וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממ..על זה אפשר לעשות כסף

ענת אור

15.5.2006 / 10:04

לסינים יש רגשי נחיתות אדירים על כך שהאל התקמצן איתם על הריסים. יש מי שמעצים להם את התסכולים

הסיבה האמיתית שבשלה עומדים הסינים לכבוש את העולם, להפוך למעצמה הגדולה ביותר ולגרום לארצות הברית להראות כמו הערת שוליים בהיסטוריה, היא בעצם הריסים שלהם.

לסינים יש רגשי נחיתות אדירים על כך שהאל התקמצן עליהם כשהוא הגיע לשערות האלה שדבוקות לעפעפיים, לכן, אומרים הסינים, אם אנחנו לא יכולים שיהיו לנו ריסים ארוכים כמו של בני המערב אז לפחות נשלוט להם בכלכלה.

לא ברור מה היה השיקול של האבולוציה כשהיא סיפקה לבני הכדור המזרחי זיפונים קצרצרים להגנה על עיניהם ולבני הכדור המערבי שפע של שערות ארוכות ומתעגלות כלפי מעלה. בטוח שיש לזה איזשהו קשר לעניין העיניים המלוכסנות, שאולי צריכות פחות הגנה.

גם אצלנו, כשחושבים על זה, יש חתיכת פטיש בכל מה שקשור לריסים. ולראייה – בכל הפרסומות למסקרה, שמבטיחות נסים ונפלאות, עוטות הדוגמניות ריסים מלאכותיות וגם נעשית עליהן וואחד עבודת ריטוש כדי להמציא להן ריסים בלתי אפשריים, ואנחנו, הפתיות, אמורות לחשוב שאם נשתמש במסקרה המדוברת יצמחו לנו ריסים מפוארים כמו של זברה.

פרסומת של מייבילין במגזין אופנה סיני מציגה בתור התחלה פנים של אשה מערבית עם ריסים כמו אלה שהזכרתי עכשיו (מלאכותיות+פוטושופ) ובעמוד הבא שלל נערות סיניות צעירות, שנראות אותו דבר דרך אגב, מחייכות באושר כשהן מעבירות מסקרה על הריסים הבלתי נראים שלהן.

הדבר המעניין הוא ציור האילוסטרציה שמתאר את ה"לפני" וה"אחרי". ריסים קצרצרים, כאלו שגזר הטבע על העם הסיני, הופכים, לפי הבטחות הפרסומת לריסים טיפ טיפה יותר ארוכים וטיפ טיפה יותר עגולים, והעיניים שבציור הופכות, באופן מפתיע, לכחולות!

במבט מפוכח, אפילו ההבטחה הצנועה שבציור היא מופרכת לחלוטין. ברור לכל בר דעת שבלי ניתוח השתלת ריסים, לא יכולים ריסים להכפיל את אורכם.

הפתרון: נסו להיוולד מחדש כמערביות

הפרסומת הזו, למוצר שנקרא unstoppable (באנגלית כמובן, כמו אצלנו), מעלה סוגיה מעניינת – מצד אחד, הפרסומת לא מבטיחה לסיניות שיהיו להן פתאום ריסים ארוכים בסטנדרט מערבי אלא מתאימה את עצמה לפנטזיות המקומיות, כולל עיניים כחולות כמובן, מצד שני, היא מציגה אשה מערבית עם ריסים מוגזמים בטירוף. הם הרי יכלו להדביק את הריסים המלאכותיות האלה על דוגמנית סינית וזה היה מופרך באותה מידה.

חוץ מהעובדה שזה היה בטח עוד פחות אמין וששינוי מינורי כמו זה שמראה האילוסטרציה לא היה מצטלם מספיק טוב, אני חושבת שהחברה בכוונה השתמשה בדוגמנית מערבית כדי להשאיר את הפנטזיה בלתי מסופקת ולגרום לסיניות בעצם לרצות להיוולד מחדש כמערביות. בסופו של דבר מייבילין היא חברה אמריקאית ואף פעם לא תזיק קצת לוחמה פסיכולוגית דרך מסקרות.

בתמונות של הדוגמניות הסיניות שבמגזין אפשר לראות כמה עלובים נראים הריסים שלהן אחרי שנמתחו, עוקמו ונמרחו במסקרה בניסיון הפתטי לעשות את הריסים שלהן יותר "מערביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully