וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגן לי גלביה

רותם רוזנטל

12.5.2006 / 9:25

בקטלוג של ששון קדם לא תמצאו צעירות מתגרות עם מחשופים חצופים. הנשים שמרגשות אותו ולהן הוא מעצב, שונות לגמרי

הרבה לפני שעונות ו-ml ידעו נועה תשבי מהי, המעצב ששון קדם כבר פרגן בגדים בסגנון ייחודי לנשים במידות גדולות; טוניקות רחבות, גלביות מתנפנפות, שילובי בדים צבעוניים והדפסים גיאומטריים הפכו את החנות שלו בדיזנגוף למוקד עלייה צבעוני לנדיבות המתניים.

16 שנים עברו מאז שיצא לדרך והוא עדיין מת על נשים מלאות, נושם אופנה וחי ובועט בדיזנגוף. בימים אלה הוא משיק קטלוג קיץ חדש שמצולמות בו השמלות החובקות, הרכות החדשות שלו, כולל, איך לא, מיני וריאציות נעימות על גלביות.

הקטלוג צולם במפגש יזום בין 22 ממכרותיו של קדם. אלה הוזמנו למדוד את הבגדים במהלך ארוחת בוקר והן מצולמות כשהן מחליפות בגדים, בודקות מה תלוי על הקולבים, מתחבקות, רוקדות ומפרגנות צילומים קבוצתיים, גם עם קדם עצמו.

המסר הוא שקדם אוהב את הלקוחה שלו בוגרת, זורמת, לא מושלמת ולא מתייפייפת אלא אמיתית מאד. שמה של הקולקציה, בהתאמה, הוא "קולקציית חופש". החופש, כניראה, להיות מי שאת ולא שעתוק של מודל נשי שמפמפמים מגזינים מלוטשים.

דרמטי פינת פומפוזי

הדגמים של קדם נוטים בדרך כלל לדרמטיות כמעט פומפוזית. הבגדים שלו הם הצהרת כוונות של הפגנת נוכחות. בניגוד לעונות קודמות, סקאלת הצבעים בקולקציה הנוכחית די רגועים ונעים בין שחור, לבן, גווני אפור, חום וכחול. בהתאם לעונות הקודמות ולדרכו בקודש, קדם משחק ללא הרף בשכבות בדים, בפרטים, כיווצים וקשירות. לעתים התוצאה אלגנטית ומקסימה ולעתים פחות מחמיאה לגוף.

בעמוד הראשון של הקטלוג מוצגות נשים בשחור. אחת מהן ניצבת מול המצלמה כשצעיף אדום, ענק ורך כרוך סביב צווארה. המבט שלה חזק וחודר והאדום הלוהט הזה סביב הצוואר, בוער. מדפדפים וחוזים באישה בחולצת כיווצים לבנה וסביב זרועותיה כרוך צעיף שחור עם נקודות לבנות. המבט שלה מופנה לנקודה לא ברורה בחלל. נראה שהיא חושבת בכאב על משהו לא ידוע. אולי השמפניה נגמרה. אולי היא סתם לא בקטע של נקודות.

את מפוסלת, אני מפסל

המשחקים של קדם בפיסוליות וגיאומטריות בולטים בעיקר בצילומים הקבוצתיים, כשבכל אחד מהם מופיעה וריאציה מסוימת על דגמים דומים. באחד הצילומים האלה עומדת קבוצת נשים עם קדם. כולן לבושות בגלביות לבנות. לאחת קשורה שכבת בד נוספת באזור הבטן, לשנייה יש טוניקה מעל החצאית, לאחרת יש תוספת בד מתנפנפת באזור החזה, שנראית כמעין גופייה עליונה, ולרביעית יש עליונית הנקשרת באזור הצוואר. בדי הבגדים מתאימים לחום המקומי. לקדם אין מידות מוגדרות והקולקציה נבנתה לפי שלוש מידות כלליות.

כנראה שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה גדולה. קדם נכנס לעולם האופנה בכלל בזכות אשתו. באתר שלו הוא מספר שבהיותה אישה מלאה היא לא הצליחה למצוא בגדים שימצאו חן בעיניה. "הבנתי שמעצבי האופנה לא מתייחסים ברצינות לנשים גדולות", הוא מספר שם, "נכנסתי לנישה הזו מתוך אהבה שהתחזקה עם השנים. זה כמו ציור על בד גדול שמאפשר לדמיון שלך להשתולל". העיסוק שלו בעיצוב פנים, עיצוב תכשיטים, פיסול וציור ניכר בעיצובים שלו. הוא זוכה להצלחה גם בחו"ל ומשווק את בגדיו לארה"ב, גרמניה, אנגליה, הולנד, אוסטרליה ואסיה.

מחירים: שמלות וחצאיות 899-599 ש"ח, חולצות וטוניקות 299-799 ש"ח, גופיות 199-299 ש"ח, מכנסיים 599-699 ש"ח, עליוניות וז'קטים 399-899 ש"ח, צעיפים 199-490 ש"ח, פאוץ' 199 ש"ח, תכשיטים 190-2,400 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully