וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני ניצחתי

אדר ריכטר

11.4.2006 / 10:30

המורה לתדמיתנות נכנסה בה, העבודה בחנות טובל'ס בילבלה אותה, אבל בסוף אופירה אזרד הרימה קולקציה משלה

"את איטית מדי. יש לך יותר מדי שאלות והן מפריעות לכל הכיתה" נהגה המורה לתדמיתנות להעיר בנחרצות לאופירה אזרד מול כל הכיתה בזמן שזו ניסתה להשתלט על התחום הסבוך בבית ספר גבוה לאופנה בארץ. אזרד פרשה אחרי חודשיים עקב ציון לא מספיק. "מכיוון שבאמת ממילא לא זכרתי כלום מהשיעורים, דווקא שמחתי שניפנפו אותי משם", היא טוענת. אבל זה לא עצר את אזרד בת ה-28 מלנסות להרים קריירה עיצובית. מדובר בבחורה נמרצת בעלת בוחן מציאות כנה ואמיתי, שהיתה נחושה בדעתה לעצב, אפילו אם היא לא ממש ידעה את זה.

מלבד לימודי התדמיתנות שלא צלחו, הנגיעות של אזרד בעולם האופנה הסתכמו בלימודים במגמת אופנה בתיכון ויצ"ו צרפת שנסגר בינתיים ועבודה כמוכרת בחנות של נעמה חסין: "תקופת העבודה בטובהל'ס היתה כיפית. למדתי את כל מה שצריך לדעת על לקוחות וקיבלתי שיעור בשירות". מספרת אזרד.

אבל לצד היתרונות שהעניקה לה השהות בחנות של חסין, היתה לה גם השפעה מבלבלת: "כשהחלטתי לעצב בעצמי, הייתי קצת מבולבלת והקולקציות הראשונות היו קטסטרופליות. הושפעתי מאוד מהשהות בחנות. כל היום הייתי שם ובעצם לא ראיתי שום דבר חוץ מהדגמים של נעמה חסין. מרוב שהשתדלתי לא לעצב כמוה, יצא בלאגן אחד גדול".

העיצובים הראשונים שלה לא ממש כבשו את השוק. הבגדים, לדבריה, היו נוראיים וככה גם המכירות. מרוב שהיא התמקדה במה לא לעצב היא שכחה מה הדבר הנכון. "עד שהחלטתי להתאפס על עצמי בקיץ שעבר, ולתפוס כיוון אחד וברור. הפריט הראשון המוצלח היה מכנס-שק בוריאציה על שרוואל בדוואי, שגם בו בהתחלה לא הייתי בטוחה. הוא נוצר והחברות מדדו, לבשו והתלהבו. התחלתי לייצר מכנסיים כאלה בקצב. גזרתי 180 חתיכות לבד". השרוואל סימן עבורה את פריצת הדרך. "היום כשאני רואה את הבגדים הראשונים שעיצבתי אני צוחקת. מה זה, זה..."

את ההשראה לעיצובים שלה היא שואבת מהרחוב. משם היא מבינה את הצורך של הנשים בבדים נוחים ובגזרות לא מסובכות. "גזרות לא מסובכות"? אני תמהה למראה התמונות שמציגות פריטים מורכבים למראה. "זה רק נראה מסובך", היא עונה, "אבל בעצם ללבוש זה פשוט. אני לא מכינה חולצות שבאות עם מיליון אופציות לבישה. ברור לי שבסופו של דבר הלקוחה שלי תלך רק עם אופציה אחת. אני לא מכינה מכנסיים שצריך חוברת הדרכה כדי להתארגן איתם ליציאה מהבית. הבגדים שלי נוצרים בטווח שבין הנוחות שלהם לעיצוב שלי. אני מאוד קשובה לצרכים של הלקוחות שלי"

יותר גרוע מספר בהנדסה כימית

היא מתייחבת להיות קשובה לטרנדים עכשוויים, אבל לא להשתעבד אליהם "אני ממציאה המון גזרות, שיש בהן 10% טרנד ו90% אופירה - נוגעת לא נוגעת".

ואם תשאלו אותה אם היא מעצבת בגדים יומיומיים או אלגנס, כדאי שתתפסו מרחק: "אני מתעבת את המושג "בגדים לעבודה" – זה מדכא אותי עד לעמקי נשמתי, זה יותר גרוע מספר בהנדסה כימית. מה זה בגדים לעבודה? מה זה בגדים ליציאה? אצלי בחורה שקונה בגד יכולה ללכת איתו לעבודה, לחתונה, למועדון לילה, לפגישת עסקים ולבייביסיטינג. הכי נכון מבחינתי זה להרגיש נוח עם הבגד, ואם את מרגישה נוח איתו אז את יכולה ללכת לכל מקום. הבגדים שלי אינם חשופים מדי, ולא שמרנים מדי, הם פשוט במינון הנכון".

חלומות לא מפחידים את אזרד: "השאיפה שלי היא להיות מובילת אופנה והחלום שלי הוא פוסטר של הדגמים שלי לא פחות מאשר 'אין דה מידל אוף דה טיים סקוור'. ומי שלא חולם אין לו בשביל מה ללכת לישון".

בהפקה שלפניכם הושקע ממון אישי והרבה אהבה של חברים טובים:
צילום: עמית ישראל
דוגמנית: אנה פאולה לקארין מודלס
סטייליסטית: לוסי דויד
איפור שיער – שיקו ואן

מחירים:
חולצות: 229-399 ש"ח
מכנסיים: 350-550 ש"ח
שמלות: 350-650 ש"ח

איפה אפשר לקנות: בוטיק המעצבים בסנטר(שעות פעילות: יום ה' 9:00-16:00; יום ו' 10:00-16:00); 'בולטס', רח' שנקין 52 ת"א; סנסי, קניון ארנה; סנסי, קניון גבעתיים; שנקר מעצבים, קניון שבעת הכוכבים; גוטיק, רח' אנצ'ו סירני גבעתיים; סיסקה, רח' בעלי המלאכה 17 ת"א; שונאלי רח' דיזנגוף 162 ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully