וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מהקניון

דנה דרבינסקי-טיקולסקר ורותם רוזנטל

8.5.2006 / 9:26

רק בכליל יכולה להיפתח חנות בגדים באוהל אינדיאני ולצידה בית קפה באוהל. כמו בעיר אבל עם אוויר יותר נקי

באוהל עגול ולבן, על גבעה מלאת פרחים, מתחת לשמיים תכולים ופתוחים, פתחו מוריאל וגיא ברלינר את חנות הבגדים יוצאת הדופן שלהם. האוהל מואר ונעים ומוצעים בו בגדים מאירי פנים לנשים ולילדים. לא משהו יומרני מדי אבל כן פרחוני. לא מדי מסוגנן, אבל כן יש חשיבה פרקטית על מנח החזה, למשל.

מוריאל (34) מקבלת את המבקרים בחנות (לרוב אורחי הצימרים בכליל) כשתינוקה החדש כרוך לגופה במנשא ושלושת האחרים (מסבירי פנים ומחונכים להפליא) מטיילים בחוץ, בינות לפרחים.

היא ובעלה למדו בבית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים והתחילו עם עיצוב בגדי ילדים מבדי כותנה ופשתן, לפני חמש שנים. הגזרות שלהם בעיקר טיבטיות לדבריהם, הם גוזרים כל בגד ביד ועובדים עם טווח מידות גדול מתוך הבנה שמידותיה של האישה משתנות מאד בתקופות מסוימות בחייה.

האני מאמין של מוריאל לגבי בגדי הנשים הוא קו בסיסי למדי – "בגדים שאפשר לחיות איתם ולבצע איתם את המטלות הקטנות והגדולות של החיים". בגדי הנשים מתאימים גם להיריון וגם להנקה כי כמו שמוריאל רואה את זה: "אישה נמצאת הרי בתהליך של הקמת משפחה במשך בערך כעשר שנים מחייה ואין לה טעם לחדש כל הזמן את הקולקציה. אלה בגדים שמתאימים לנשים מבחינה אופנתית ופרקטית".

מרכז מסחרי מאוהלים

כשתושבת כליל מדברת על מטלות חיים, היא מתכוונת לא אחת למטלות שעירוניים לא מבצעים בדרך כלל, כמו הדקלת הגנרטור באמצע הלילה, פינוי עצמי של האשפה המשפחתית משטח המחייה ועוד.

היישוב כליל הוא אתר צימרים מבוקש הרבה בגלל הראשוניות שבו. בתי התושבים שבו נטועים במרחב הפתוח, כשהם מרוחקים לרוב, מאד זה מזה. אין עמודי חשמל, כבישים רחבים או מדרכות והתחושה של מי שמתעורר שם בבוקר היא שהציויליזציה העירונית אינה נמצאת אפילו במרחק ראייה. החשמל מופק מהשמש, התוצרת החקלאית היא אורגנית ויש עמוד טלפון אחד, שהוקם זמן רב לפני שהגיעו הסלולריים.

הדור הוותיק במקום מתפרנס בעיקר מצימרים ומחקלאות האורגנית. "בני הדור שהקימו את כליל הם בסביבות העשור החמישי לחייהם", מספרת ברלינר. "אנשי כליל רצו באופן מובהק להיות אאוטסיידרים לכל מה שמתרחש במרכז והיו מוכנים לשלם את המחיר. זה לא עניין של מה בכך לחיות בלי טלפון, חשמל או דרכים סלולות. הרבה אנשים שמגיעים לכאן ומתלהבים לא מבינים שהחיים פה לא פשוטים וצריך לבחור באופן מודע גם בקושי. אבל אורח החיים הקודם שלנו הוציא לנו את החשק מהצרכנות המוגזמת שחיינו בה.

האמנו שכיום הדברים מתנהלים באופן לא נכון ורצינו לחזור לטבע, לחיים קצת אחרים. בניגוד למה שעשויים לחשוב, זו לא חזרה בתשובה אלא יצירת תשובה. הבשורה יוצאת מכליל כבר 27 שנים ועכשיו אנחנו מוכנים להיפתח, ולהביא איתנו לעולם את בשורת הפתיחות לטבע".

החיים בכליל מפנים לך יותר זמן לעשייה או פחות?
"אני קוראת למה שאני עושה Working Meditation, מדיטציה תוך כדי עבודה. ככה זה כשיש לך ארבעה ילדים, התפירה והעבודה הופכות לפעולה כמעט מדיטטיבית".

ליד האוהל-חנות של מוריאל וגיא פתחו גם בית קפה הפועל באוהל מרווח. במושגים של כליל מדובר בלא פחות ממרכז מסחרי קטן. יש משהו מתוק בגרסה הכלילית לבילוי הנשי של "בית קפה ושופינג", רק שכאן, זה מגיע עם אוויר הרבה יותר נקי ושקט ממכר.

את בגדי "ברלינר" ניתן להשיג גם בחנויות דיאדה בשדרות בן גוריון בתל אביב ובפרדס חנה, בקטקטים, רח' הלל 23 ירושלים; מעגל אישה, מרכז דן-גל, שילת; אינקולינה, יודפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully