וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד מוכנה להרפתקאות

רותם רוזנטל

18.5.2006 / 13:19

אנשיו של קנזו חיפשו ברחבי העולם אנשים מיוחדים למיזם החדש שלו. היה להם את המזל לפגוש בסיני, את הדס מור

יש המון דרכים להתחיל את הסיפור של הדס מור בת ה-28, שמעצבת בגדים ושמלות כלה תחת המותג "נח". אפשר להתחיל בגיל חצי שנה, כשההורים שלה עברו לצרפת והדס הירבתה לטייל כילדה בין חנויות אופנה ברחובות פריז. או בדהרמסלה, הודו, בגיל 23, כשהיא ישבה בהרים ותפרה בגדים במכונת תפירה ידנית משאריות בדים. אפשר גם לקפוץ לפסטיבלים באירופה, ללוות אותה כשהיא מוכרת שמלות שעיצבה ותפרה בשולי הופעות, או בכלל לעבור ליישוב אמירים, שם חיתה אחרי שחזרה מהודו ולמדה בקורס תדמיתנות.

אבל נראה שנתחיל מרגע מרשים במיוחד. סיני, קיץ 2002.
מור מגיעה מאמירים בחופשת פסח ונתקלת שם במכר ותיק מימיה בפריז בשם רנאטו. רנאטו הגיע לחופים עם מצלמת וידאו ועם זי'ל אמסלם, מסזי'סט שעסק אז בפיתוח שיטות טיפול אלטרנטיביות עבור חברת האופנה והקוסמטיקה קנזו. באותו זמן, עמלו אנשי קנזו על פתיחת מרכז מפואר בפריז שכולל, שימו לב: סטודיו, שואו רום, מסעדה בעיצוב פיליפ סטארק, חנות לממכר הבשמים והקרמים של קנזו ומרכז טיפולים בשם "הבועה.

נציגי החברה כבר הרימו ידיים בניסיון למצוא אנשים צעירים שיתאימו להם כמטפלים ושלחו את השניים עם כרטיס פתוח לרחבי העולם, למצוא את האנשים הנכונים. מור, שפגשה את אמסלם ורנאטו במקרה בין החושות, עזרה להם להכיר אנשים, תרגמה עבורם ובעיקר הקסימה אותם.

"בסופו של דבר, הם ביקשו גם ממני להצטלם בווידאו כמועמדת. בהתחלה סירבתי והסברתי להם שאני מתעסקת באופנה ולא בטיפולים, אבל הם שכנעו אותי. נפרדנו לשלום, ואחרי שלושה ימים אני מקבלת פתאום טלפון מחברת קנזו; תארזי, את מגיעה אלינו לראיון תוך חמישה ימים.

צריך לדייק כשמבקשים משאלות

"נסעתי סקפטית. לא הבנתי איך שני האנשים הדי הזויים האלה היו קשורים לחברה כמו קנזו. נסעתי עם עוד שתי מועמדות מהארץ והתבקשנו לעשות מסאז' כניסוי. אחרי יומיים בפריז הם הציעו לי לעבוד אצלם במשרה מלאה. כלומר, הייתי צריכה לחזור לארץ ולארוז את כל החיים שלי תוך שבוע. פתאום נכנס לי אדרנלין לכל הגוף. אני תמיד מוכנה להרפתקאות. עזבתי הכל, ארזתי מזוודה ונחתתי בקורס הכשרה שנמשך חודשיים, שהעבירו עם אמסלם ורנאטו. למדתי אצל מאסטר וזו היתה אחת המתנות הגדולות שקיבלתי. שיכנו אותנו במלון מפואר ליד הגנים המלכותיים, הכל היה כל כך נוצץ ובומבסטי".

הטיפולים בבועה התבססו על ארבעה סוגים של חומרים; לוטוס שמאופיין בצבע לבן ובתחושה מרגיעה, עלי במבוק שמאופיינים בצבע ירוק ובאנרגטיות, אדי אורז שמתאפיינים בוורוד בהיר ובחושניות ופרח הגי'נג'ר שמתאפיין בגוון כתמתם ובתחושת אופוריה. על בסיס הגוונים והתחושות הללו פיתח אמסלם שמונה טיפולים שאמורים לגרות את כל החושים.

לאחר סיום ההכשרה נאלצה מור לשוב ארצה לחצי שנה, בכדי שיסדרו לה את אישורי העבודה הדרושים. כשקיבלה את הטלפון המיוחל, היא טסה למטוס ושבה לצרפת. "עבדתי שם שנה, והמקום הפך להצלחה מסחררת. אנשים חיכו 3 חודשים בתור לטיפול. בקומה מתחתינו היה הסטודיו של אנטוניו מארה, מעצב הבית של קנזו. הלב שלי היה שם. לפני תצוגות הייתי עוזרת להם, יוצרת עבודות יד, רקמות, עושה מסאז'ים לאנטוניו", היא צוחקת.

"אחרי שנה הצטרפתי גם לצוות שבונה את הטיפולים אבל בשלב כלשהו חטפתי כבר ג'ננה מפריז. הבנתי שאני לומדת המון אבל לא רוצה להיות בורג בתוך מערכת גדולה. הבנתי שאני לא באמת מאושרת ושאני מעדיפה לוותר על הזוהר שתמיד חלמתי עליו, כדי לחזור לארץ ולעשות את מה שאני רוצה, קרוב למשפחה ולחברים. השיעור שלמדתי הוא שמה שמבקשים מתגשם ולכן צריך לדייק נורא במה שמבקשים. יש דברים בחיים שצריכים להישאר ויש דברים שמגיעים כדי להקפיץ אותך מדרגה. אפשר לומר שקנזו היה אחד מבתי הספר שלי כמעצבת אבל העדפתי לעצב בגדים בבית במכמורת, שצופה לים".

גם שרה ורוקדת

מור ויתרה על המשכורות הגבוהות והגלאם הפריזאי ושבה לארץ. כאן היא למדה שנה בבית הספר לעיצוב אמנויות הבמה של רקפת לוי והקימה את "נח". מותג ש"מנסה לתת קונטרה לכל מה שמריח מקורבנות אופנה.

"הבגדים שלי הם בראש ובראשונה נוחים. אני מעצבת גזרות עם בדים נשפכים, עליונות גדולות, מכנסי שק עם הרבה בד, בגדים מודולריים. הכל מאוד מחמיא ונעים לגוף. כשניסיתי להתאים את עצמי לטרנדים עכשוויים זה לא כל כך עבד. אני יוצרת מבפנים ולא כל כך איכפת לי מה קורה בחוץ".

היא התחילה לנדוד במסלול הקבוע של מעצבים צעירים בארץ; הפצת בגדים לחנויות ודוכן בשוק המעצבים (עם כתומנטה). כשהיא הבינה שהלקוחות רוצים עוד והגיע הזמן לעבור למשרה מלאה, עברה לבית במושב בת חן שיש בו גם סטודיו. על יד הבריכה הביתית היא התחילה לערוך הפנינגים עמוסי קוקטיילים של מכירת בגדים. במקביל, יצרה תלבושות לעולם המחול והחלה להיענות לבקשות של לקוחות קבועות לעצב להן שמלות כלה. את שמלות הכלה יצרה מפירוק שמלות עתיקות שקנתה בשוק הפשפשים הפריזאי.

יום אחד פנתה אליה מכרה, אורלי דוקטורי, מבעלות קום איל פו, לאחר שפתחו את מרכז הטיפולים "כולה" במתחם בית בנמל וביקשה שתבנה להן קונספט לטיפולים. "היא נתנה לי אור ירוק ובמה ליצור טיפולים מיוחדים, שמתלווים למסאז'ים שיש במקום. יצרתי טיפולי פיוז'ן שמלווים בטעמים, ריחות, אביזרים והקפדה על תאורה ואווירה". עכשיו מור מעבירה טיפולים במשך יום בשבוע בחדר מיוחד שכולו שלה. נראה שעכשיו, היא יכולה לשוב למקום של המטפלת, בשלווה.

"בין אם אני בונה טיפול, מעצבת שמלת כלה, שרה או רוקדת, הכל בא מבחינתי מאותו מקום. כל זמן שהחיים משתנים ונושמים אני בסדר. האמת היא שאחרי קנזו קלטתי שכל החלומות הם הבל הבלים והחיים פשוט מובילים אותי. עוד עשר שנים אני בכלל רוצה להיות אימא שמגדלת את הילדים שלה בבית".

הדס מור, בית מס' 4, בת חן ב'
בתיאום מראש: 09-8665441

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully