וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזרן הסודי

ענת אור

30.4.2006 / 11:00

אם מתבוננים מקרוב בקטלוג של הגרה מגלים טריק סטיילינג מגניב במיוחד. ענת אור מרוצה מאסנת חכים ומחבריה להפקה

שלושת קוראי הקבועים כבר יודעים שיש לי בטן מלאה על צילום האופנה המסחרי בארץ, ושמדי פעם משפריצים ממני קיטורים על כך שרוב הקטלוגים שיוצאים פה לא שווים את הנייר שהם מודפסים עליו. משום כך כל כך נעים לי לפתוח את קיץ 2006 בפרגון לקטלוג.

חברת "הגרה" גייסה כמובילת הקמפיין שלה את השחקנית אסנת חכים וזה בכלל לא נראה כמו חלק מהטרנד, הלא תמיד מוצלח, של לצלם מפורסמות במקום דוגמניות. חכים נראית נפלא (מחמאה שטומנת בחובה ח"ח למאפרת ולמעצב השיער) ומשדרת נשיות, מתיקות ועומק רגשי שהוא כל כך קליל עד שקשה לקרוא לו עומק, אבל זה בדיוק הערך המוסף של שחקנית. אם לחפש מקבילה מהעולם ההוליוודי אז היא נראית בקטלוג הזה כמו ווינונה ריידר הישראלית. גם הבגדים מפתיעים לטובה, והסטיילינג האולד-פאשן-סטייל, מעביר את הקולקציה כעל-אופנתית, שזו מחמאה אדירה מבחינתי.

נבליג על הריטוש

קומפלימנט נוסף שאני שמחה לחלק לקטלוג הזה, הוא שהוא מאוד לא יומרני, הוא נגיש ונינוח ולא מנסה לצעוק בקולי קולות. צילמה שרון דרעי ועל הסטייליסט, מאור צבר, שגם עשה את הארט, אני רוצה להתעכב רגע.

ה"קריצה" בקטלוג היא הרקע, שהוא צילום של חלל של חדר, מחולק להרבה הרבה דפי A4 שמודבקים על הקיר – אותו טריק שראינו לראשונה בפרסומת המקסימה לאיזה סוג של מדפסות שאינני זוכרת את שמו, זאת עם הנכדה והסבא שעובר לבית אבות.

צבר, שהביא את הרעיון, חשב שמכיוון שהוא עושה בזה שימוש בסוג אחר של תוכן – אופנה, אז זה לא מתנגש עם הפרסומת המקורית. והוא צדק.

הוא מספר כי הם לקחו רהיטים אמיתיים וצילמו אותם על רקע הסטודיו של דרעי ובעיבוד מחשב הוא הוסיף נוף אחר בחלון, ספרייה ואלמנטים כטוב לבו בפוטושופ. את התוצר הדפיסו בגודל ענק של אחד על אחד, ואז ישב מעצב הארט המסור וחתך את הכל לגיליונות בגודל של 4A. "שרון הצלמת כל כך אהבה את זה שהיא השאירה את התפאורה הזו בסטודיו שלה עוד קצת זמן", הוא מספר.

מאור צבר הוא בוגר שנקר שהתמחה בעיצוב לבמה, הוא עשה סטיילינג וארט לקטלוגים של נעלי גזית בשנים האחרונות ולרונן חן, והוא בעיקר מעצב תלבושות, בין היתר ללהקת המחול הקיבוצית.

כשקיבלתי את הקטלוג לידיים היה לי קשה להחליט אם מדובר במניפולציה ממוחשבת או בדבר האמיתי, היה לי קשה להאמין שהניירות מודבקים אשכרה על הקיר. התעתוע הזה, של הפיכת תלת מימד לדו מימד – כולל הצללות של הרהיטים על הקיר, הוא הקסם שבשימוש בטכניקה הזו, שאמנם יוצרי הקטלוג של הגרה לא המציאו אותה אבל הם השכילו לעשות בה שימוש נבון.

אם להגיד בכל זאת מילה של ביקורת (בונה כמובן) אז מישהו קצת נסחף עם הריטוש של אסנת חכים, עד כדי כך שבתמונות מסוימות היא כבר לא נראית עצמה. אבל בסך הכל – בונבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully