וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסנדר טרף את הפומה

רותם רוזנטל

20.4.2006 / 11:42

פומה שינתה את הלוגו עבור אלכסנדר מקווין. כשמעצב העל ראה שהחברה פותחת רגלים, הוא עיצב לה נעליים

איסט לונדון. שנת 1970. מקווין, נהג מונית קשה יום ואשתו מביאים לעולם ילד, אלכסנדר שמו, שגדל בין הפאב השכונתי לרחוב. אחרי שאלכסנדר מסיים את לימודי אופנה בבית הספר הנחשק לעיצוב ולאמנות סנט מרטינ'ס, הוא נחטף מיד לעבודה בסוויל רואו, רחוב המעצבים והחייטים של לונדון. לא עובר זמן רב והוא הופך לקול החם והבולט על מסלולי התצוגות. כל מה שספג ברחובות מקבל צורות מפתיעות של גזרות ודגמים.

הימים הם ימי תחילת שנות ה-90'. בתי אופנה חושקים באלכסנדר, סטייליסטיות ברחבי העולם משוויצות בדגמים שעיצב, קייט וינסלט לובשת שמלה שלו לאוסקר והוא אפילו מצליח להסתכסך עם אנשי ג'יבנשי שהפכו אותו למעצב הבית אחרי שכינה את מייסד החברה, הוברט דה ג'יבנשי, "לא רלוונטי". כשהוא זוכה בפרס המעצב הבריטי הטוב ביותר לשנת 96' זה כבר ברור שאלכסנדר הקטן גדל והפך למקווין הגדול, הרע והנחשק של עולם האופנה.

אחרי שבשנת 2000 רכשה חברת גוצ'י 51% מהמותג שנושא את שמו, הצליח מקווין להשתחרר מהחוזה עם ג'יבנשי ולהתמקד רק בעיצובים שמרגשים אותו באמת. עכשיו למשל הוא מתחבר לקהל הרחב יותר וכמו קארל לגרפלד וסטלה מקרטני שעיצבו קולקציות לרשת H&M, מקווין שיתף פעולה לאחרונה עם ענקית הספורט "פומה" ועיצב עבורה נעלי ספורט.

לכבוד שיתוף הפעולה ההיסטורי יצרו בחברה אייקון חדש לקולקציה, שנראה ברגע הראשון כמו תוצר של השתלטות עוינת. תכירו את ה-ManCat האיש-חתול, הסמל החדש של רוח השינוי שאמור להביא איתו אלכסנדר הגדול. הפומה הידועה של החברה נצבעה בגווני שחור בוהק ושולבו בה מאפיינים של גוף אנושי. כך שנוצר בן תערובת שמורכב משני אלמנטים - מקווין הוא הגבר ופומה היא החיה.

האייקון משדר מיד את מה שהקולקציה מנסה לשדר – חייתיות, כוחניות ועוצמה. ההשראה העיקרית לעיצוב הנעליים מגיעה מהגוף האנושי עצמו, מאנטומיית כף הרגל, ממבנה הגידים, מהוורידים ומטביעות אצבעות הרגל. אמנם התיאור נשמע פחות סקסי על הכתב אבל מראה העיניים מפיג את החשש.

למד את מבנה כף הרגל

מקווין מספר שהנעליים שעיצב מתחקות אחר תנודת כף הרגל ושהוא הכניס קווים אלכסוניים וזורמים שמחדדים את עיצוב הנעל. הוא ריכך את העיצוב הבסיסי של נעלי החברה והוסיף לדגמים מסוימים אפליקציות מוצלחות של כפתורים קטנים והדפסים שונים שמשלימים את מראה הווינטג'.

נעלי הגברים הן מצטיינות הקולקציה. קשה לומר שעיצוב נעלי הנשים מרגש. למרבה הצער חסרה בהן ההתנסות המעניינת בהדפסות ובאפליקציות שנראית בנעלי הגברים. אוטוטו תגיע הקולקציה גם לארץ, בינתיים אפשר להציץ בה באתר החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully