וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעריצות אוהד נהרין

רותם רוזנטל

8.5.2006 / 14:00

לענבל בן זקן, כוריאוגרפית ומעצבת, יש גרוב, בגדים שאפשר לשחק איתם וקולקציה שנראית נהדר כשרוקדים איתה

שעת צהריים מוקדמת. ננוצ'קה - הביסטרו בר הגרוזיני האפלולי, החם והצבעוני ברחוב לילינבלום בתל אביב, מתמלא אט אט בעיתונאים ובדורשי שלומם של ענבל בן זקן, כוריאוגרפית ומעצבת המותג Mizo ועידו בן חורין, בן זוגה ובעל הסושי בר סושידו, שיצר איתה את המותג ב-2003.

הבגדים של Mizo מורכבים תמיד משלוש השפעות עיקריות – תרבות יפן, עולם המחול והחיים האורבניים. מהשילוב הזה יוצאים בדרך כלל בגדים מחמיאים עם טוויסטים מפתיעים, המון רכות ונשיות מושכת.

אחרי כמה נשנושים ושמפניות, תופסת לפתע בן זקן את מקומו של הדי.ג'יי בעמדה, ועל הבר, שמלא בדרך כלל בברמניות שיכורות שמתפרקות בלילות סוערים, מטפסות ארבע רקדניות שמעירות לחיים את הקולקציה של Mizo; תנועות החשק האלכוהוליות שהעין כל כך מורגלת בהן בננוצ'קה מתחלפות בתנועות מעודנות של מחול מודרני, ובמראות של בגדים מתוחכמים מבדים מוצלחים.

הבגדים של בן זקן מפרגנים גם למי שאין לה גוף של מועמדת באודישנים הבאים של "נולד לרקוד". היא הכינה לקיץ הקרוב מכנסי פשתן ירקרקים עם משחקים בכיווצי גומי באזור הבטן, מכנסיים רחבים ומחמיאים בצבעים שונים עם הדפסי פרחים, חגורות בטן רחבות במראה יפני שמתלבשות על שמלות ומכנסיים, מיני שמלות מעטפת, חצאיות קלוש שונות (בלטה ביניהן במיוחד חצאית בגוון זהב שעשתה מיד נוסטלגיה לגלידה מונטנה בפיפטיז), טוניקות מכופתרות וא-סימטריות והרשימה עוד ארוכה.

מה שהופך את הבגדים של בן זקן למושכים במיוחד הם המשחקים הרבים באופני הלבישה שיש בכל דגם. רקדנית אחת מדגימה איך חצאית אפורה עם לורקס הופכת בשתי קשירות לשמלת סטרפלס עם שכבות, ארבעתן מראות כיצד ניתן לקשור את אותה שמלה שחורה בארבע דרכים שונות ושמלת קשירה צמודה יחסית מסאטן מתרחבת בן רגע לשמלה רחבה, כשחוטי הקשירה הכסופים מתלפפים סביב הידיים.

אלה גזרות שיכולות לטשטש כראוי ולהחמיא לגוף. לא הכל יחמיא לכל אחת, תמיד יש דברים שרק סטודנטיות למחול יכולות ללבוש, אבל רוב הדגמים מפנקים.

כמו רקדניות על בר גרוזיני

בקטלוג הראשון של המותג בן זקן, רקדנית לשעבר, רקדה בעצמה לבושה בבגדי הקולקציה מול המצלמה. קטלוג החורף עוצב בהשראת האמן האימפרסיוניסטי בלתוס (Balthus) ולכבוד הקיץ, הצטרפו במיזו לטרנד ה"נשים שאינן דוגמניות" וצילמו את ננה שרייר, הבעלים של הרסטו-בר הגרוזיני ננוצ'קה, את מנטיי גלעד, הבעלים של הבר התל אביבי המנזר, ואת השחקנית קלרה חורי (הבימה, הכלה הסורית, פרשת השבוע ועוד). כל אחת בחרה בבגדים שמשקפים את הטעם והאופי שלה ובן זקן רקדה לצידן בפריימים שונים.

כשכל אחת מהנשים מוצגת לראשונה, מוצמדת לתמונתה מעין "תעודת זהות" קטנה שבאה לעשות שמח (ננה שרייר: קלפנית מקצועית. השלמת הכנסה: ננוצ'קה). הרקעים של התמונות בנויים כאילוסטרציה גרפית לטקסטורות של בדים ויש בהם גם ציטטות ואיורים.

בן זקן מתייחסת לבד כמו כוריאגרפית. היא משחקת איתו, מפשילה ומרימה שרוולים וצווארונים כאילו היו איברי שגוף שהיא רוצה להפעיל. כל האלמנטים הללו הופכים אותה למעצבת מעניינת עם אמירה בולטת. הקטלוג המתבלט והרקדניות שמחוללות מול עיתונאים על בר גרוזיני, הם לגמרי שלה.


להשיג ב: תל אביב - שבזי 51 נווה-צדק; בולטס, שנקין 52; TAMGA יהודה המכבי 53.
ירושלים - כושתן, דרך בית לחם 54; אמילי, שמואל הנגיד 8; עלי תאנה, השזיף 6.
רעננה - גלריית המעצבים, קניון רננים.
ק. טבעון - אנאנדה, רח' השקדים 1.
רמת השרון - TAMGA, סוקולוב 42.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully