וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האויסטרים קרים, החצאיות חמות

גבריאלה רון, ניו יורק

26.4.2006 / 9:40

אימאן נצמדה אליה, מפגינים צעקו מולה. גבריאלה רון, רוויית שמפניה, מדווחת מתערוכת החצאיות של פראדה ב-N.Y

הכניסה לחנות הניו יורקית של פראדה - Prada Epicenter, Soho- הייתה עמוסה מהרגיל ביום שני האחרון. מצד אחד של הכניסה המרשימה געשו צלמים עם עדשות ארוכות מוכנות לצילום, מהצד שני צעקו פעילים אקטיביסטים שמחו בכל כוחם על השימוש הגובר של פרדה בפרוות ובאמצע כל ההמולה זרמו לתוך החנות בחשיבות, סלבריטאים וקודקודים נבחרים של תעשיית האופנה הניו יורקית.

העילה שהציתה את המהומה התקשורתית היתה הפתיחה החגיגית של “waist down” תערוכת החצאיות הנודדת של מוצ'יאה פראדה - האישה והמותג. התערוכה, שבינתיים כבר הוצגה בחנות הבית של פראדה בטוקיו, ב-Peace Hotel בשנחאי ותנדוד גם לאירופה בשנה הקרובה, כוללת כמאה וחמישים דגמים של חצאיות שעוצבו תחת המותג פראדה מ-1988 ועד 2005.

אוסף החצאיות של הגברת פראדה מכיל מגוון גדול של וריאציות על קונספט החצאית בגובה המותן ומטה, יש בו טרנדים שעבר זמנם וקלאסיקות בלתי נשכחות כמו חצאית מיני נפוחה וסגלגלה מ-1988, חצאית קפלים עם הדפסי שפתיים אדומות מ-1998 וחצאית סאטן שחורה העשויה מעשרים שכבות של בד משנת-.2000 כולן מתהדרות בחותמת היוקרתית של המותג.

לפי תיק העיתונות המפואר של התערוכה, הרומן בין פראדה והחצאית - כוכבת הלבוש הנשי, החל עם השקת קו הבגדים הראשון של החברה בשנות השמונים המוקדמות. כבר אז הדגש בעיצובי החצאיות של החברה היה על הפיכת הפריט הנשי לכלי של תנועה שמתחבר עם הדינאמיות והמוביליות של פלג הגוף התחתון. בין אם מדובר בהליכה, בריקודים או בישיבה, החצאית שמתלבשת על המותניים מפרשת ומבטאת את התנועות הללו בעשרות דרכים שונות.

על בימוי אותן חצאיות נחשקות בחלל החנויות הופקד צוות העיצוב OMA-משרד בין לאומי לארכיטקטורה ועיצוב שממוקם ברוטרדם, בניו יורק, ובבייג'ין- בפיקודו של הארכיטקט ההולנדי רם קולהאס, מי שעיצב את חנויות הדגל של פראדה באל איי ובניו יורק.

חצאיות ריחפו באוויר

בין המיצבים שקישטו את החלל המרשים של החנות הניו יורקית משכו את עיני חצאיות צבעוניות ומתנופפות שהוצבו על מתקנים מסתובבים ונראו כמו פרחים המרחפים באוויר. באזור אחר של החנות הוצבו גופי תאורה מתוחכמים שזהרו מתוך חצאיות בצורת A. על רקע קירות החנות היו חצאיות מיני שנחו על מוטות ארוכים שנמשכו מן התקרה ומטולטלת היתה מחוברת אליהם. האפקט היה מרשים.

בצמוד למבקרים בתערוכה עינטזו חצאיות והדגימו את איכותן במצב הליכה. לכל חלל שאליו נודדת התערוכה ישנה אוצרות שונה שמתאימה עצמה לאופי של המקום, ב Peace Hotel בשנחאי-מלון בעל חשיבות היסטורית שנבנה בשלהי מלחמת העולם הראשונה- ההצבה של האובייקטים [החצאיות] בחללי המלון-לובי המלון ושלוש מהסוויטות ביותר המפוארות של המלון- נעשתה בצורה מחושבת ומודעת כשהמטרה הייתה לשמור על האיזון הדק בין מזרח למערב, ישן ומודרני, שמאפיין את המלון.

האויסטרים היו משו

בעודי מפלסת דרכי החוצה מהאירוע היוקרתי להחריד -שכלל מלצרים ככמות האנשים, אלכוהול איכותי על חשבון הבית, אויסטרים וסרטנים כיד המלך- לא יכולתי שלא לחשוש מקרבתי היתרה למעיל הפרווה של אימאן, דוגמנית העל הידועה ואשתו של דיויד בואי בשני העשורים האחרונים, שצעדה לצידי.
מפוחדת מהשלכת דלי צבע אדום על שערי שנחפף רק כמה שעות קודם. נאלצתי להרחיק את עצמי מהנסיכה כהת העור. אך אל דאגה, שום צבע לא נשפך. אימאן תוכל להמשיך בחייה ללא הפרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully