וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיכי הפאסון

רותם רוזנטל

16.4.2006 / 11:23

לריליג'ן המותג הבריטי הקולי יש לא מעט מעריצים בארץ. מדוייק ביותר למי שמחפש בגדים שיבואו טוב עם מבט אדיש

ג'ונתן אוגאר, מייסד חברת Religion, קבע על חולצות מודפסות ש"כל אחד חייב להיות כוכב רוק'נרול" והפף לגיבור עולמי של אופנת הרחוב. המותג שצץ בבריטניה לפני כעשור, התמצב כאולטרה-מחוספס וחתרני. עכשיו יוצאת קולקצייה נוספת מאת הבריטים הבועטים שכולה גלאם, סליז, הדפסים מושכים ושיק שאי אפשר להוריד ממנו את העיניים.

ריליג'ן היא אחת החברות שהצליחו להפוך את הסגנון הווינטג'י-אורבני לחובה אופנתית. גם בזכות ההפצה העולמית שלהם לאירופה, ארה"ב ולאוסטרליה. לא יהיה זה מוגזם לקבוע שהשפעתם ניכרת גם על לא מעט קולקציות ישראליות שמגדירות עצמן כאורבניות. נראה שכשעובדים בבניין ויקטוריאני בן שלוש קומות בשורדית' שבלונדון, קל להתחבר לדופק המהיר של מטרופולין גדול וגם לא לחשוב בקוביות כמו שקורה אולי לאנשים שעובדים בגורדי שחקים סכמטיים.

הראשונים לייבא לארץ ולשווק כאן את בגדי המותג היו קרן ותומר בנקר-כהן בעלי חנות בגדי המעצבים "עלמה" בתל אביב. לפני כארבע שנים הם נתקלו בבגדי החברה בתערוכת האופנה "Bread and Butter" שנערכה באירופה ונדלקו. לפני כשנתיים הם החליטו להתמקד גם בייבוא אישי ולהביא ארצה את אופנת הרחוב הלונדונית. בחורף 2007, כשיושק גם ליין בגדי הילדים החדש של החברה הם יביאו גם אותו לטובת הדור הצעיר של הפאנקסיטים.

מפאנק לגחליליות

אם הקולקציות הקודמות של ריליג'ן היו עמוסות צבעים באופן כמעט מסחרר, על הקולקציה הנוכחית שורה אווירה רגועה וכמעט מפויסת, בזכות סקאלת הצבעים שנוטה לגווני גוף ולגוונים מעושנים ואפרפרים. הגזרות הא-סימטריות הלא צפויות, ההדפסים הפרועים והשיק הווינטג' עדיין כאן. מתברר שאצל דונובן פסקל, המעצב הראשי, המחשבה על צבעי קיץ בהירים רק מעוררת את הרצון להתהדר בגולגולות אפלוליות.

בעונה שבה כולם מציעים בדי מלמלה לבנים וחזרות אינסופיות על מראות שכבר ראינו, שמלת הכתפיות הצהובה של Religion, המעוטרת באיורי תוכים, או חולצת כפתורים מעושנת וחצי שקופה הן משבי רוח מרעננים. בקולקציה ישנם מספר מראות, שמתחילים בפאנק אכזרי ומגיעים גם עד לגחליליות מעודנות ופאייטים בהירים ונוצצים.

מראה הגברים מתבסס, כמו בעונות קודמות, על בדים מהוהים שמכוסים בהדפסים גדולים, בין אם מדובר בטי-שירטים, בגופיות או בחולצות פולו. הבחירה בסקאלת הצבעים הסתווית יוצרת מראה אחיד לקולקציה במבט ראשון ומעניין בפרטיו הקטנים במבט שני. בגזרת הגברים לא נרשמה התחדשות מרתקת במיוחד העונה, אבל הדיטיילז בדגמים שומרים על רמת עניין שמעניקה להם ייחוד משופשף משלהם.

כדי להתרשם מאופי המותג במלואו, מומלץ להציץ גם לאתר הבית המעוצב למשעי. החברה אינה מהססת לקשור בין דת לאופנה, לסגידה לאלילי תרבות ולפוסט-פוסט מודרניזם. למעשה, ביקור ראשון באתר משול לקפיצה ליריד של מגידי עתידות, על טריפ קשה במיוחד. לצד קריאת קלפי טארוט תיתקלו באתר בוונוס בכבודה ובעצמה, אוחזת בלב פועם ובדמות ישועית עומדת בכניסה לקתדרלה. את בגדי הקולקציה, למשל, תמצאו על גלגל עתיק שנאנק בכל סיבוב.

מחירי קולקציית הנשים: חולצות וגופיות: 259-439 ¤, שמלות: 415-600 ¤, חצאיות: 400-600 ¤
מחירי קולקציית הגברים: חולצות: 250-350 ¤, מכנסיים: 500-600 ¤.

להשיג ב: אמילקה – סוקולוב 63 רמת השרון; ריפ – הרצל 192 רחובות; קוויז בקניון גבעתיים; בראבו – אבן גבירול 46, ת"א; הבנס – שנקין 58, ת"א; טופמן – קניון רמת אביב; בלוק 190 – דיזנגוף 190, ת"א; עלמה – מרכז בעלי מלאכה 9 תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully