וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוראים לעצמכם אוהבי אופנה

זוהר וידן, פריז

2.5.2006 / 11:35

חנות גאפ שליד הסורבון טרם התאוששה ממהומות הסטודנטים ששרפו אותה, למרות אהבתם לסחורה. שליחתנו בפריז מקוננת

מהומות הסטודנטים בפריז כבר שככו. מה הם רצו? לשנות חוקים, ולגרום למעסיקים העתידיים שלהם לא לפטר אותם כל כך בקלות. במשך שבועות הם הפגינו, שבתו ובסה"כ די נהנו מהחיים.

ההשלכות הסוציאליות של מאבק הסטודנטים בצרפת כנראה ישנו את פני המדינה אבל השלכות נוספות שלו, לא פחות חשובות, נדחקו קצת לשולי הכותרות וכן, הינה הגענו לבגדים.

במהלך המהומות שהשטפו את כיכר אוניברסיטת הסורבון שרפו מפגינים זועמים את בתי הקפה היפים ואת החנויות שסמוכות להם, בכיכר. עד לפני מספר ימים הקיף את הכיכר ואת האוניברסיטה כולה מחסום משטרתי שמנע כניסה ויציאה של אנשים. כוחות משטרה אבטחו את האזור והרתיעו את התיירים המתקרבים. עברתי גם אני כדי לראות מה נשאר מכיכר הסורבון וליבי נצבט.

כבר שהתקרבתי לאזור הרגשתי שמשהו רע קרה ואכן, מבט בוחן יותר לימדני שלא רק בתי קפה וחנויות לצילום מסמכים נפגעו בקרבות אלא גם גאפ - כור מחצבתנו בגולה, חנות הבגדים שבכיכר הסורבון, נשרפה כליל והכניסה אליה נחסמה בבלוקים של בטון.

בפריז יש מספר לא קטן של חנויות גאפ אהובות. זו שליד הסורבון לא היתה גדולה במיוחד אבל בשל המיקום המעולה שלה, ליד האוניברסיטה, הקפידו בה על מבצעים שונים לקהל מצומצם ההכנסה וזה היה נהדר לקנות גאפ בתעריפי סטודנט.

מעבר לזה, בחנויות הבגדים בצרפת, כמו בכל מקום אחר במדינה (מסעדות, בתי מלון, דואר וסניפי בנק) ההקפדה על מתן שירות נאות ללקוח היא נמוכה מאוד עד לא קיימת בכלל. גם בבוטיקים היוקרתיים של שאנל תצטרכו לרדוף אחר המוכרת ולהתחנן שתעזור לכם.

האדיבות האמריקאית שבחנויות גאפ לעומת זאת, פרצה את מחסום השפה. בגאפ המוכרים ישאלו אם אתם צריכים עזרה, בגאפ הם ילכו לחפש את המידה המתאימה לכם בזמן שאתם מודדים בתא ההלבשה, בגאפ הם יתנצלו נורא אם אין בחנות את מה שרציתם, גם אם זה מעולם לא היה. מבחינת היחס, היה הסניף בגאפ בועה נעימה ולא אופיינית לסביבה בה היא מתקיימת. איך יכולתם לשרוף את החנות???.

למרות שהצעירים הצרפתים מקפידים על סממנים אמריקאים ולא חוסכים באמצעים כדי לרכוש בגדים בגאפ, כשמדובר במהפיכות, הם שוכחים את הכל ומסמנים בבירור את אמריקה כסמל הקפיטליזם המנוכר, השחיתות וכל הרע בכלל. זה לא חדש. במרד הסטודנטים הגדול שהיה במאי 1968, גם אז אחת מפעילויות המחאה הראשונות היתה לשדוד ולשרוף את סניף "אמריקן אקספרס" בכיכר האופרה שבפריז. כך שאם חשבתם שהמילים הנרדפות לצרפתי הן טעם טוב ושיק, עדכנו את המילון הפנימי שלכם. הלהט, אצלהם דומיננטי הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully