וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יסתובב איתה בקרית ארבע?

ענת אור

23.4.2006 / 10:35

האוסטרלים הנידחים מסתלבטים בכיף על הפחד הגלובלי מהטרור העולמי. לא פלא שהטי שירט: "איסלם זה או.קיי", מגיעה מהם

לפני חודשים ספורים דיווחנו כאן על חולצה עד הדפס של חגורת נפץ, שעיצב מעצב בריטי, שאלנו איך זה שפיגוע אחד בבריטניה מוביל לפריקת המתח בדרכים מקוריות ותהינו למה אצלנו שחיים במציאות לא הגיונית בעליל, אחרי כל כך הרבה פיגועים, לא חשבו על זה קודם. הפעם מגיעה אמירה אופנתית- פוליטית מאוסטרליה דווקא.

חברה בשם שוויפ'ס טי שירט משווקת חולצת טריקו ועליה הכיתוב: Islam is o.k!. בעיתון הבריטי שכתב עליהם, קיבלה הידיעה את הכותרת "הנה צרות" והבחור שהצטלם עם החולצה לא העז לחשוף את פניו. הבריטים כותבים שלדעתם תופעות כמו הטי-שירט הנועזת הזה הן תרופת-נגד מרעננת לפרנויה שמאפיינת השנה את הרכבת התחתית.

את חברת הטי שירטים המדוברת הקימו שלושה אוסטרלים, שלא הצליחו למצוא בחנויות חולצות שהם אוהבים. הם התגלו על ידי חנות בריטית שמתמקדת בגילוי כשרונות עולים מאוסטרליה ומניו זילנד. שלושת הקיווים (הכינוי האנגלי לאוסטרלים) כבר יצרו מהומה כשהציגו טי שירט עם הכיתוב "God bless America" במגזין נחשב, וחזרו עליה עם חולצת Good god”", שזה בתרגום חופשי לעברית "אלוהים אדירים", ועוד אחת שאומרת "תחזיק מעמד, אלוהים בדרך". ושוב נשאלת השאלה איפה היצירתיות של הישראלים כשזה מגיע לביטויים פוליטיים באופנה. איך זה שעוד לא הדפיסו את סדרת השהידים של דודו גבע הי"ד על טי שירטים, למשל.

מעניין איך תתקבל חולצת "איסלם איז או.קי" בארצות הברית, שרודפת את בני הדת הזו מאז שבן לאדן הכריז על מלחמת התרבויות הגדולה. אצלנו זו בטח רק שאלה של זמן עד שלובש החולצה יוזמן לשיחה צפופה במוסדות הביטחון. בבריטניה חושבים שהחולצה מעוררת בפשטות חיוך שמחזיר הכל לפרופורציות. בשכנה צרפת, שלא תימחה במהרה את זכר הרצח המטורף של אילן חלימי היהודי, זה בוודאי לא ישעשע אף אחד. לא רק פורנוגרפיה, גם טי שירטים הם עניין של גיאוגרפיה. אלה שהגו את הפרסומת המקומית עם הבחור שנכנס עם טי-שירט של בוגר סיירת לעיר ערבית צפופה, בטח כבר דמיינו תסריטי מתח שמתחילים בטי שירט חצופה, רק שבפרסומת קינחו עם פאנץ' חיובי ובחיים סיטואציות כאלה לא בהכרח מסתיימות במשחק שש בש.

מי שבכל זאת רוצה לבדוק איך זה עובד יכול להזמין את הטי שירט המסעירה באתר "אנטיפודיום", אתר שבכלל שווה הצצה בזכות המעצבים המעניינים שמוכרים בחנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully