וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה כוכב נולד ללאה

2.5.2006 / 9:20

בזכות הקטלוג היפה והמהורהר של רונן חן, אנחנו מזמזמים כבר שבוע את "ימים לבנים" של לאה גולדברג, וזה נעים כמו הבגדים

לאה גולדברג מתיישבת בבית הקפה הקבוע שלה בתל אביב. הסיגריה הנצחית בפיה, לגופה, כתמיד, חליפה אלגנטית. פניה מאופרות בקפידה. היא מפריחה טבעת עשן ומוציאה בתנועות רכות את הפנקס שלה. מילים ואז משפטים זורמים ממנה אל דפי הנייר. היא לועסת את קצה העיפרון שלה. מחניקה לעיתים דמעה.

מרחוק היא רואה את ידידה הוותיק אריה מתקרב בצעדי ענק. הפרפרים שעולים בבטנה למראהו חובטים כנפיים במרץ, לו רק היה יודע כמה לעיסות עיפרון מעל הפנקס שלה קשורות בו. לפעמים התגובות שהוא מעורר בה מבהילות אותה. אישה כמוה, חוקרת אקדמאית מוערכת, מאבדת שליטה מינימלית ברגע שגבר שמעניין אותה מתקרב יותר מדי.

אריה מתיישב לצד שולחנה ומברך אותה לשלום בחמימות, כמו תמיד. ידי הצייר המיובלות שלו לוחצות את ידה הממתינה. בניגוד להרגלה, היא רוצה לחלוק איתו את שכתבה כמה רגעים קודם. הוא מחייך בהפתעה, לא רגיל לפתיחות שכזו מצידה. לאה מושיטה לו את הפנקס בחרדה קלה:

"ימים לבנים, ארוכים, כמו בקיץ קרני החמה.
שלוות בדידות גדולה על מרחב הנהר.
חלונות פתוחים לרווחה אל תכלת דממה.
גשרים ישרים וגבוהים בין אתמול ומחר.

לבבי התרגל אל עצמו ומנה במתינות דפיקותיו.
ולמתק הקצב הרך מתפייס, מוותר ונרגע,
כתינוק מזמר שיר ערשו טרם סגור את עיניו,
עת האם הלאה פסקה מזמר ונרדמה".

נשיום מיושבות

קיץ 2006. מהקטלוג של מעצב האופנה החיישני רונן חן, עולה ופורץ השיר הקטן-גדול הזה של גולדברג. מילות הבדידות החזקות שלה מוצמדים לתצלומים בהן משתרעת, יושבת או מתבוננת, בחדר אינטימי ומואר ברכות, יעל גולדמן כשהיא לבושה בבגדים אווריריים, או לחילופין מחוייטים קלות.

גולדברג שהיתה יוצרת מתפתחת, בעלת נפש עמוקה ומרתקת – היא השראה נאה לבגדים החדשים של חן שרוצה לעצב ל"נשים עירוניות שדעתן התיישבה עליהן".

בין הדגמים הבולטים שלו לעונה: חולצה דקה וקצרת שרוולים באדום נפלא עם כיווצים סמליים באזור המחשוף, גופיות סבא לבנות שנתפרו מבד קרפ דווקא, חולצה בגוון שמנת שחושפת כתף אחת עם כיווצים מאורכים שמוסיפים לה עניין, חצאית עם תוספות דנטל נוסטלגיות וחצאית משבצות מרשימה ועשירה בבד, שתופסנים מחזיקים את חלקהה התחתון שמתקפל כלפי מעלה.

חן, שמתחיל לשווק העונה את בגדיו גם לקנדה (בנוסף לאירלנד, הולנד וארה"ב), מצהיר שהוא לא מתכתב עם טרנדים ומעדיף לעסוק בפיסול גיאומטרי, מינמליסטי בבד.

בגדי הקיץ החדשים שלו מתאימים לאישה הבוגרת והמתוחכמת שמחפשת מראה מעוצב אך לא מתאמץ. הבגדים של חן יבלטו תמיד בקטנה. חשוב להיות סלקטיביים כשנכנסים לחנויות שלו כי כדי לעלות על הדגמים המיוחדים, צריך עין טובה ומומלץ לדלג בדרך אליהם על הדגמים המחדשים פחות. בשביל עוד חולצת מעטפת מבד רך שנקשרת סביב המותן לא צריך את רונן חן. בשביל כל השאר, בהחלט כן.

טווח מחירים: ז'קטים: 450 ש"ח, חולצות: 190-299 ש"ח, חצאיות: 380-550 ש"ח, מכנסיים: 399-450 ש"ח, שמלות: 499-599 ש"ח.

להשיג ברשת חנויות רונן חן. תל אביב: דיזנגוף 155, שינקין 49. גבעתיים: קניון גבעתיים. הרצליה: קניון ארנה. ירושלים: קניון מלחה. רעננה: קניון רננים (גלריית המעצבים), קריית ביאליק: קריון (גלריית המעצבים) וב-60 חנויות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully