: קטיקה רח' שינקין 45 ת"א; מסלול רח' בוגרשוב 47 ת"א; אוסי רח' אבן גבירול 50 ת"א; טאצ' אישי, דיזנגוף סנטר קומה ראשונה; D&S רח' אבן גבירול 175 ת"א.

לפרטים נוספים אפשר לפנות לקוטי דווידוביץ', הנציג הישראלי של אקו דיזיין בארץ (טל' 052-5961960).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully