וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלמה הנכונה

24.4.2006 / 13:51

את יכולה להיות הכי מקורית ומגניבה אם תלבשי את מותגי אירופה האורבניים שיש ב"עלמה". אבל את צריכה גם לשלם על זה

תיק נשי שנראה כמו מחברת חשבון שעליה רשומות נוסחאות מתמטיות מקושקשות, דגמי ג'ינס פרימיום עם שמות כמו lover או honey, חולצות מעודנות ושקופות שלבישתן דורשות ספר הדרכה והדפסים שזועקים גלאם. כשכל אלה מתקבצים יחד תחת קורת גג אחת, אפשר להיות בטוחים שב"עלמה" השיקו את קולקציית הקיץ.

קרן בנקר כהן, בעלת החנות השיקית עלמה, היא כנה, נטולת פוזה ובעלת מראה נקי. היא אוהבת ללבוש בגדים נוחים בשיק אורבני ולרוב לא מוצאת לנכון לשנות סגנון בערבים. שותפתה לעיצוב, ענבל בוסיבא, אוהבת בגדים גלאמיים ובורכה בנפש רומנטית. כשהן מסתובבות בעולם ורוכשות פריטים לעלמה או מעצבות נוצרת קולקציה רבגונית שמתאימה לבחורות דקות וארוכות כמו ענבל, או יותר ים תיכוניות כמו קרן. "בגדים שהחזיה ממוקמת בהם כמו שצריך" כמו שחשוב לקרן, או בגדים שבהם הכל חופשי ומותר כמו שאוהבת ענבל. אופנת סטריט קולית וגם בגדים שצריך לכבוש איתם מסיבה.

עכשיו משיק צוות עלמה את קולקציית הקיץ שמורכבת מבגדי מותגים שבחרו השתיים בפינצטה ביריד אופנה בעולם ובראשם Bread and Butter בברלין, מבגדים שהשתיים עיצבו בעצמן ומבחר דגמים מצומצם של מעצבים מקומיים. אם בעבר "עלמה" סיפקה מקום תצוגה למעצבים צעירים ומקומיים רבים, הרי שככל שחולפות העונות הם מתרכזים יותר בייבוא ושיווק מקומי של מותגים מחו"ל ומצמצמים את הקולקציות המקומיות.

מעצב ממוחזר

האקסצנטרי שבין המותגים המיובאים המעניינים שלהם הוא Moma Boma האיטלקי. מאחוריו עומד מאוריציו (ככה, פשוט, כמו מדונה), שמכין תיקים מרתקים ממוחזרים. בנקר-כהן ובוסיבא מעידות שמאוריציו עצמו ניראה כאילו מחזרו אותו עצמו מכמה חומרי גלם ומספרות שהוא כל כך קנאי לנושא המחזור עד שאת התיקים המיוחדים שלו הוא שלח בתוך חולצות טי ישנות והציע שהן ישתמשו בהן במקום בשקיות לא מתכלות.

התיקים שלו נראים כאילו מוחזרו מדפים של מחברת חשבון, מטפטים או מעיתונים ישנים ומתעטפים בלמינציה. הגזרות שלו סטנדרטיות אבל החומרים יוצאי דופן והתוצאה מרתקת ולא צפויה. למרות שחומרי הגלם עשויים להישמע זולים, ההשקעה העצומה בכל תיק מעלה את סקאלת המחירים מסל העיתונים אל עולם הפרימיום. הדוחק האיום סביב הדוכן שלו ביריד ברד אנד באטר האחרון היה עצום.

הג'ינסים של ג'ו

מותג מעניין נוסף הוא אילריה ניסטרי (Ilaria Nistari) שזו העונה הראשונה שבה בגדיה משווקים מחוץ לאיטליה. היא מעצבת בעיקר בבדי טישו עדינים ודקים והגזרות שלה מורכבות. כמות הווריאציות שבהן אפשר ללבוש את החולצות שלה, גדולה - השרוול הופך לצווארון, אפשר להשאיר שובל מתנפנף מאחורי הגב או להפוך אותו לשכבת חולצה נוספת ואם ממש רוצים, אפשר גם לכפתר את הצאוורון וליצור חצי קימונו. כדאי לרשום הערות לצורת הלבוש לפני שרוכשים ועוזבים את המוכרות המיומנות מאחור.

מותג ג'ינס פרימיום חדש שנוסף לחנות הוא "Joe's Jeans", בעיצובו של ג'ו דהאן האמריקאי. הקונספט הקליט של המותג הוא שמות סקסיים לדגמים שמותאמים לצורות שונות של הגוף הנשי. הדגם "טוויגי" מיועד לדקיקות והארוכות, דגם ה-"lover" מתאפיין במותן נמוכה יותר ורגליים משוחררות ולפי אתר המעצב, הוא מותאם לבנות שלובשות את הג'ינס של החבר. דגם "הפרובוקטיבית" (Provocateur) הוא צמוד ומותאם לקוקטיות. הגם "Honey" מותאם לבעלת הקימורים, ודגם ה"רוקרית" (Rocker) הארוך והצר מותאם לחובבת הרוקנ'רול או לזו שיוצאת עם רוקסטאר וונאבי. יקר, אבל כפי שציינה בנקר-כהן, גם לה זה עולה לא מעט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הקונפליקט הארופאי

עוד מותג מעניין שהביאו השתיים הוא European Culture האיטלקי שמציע בגדים מצליחים שייחודם טמון בהקפדה על שימוש בכותנה משובחת. חפשו שמלה עדינה ואוורירית (קרן טוענת שהיא מתאימה למבנה גוף מלא) שעשויה ממספר שכבות של כותנה. זו העונה השלישית שבה מעצבי המותג משחררים וריאציה על השמלה הזו שכל אחת מהן מותאמת לעונות השנה.

בעלמה הקיץ יש גם בגדי בייסיק של המותג הצרפתי American Vintage . הגופיות הרפויות, החולצות, והמכנסיים הקצרים הבסיסיים שלהם יכולים להשלים באופן שקול את החולצות המורכבות יותר של המותג ריליג'ן למשל שנמכר בחנות שהבגדים שלו הם תמיד עם קטע - גב חולצה מבד שיפון עם רקמות, חולצה עם הדפס של כאפיה, חולצות עם שרשראות ועוד. המחירים של מותג הבייסיק אינם גבוהים. מותג מיובא מומלץ אחרון להיום:
החברה האיטלקית הצעירה Fornarina שעיצבו, למשל, חולצת טריקו חסרת שרוולים שבמרכזה דמות יונה עם פאייטים ונוצות או נעלי עקב מפוספסות ומופלאות בשחור ולבן. עוד בחנות כמובן בגדים בעיצובן של קרן וענבל שהלכו השנה על דגמים פילוסופיים: חולצה שהצווארון שלה נמצא דווקא בצד, מכנסי שבע שמיניות שמתארכות אם משחררים כפתור ועוד.

את הקטלוג של "עלמה" צילם גם העונה אייל נבו. המוטיב החוזר בצילומים הוא אווירון כשהמטרה היתה להעביר תחושה סוריאליסטית. המטרה הושגה. אם זה היה תלוי בנו, היינו נכנסות פעמיים בשבוע לעלמה ורוכשות פריטים אבל גם זה לצערנו נשמע סוריאליסטי רוב הזמן.

הבעיה עם עלמה היא שביחד עם רף המקוריות הגבוה עולים גם המחירים. עלות הבגדים המקורית בתוספת עלויות מסי המכס ותוספת הרווח של החנות מציבה לעתים סקאלת מחירים בלתי אפשרית בפני הלקוחה.

הפיתרון לבעיה לא נראה באופק. או שנחסוך את מיטב כספנו לטובת פריט אחד שישמש אותנו לעונות רבות, או שנוותר על הייחודיות ונחזור לקנות כמו כולן ברשתות האופנה הגדולות.

טווחי מחירים:
תיקים של מומה בומה 850-1,000 ש"ח, ארנק: 530 ¤. בגדים של אילריה ניסטרי 600-900 ש"ח. ג'ינסים של ג'ו ג'ינס 750-1000 ש"ח. בגדי בייסיק של אמריקן וינטאג' 130-320 ש"ח. בגדים של יורופיאן קלטצ'ר 290-900 ש"ח. בגדי המותג ריליג'ן Religion 200-550 ש"ח. עלמה: חולצות 170-350 ש"ח; מכנסיים 350-550 ש"ח, חצאיות 350-440 ש"ח; שמלות 320-690 ש"ח. בגדי ונעלי המותג פורנרינה: 450-1,000 ש"ח.

עלמה, מרכז בעלי מלאכה 9 תל אביב, 03-6200145

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully