וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביג בלגן

רותם רוזנטל

27.4.2006 / 10:20

זוזו - חנן ששון בועט, מתלונן על קסטרו, מעצב ל"רוקדים עם כוכבים", ועוקף בוגרי שנקר בדרך לכיסא מעצב הבית של כאוס

"הייתי עושה אתך סיבוב בקסטרו-וומן כדי להראות לך שכל מה שקורה שם הוא חווית קנייה ולא אופנה" מוחה, כשרוח נעורים נושבת בשערו, חנן ששון, 23, מעצב הבית של חברת האופנה כאוס. "החברות יודעות שהן צריכות לייצר כמות מסוימת מכל דגם ועושות רק את זה, בלי לייצר אופנה מעבר למה שמצופה מהן. יש רשתות שפשוט עוברות על ספרי קולקציות של חברות מחו"ל ומעתיקות, בדיוק כמו שפוקס העתיקו את אברקומבי ופיץ' לפני שנה וחצי. וגם אל תשכחי ש-80% מהפריטים שקונים ברוב הרשתות נהרסים אחרי שתי כביסות".

כשששון, פרח אופנה צעיר ולהוט, מדבר על אופנה מקומית, הוא מוותר על הברקסים. מאז שאופנת כאוס עברה שינויים מנהליים נרחבים בחודשים האחרונים הוא הפך למעצב הבית של החברה, בלי שעבר, אפילו במיקרה במוסד גבוה ללימודי התחום. "אימא שלי תפרה עבור סאקס ודונה גיי, כך שנשמתי אופנה מגיל צעיר. אני אוטודידקט באופי שלי. אני יכול להתקיל מרצים משנקר בכל מה שקשור למשקלים ולתכונות של בדים. אין תחום שאני לא נוגע בו ולא מבין בו יותר טוב ממי שלימד אותי.

"עצם העובדה שלא למדתי בשנקר משאירה אותי נקי מתבניות. באתי עם משהו מאוד פתוח וקשוב לצורכי העסק. מבחינתי, אין כמו להגיע למקום שבו לא ממסגרים אותי. בכלל עסקתי כל החיים בבמה ורק כששירתתי בלהקה צבאית הבנתי שאולי אצטרך גם עבודה מסודרת, אז החלטתי ללמוד משפטים.

"ביום שבו אימא שלי ואני היינו אמורים לשלם על הלימודים, עברתי בדלת המסתובבת של המכללה ויצאתי מיד מהצד השני. ברחתי משם. הכרתי את אנשים מ"מרסל" (מותג אורבני לבחורים) והם הציעו לי להתחיל לעבוד איתם. במהלך העבודה הבנתי שזה לא המקום בשבילי אבל נדלקתי על עולם האופנה. זה מקצוע שדורש עיסוק תמידי בציור, בחומרים, בהנדסה, באנטומיה של הבגד, צריך למצוא כל הזמן קומבינציות מעניינות. מצדי, שיקברו אותי תחת ערמות של בגדים, שינטשו אותי במעבדה וילכו. בכלל, יש כאן דור צעיר של אנשים שלא ממהרים לרוץ ללימודים אבל יש להם אופנה בנשמה והם לא יתנו לאף אחד להרדים להם את החוש. יעבור עוד פרק זמן מסוים ואז הם יצרו את הנישה שלהם".

"במשך חצי שנה שטפתי כלים בבר עד שהכירו ביני לבין דודו גבריאלי, המעצב המקורי והמייסד של כאוס. הוא בדיוק בחן אז ארבעה סטודנטים משנקר כדי לבחור מעצב וביקש ממני להכין תיק עבודות. לא כל כך רציתי כי לא התחברתי לסגנון של החברה. החלום שלי הוא בכלל לעצב ליינים של בגדי נשים, את לא תאמיני אם תראי את תיק העבודות הראשון שלי.

אני חולם לעצב סגנון הוליוודי שיהיה Ready To Wear. בכל אופן, חירטטתי לו משהו על זה שאני צריך לנסוע אבל הוא התעקש שאכין לו לפחות מיני קולקציה. הוא קיבל אותי אחרי כמה ימים כמעצב שלישי בצוות שכלל אותו ומעצב נוסף".

לאחר עזיבתו המתוקשרת של גבריאלי לפני כמה חודשים, עברה החברה מטמורפוזה. כאוס, שתוייגה מרגע הקמתה כאופנת קלאברים וגייז, מנסה לעבור עכשיו ממעמקי המועדונים האפלוליים אל המיינסטרים המקומי. "כאוס היתה חוד חנית לאופנת הקלאבינג בארץ", מפרגן ששון, "אבל היום אנחנו רוצים להיות מיינסטרים הוט קוטור. אני מחלק את הקולקציה לבייסיק-אורבני, טרנדי וקלאסי. זו אופנה שמתאימה לבחור שקם בבוקר והולך לייצג נאשם, לבחור שקם בבוקר ויורד לים ולמי שסגר ישיבת דירקטוריון והולך לארוחת ערב ברפאל.

אנחנו נותנים מענה לכולם. הייחוד שלנו הוא בהקפדה על כך פרט קטן. אצלנו, למשל, יש שבעה סוגי ניטים שונים בג'ינס עם הטבעות שונות על כל אחד".

השגעון של ז'אן פול גוטייה

קטלוג הקיץ החדש של החברה מציג גברים בסיטואציות אורבניות שונות. בעיצוב הגרפי של הקטלוג ניכר שאנשי החברה משחקים על הגבול שנמצא בין הומו-ארוטיות וסטרייטיות ים תיכונית מופגנת. בהתאם לעיצוב הגרפי האקלקטי, ניכר שהבגדים יצליחו לפנות לגוונים רבים של גברים; גזרות המכנסיים חכמות ונעות בין משחקי דיטיילז מעניינים בג'ינס למכנסיים אלגנטיים בגזרת צינור, הגזרות של החולצות המכופתרות מחמיאות והטי-שירטים הנון שלנטיים מבד טריקו דק במיוחד, הם סקסיים ביותר.

הקריירה השוצפת שלו קיבלה דחיפה נוספת לאחרונה כשהוא נבחר ביחד עם מעצבת האופנה אפרת קליג, לעצב מדי שבוע את בגדי המשתתפים בעונה השנייה של "רוקדים עם כוכבים". הוא על בגדי הגברים, קליג על בגדי הנשים.

"אפרת ואני מחליטים מראש על פלטה שבועית של צבעים וכל אחד עובד לפי הצבעוניות. אנחנו אמורים להכין 70 תלבושות בחודש וחצי הקרובים ועכשיו יש לי צוות של ארבעה אנשים שעוזר לי. אני לא מתכנן קונספט מראש. כל מה שאני רואה ברחוב או באמנות, חודר לתת מודע שלי ומתבטא בעיצוב. המעצב שאני הכי אוהב הוא ז'אן פול גוטייה. זה בנאדם שאומר לשיגעון עצמו בוא, אני אראה לך איך לשגע אותי".

טווח מחירים:
טי-שירטים: 99-169 ש"ח
חולצות מכופתרות: 219-279 ש"ח
מכנסיים: 149-249 ש"ח
ג'ינס: 469-529 ש"ח
שרשראות: 149 ש"ח

להשיג בכאוס, רח' שנקין 7, ת"א; קניון עזריאלי, ת"א; קניון אילון, ר"ג; קניון ארנה, הרצליה; קניון הזהב, ראשון לציון; קניון סי-מול, אשדוד; קניון הנגב, ב"ש; קניון מול הים, אילת; קניון השרון, נתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully