וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעים קריספיים

ענת אור

18.4.2006 / 13:00

שולה ורדינון יוצרת ציפיות ומרגישה שהיא עושה אופנה. היא גם תלמד אתכם על איזה חומר אתם ישנים בדיוק

מה שאנחנו מלבישים לכריות ולשמיכות שלנו הוא תת-ענף של תחום האופנה. נכון שרובנו לא מקפידים לפרוש את מצעי האביב הבא עם פרוץ העונה, ואפילו לא מתביישים להתכרבל בכלי מיטה מקולקציה של לפני כמה שנים, אבל עדיין המצעים שלנו, כמעט כמו הבגדים, אומרים עלינו הרבה יותר ממה שנדמה לנו.

כמו בהלבשה תחתונה - יש את מי שאוהב סטים, ואת מי שאוהב לערבב, וכמו בבגדים יש צבעוניות שמתאימה לחורף או לקיץ. דגמי המצעים מושפעים מהמגמות באופנה בכלל, כך לדוגמה, מי שתאמץ הקיץ את המראה הקולוניאליסטי (וכן, גם אחרי ההתכנסות אפשר יהיה ללבוש את זה) תוכל לנחות בסוף היום על מיטה המעוצבת בהשראה זו בדיוק.

שולה ורדינון, המעצבת הראשית והבעלים של חברת המצעים הישראלית הוותיקה (מ-1928), שופכת אור על ההשראה שמפעילה את הסטודיו שלה, המונה שבעה מעצבים.

"בעולם האופנה כולם ניזונים מאותם ערוצים של אינפורמציה. אני נוסעת לכל התערוכות, קוראת חומר במגזינים מקצועיים, משתתפת בישיבות של משרדים לחיזוי טרנדים וגם מרגישה אותם בעצמי מהסתובבויות בבירות העולם". ורדינון היא דוקטור לספרות שהפכה למעצבת טקסטיל, ועמדה במשך שלוש שנים בראש החוג לטקסטיל בשנקר. באירופה ובארצות הברית נמכר קו מוצרים מיוחד שלה תחת שם המותג "שולה".

מתחזה ללקוחה

לאביב-קיץ 2006 היא מציעה מוצרי טקסטיל בשש קבוצות של עיצובים, ביניהן קבוצת "אביב" המתאפיינת בצבעים בהירים ובסגנון וינטג' שבה "מצעים רכים וקריספיים על רקע לבן", כדברי ורדינון.

קבוצת מצעי הקיץ היא בהשראת "החופשה באיים אקזוטיים שאנחנו חולמים עליה. צבעים יותר סוערים ועליזים, כמו הקיץ".
יש קו בסגנון קולוניאלי ששייך לרוח הנוסטלגית ואחד עם קריצה, שמיועד לצעירים.

"לכל קבוצה יש נושאים, צבעים ומוטיבים שהם חלק מסיפור שיש בו ערכים עיצוביים שקשורים לנושא או לארץ מסויימים. הדברים צריכים להיות עם סיבה, הם לא סתם שם". היא מסבירה שהתקופה הפוסט מודרניסטית נותנת את אותותיה במצעים, "העיצוב הולך לכיוון שמחבר בין מוטיבים מנוגדים, אז אני יכולה לקחת מוטיבים אריסטוקרטיים ולשלב בהם צבעים אופנתיים". היא אומרת גם שהשחרור ממוסכמות של מותר ואסור מאפשר היום לעצב דברים שלא היו נהוגים לפני עשור או שניים.

שולה מוצאת אתגר בעיצוב לסוגים שונים של קהלים. בקולקציה שלהם אפשר למצוא קו שמיועד לגברים וקו לצעירים, "לכל אחד יש את הטעם והצבעים שלו". סט מצעים בשם "שקיעה" בהחלט יכול לעזור לגבר השרמנטי להשרות עילפון של לילה קייצי מהביל וקסום על זו שהוא מנסה להכניס למיטתו. לצעירים יש מצעים שכתוב עליהם WWW.LOVE.COM כדי לעזור למי שצריך להבין את הרמז.

"כתב היד העיצובי שלנו הוא פלורליסטי ונכנס לדקויות. אנחנו מאוד אוהבים צבע, ולכל אחד מהמעצבים שלנו יש את כתב היד שלו ואני מעודדת את זה".

למרות ששולה יודעת הרבה מאוד על עיצוב חשוב לה לשמוע את דעת הלקוחות. היא מבקרת בחנויות ויוצרת שיחות, בלי שיידעו מי היא. "לשמחתי הקהל שלנו מגיב מאוד יפה לאופנה ומעריך תשומת לב לפרטים".

על מה אתם משלמים בדיוק

לטובת הקוראים שלא ממש מעיינים במה שכתוב על התוויות של כלי המיטה ולכן לא תמיד מבינים את פשר ההבדלים במחירים ביניהם, מצורף מורה נבוכים קצר בנוגע לאיכויות האריג השונות.

50% כותנה ו-50% סינתטי - הם המצעים הזולים ביותר. יתרונם הוא בהיותם קלים לטיפול. "עם ישראל אוהב אותם כי הוא כבס ולבש" אומרת שולה ורדינון.

כותנה 100% - כותנה היא כמובן יותר נעימה אבל היא מתקמטת. "צריך לדעת איך לייבש ולתלות. יש אנשים שמגהצים אותם".

כותנה סרוקה - הסירוק מעניק לכותנה יותר רכות.

סאטן - עשוי 100% כותנה סרוקה, מחוט דק במיוחד, בצפיפות של 220 חוטים לאינץ' רבוע ומעלה. סוג האריגה יוצר ברק, וכן תהליך נוסף שנקרא מירצור. גם הדפסה בדפוס ריאקטיב מדגישה את הברק.

פרקל - עשוי 100% כותנה סרוקה. זוהי האיכות הגבוהה ביותר באריגי המצעים. צורת האריגה יוצרת בד חזק ואיכותי במיוחד. צפיפות החוטים היא 230 ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully