וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף התחתנה טוב

רותם רוזנטל

13.5.2006 / 9:17

אחרי חמש שנים בחברת אופנה גדולה להילה גאון נשבר מייצור המוני. עכשיו היא מעצבת שמלות כלה עצמאית וסופר מאושרת

"חמש שנים של עיצוב לרשת אופנה גדולה שעובדת על ייצור המוני, חנקו אותי", מודה הילה גאון (35, לא הבת של יהורם מהטלויזיה), מעצבת שמלות כלה עצמאית ומוכשרת. "מאסתי בבדים זולים ובתפירה הזולה שהם חלק בלתי נפרד מכל חברה לעיצוב המוני. נמאס לי לקלוע למכנה המשותף הכי נמוך. הרגשתי שהיצירתיות שלי הולכת ונקברת תחת ערמות של עיצוב מסחרי. כשחיים עם תחושה כזו לאורך זמן היא משאירה אותך ריקה. אמנם, מרגישים כוח כשמעצבים בגדים שנמכרים בעשרת אלפים חתיכות, אבל זה לא זה מבחינה יצירתית. התבשלתי במשך שנתיים ואז אזרתי אומץ ועשיתי את השינוי".

גאון, בוגרת שנקר, נטשה את המשרה והתנאים הבטוחים לטובת חצי שנה בהודו. היא חזרה עם מצברים טעונים והחליטה להתמקד בעיצוב שמלות כלה. אחרי שמונה חודשים של תפירה ותכנון החלה להשכיר אותן ובשנה האחרונה היא עובדת במרץ, בזמן שמתחתנות טריות מעבירות את השם שלה מפה לאוזן בהתרגשות; אולי בזכות היכולת המעודנת שלה לתרגם טרנדים לעומת הקולגות בתחום.

"אני בחורה די פרקטית. היה לי ברור שלא אמשיך באותו כיוון ושאהפוך לעצמאית, כדאי שאוכל לשמור על נאמנות לעצמי. שמלות כלה זה תחום שאפשר להרוויח בו, בניגוד לתחומים רבים בעיצוב בגדים. האמת היא שלא נעים לי להגיד מה אני חושבת על עולם עיצוב שמלות הכלה בארץ.

את יודעת מה? שימשיכו לעשות את מה שהם עושים ואז יהיה לי יותר קל. בכלל, אני מרגישה שלמעצבים רבים בארץ אין באמת אמצעים ליצירת בגדי מעצבים. העלות הכלכלית של כמויות קטנות לא מאפשרת להם להשתולל עם היצירתיות ובדרך כלל אין להם כוח כלכלי חזק מספיק לייבא בדים מוצלחים".

חוויות עם שיפון רועד

לגאון יש בטן מלאה על לא מעט דברים שקורים בעולם עיצוב האופנה בארץ. נדמה שהנישה שיצרה היא מעין תיקון עבורה, אפשרות ראשונה לעשות סוף סוף את הדברים בדיוק כמו שהיא רוצה. "נמאס לי מהדברים הלא גמורים שלא תפורים טוב. אני אוהבת דברים שעשויים כמו שצריך, לפי הספר, ושיש בהם תחכום ורענון כלשהו.

"אנשים לא בהכרח מבינים את העלות, המורכבות והעדינות שנדרשת כדי לעצב בגדים טובים באיכות גבוהה. כדי ליצור, למשל, את התפר לשמלה הזו", היא אומרת ומלבישה מנקין בשמלת שיפון שקופה וארוכה עם דרפה בחזה ובגב, "נדרשו שלוש שעות. יש כאן 12מטרים של בד והשיפון נוטה לרעוד במכונה. חוץ מזה, הוספנו לשמלה ביטנה מוויסקוזה טבעית ונושמת כדי למנוע את שקיפות הבד.

"אני לא אוהבת את רוב הבדים שמוכרים בארץ לשמלות כלה. אני מייבאת בדים מפריז. את התחרה אני מביאה מחברת סולטי'ס בפריז. יש להם מכונות ייחודיות שמצליחות לשלב אריגה וסריגה ברמה שאין שנייה לה". גאון שולפת את אחת השמלות התלויות בסטודיו כהוכחה. השמלה מעוטרת בשכבת תחרה קסומה שהופכת את המראה שלה לווינטאג' ייחודי בסגנון שנות ה-20'.

"כדי ליצור שובל לשמלה אחרת, גזרנו שיפון בצורת ספירלה ארוכה והוספנו, כמובן, גם אוברלוק שדרש כמה שעות. בכל פרט מושקעת מחשבה. אצלי גם כל לקוחה מקבלת שמלה קצת שונה, גם אם היא בוחרת שמלה לפי תמונה. אני משתדלת ליצור כל שמלה מחדש ותמיד מבטיחה להן שאם הן לא יאהבו את השינוי נוכל לחזור למצב ההתחלתי".

מחירים: 5,000-8,000 ש"ח
הילה גאון, המחוגה 5, תל אביב, 03-6819683, בתיאום מראש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully