וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילך ומלחמתה בתוצרי הנפט

נועם לחיאני

23.5.2006 / 10:00

אחרי שתפנימו שחברות הקוסמטיקה העלק יוקרתיות שמות פטרוכימיקלים במוצרים שלהם, תקראו פה על התחליפים המרגשים

בדירה פיצפונת, מעל צומת סואן בתל אביב, רוקחת לילך לומברוזו (32), תכשירים קוסמטיים טבעיים, שאין בהם פטרוכימיקלים - תוצרים של תעשיית הנפט. אל תקלו בזה ראש, אנחנו מתכוונים לחומרים כמו מינרל אויל, פרופילן גליקול וה- SLS למשל ששכיחים מאד במוצרי הקומסטיקה שאתם שמים על הגוף ובמוצר הניקוי איתם באים במגע.

בצעדי תינוק מתחילה פה תעשייה קטנה של מוצרים טבעיים באמת שכשהם נשטפים במי האמבטיה ומגיעים לאדמה, הם לא מזהמים אותה. חומרים שהשאריות שלהם מתפרקות ולא הופכות לנטל רעיל על הסביבה. כאלה שלא גורמים בעקיפין למיני תחלואים. הדבר הנפלא הוא שכרגע אותם מוצרים טבעיים, גם זולים יותר מהתכשירים היוקרתיים של חברות הקוסמטיקה הגדולות.

לומברוזו פתחה את חייה עם ניתוח מעיים בגיל 3 ובעיות עיכול, שהביאו אותה לאכילה בריאה ותזונה הוליסטית. ההטבה מרחיקת הלכת במצבה שכנעה אותה להעביר את התורה הלאה. היא פתחה במסע לימודים, שבסופו תלתה על הקיר בין היתר, תעודות המעידות על הכשרתה כרפלקסולוגית מוסמכת, מסז'יסטית (רפואית, הוליסטית לפי שיטה אינדיאנית ולפי עקרונות המסג' השוודי), ותעודת מדריכת ארומטרפיה.

משם הדרך לקוסמטיקה נראתה קצרה, ובתום לימודי לתעודת קוסמטיקאית מוסמכת במכללת תלתן אצל ד"ר רונית נחום המוערכת ואצל המורה אתי פרץ ואחרי חריש אוטודידקטי עמוק של תחום הקוסמטיקה הטבעית, החלה לרקוח קרמים על שולחן הכתר פלסטיק הקטן שבין המטבחון לסלון.

כיום, אחרי שנת ייצור אחת בלבד, יש לה עדת מעריצים ומעריצות מושבעים ו-21 מוצרים. השמנים, בינהם שמן לקמטים סביב העיניים, שמן תינוקות ושמן להסרת איפור או סרום על בסיס ויטמין E הם 100% טבעיים. הקרמים הם 99.5% טבעיים.

"מי שטוען שהקרמים שלו 100% טבעיים זה אומר דרשני" היא מעירה, "חייבים להיות רכיבים מינימליים של חומר משמר או מייצב. אני משתמשת בקרם בסיס שמורכב מדונג דבורים, חמאת שיאה, זרעי ענבים ו-0.15% של סודיום BEI, שהוא כמובן לא שייך למשפחות המתחלבים והשמנים המינראליים המסוכנים".

אל תאמינו ל-100%

בין המוצרים שהיא רוקחת יש קרם פנים לקיץ בעל מרקם עדין ולא שומני מידי בשני ריחות: גרניום- לבנדר אפלולי וסקסי ולמון גראס קליל ונקי. בין מרכיבי הקרם תוכלו למצוא נר הלילה, רוזווד, ילנג, פצ'ולי וויטמינים ואנטי אוקסידנטים טבעיים.

יש גם קרם לילה, קרם לנשים מבוגרות, סרום עיניים, מסכות חימר לבן וירוק, פילינג גרגירים (מגלעיני משמש טחונים), שפתון לחות, ודיאורדורנט ללא האלומיניום שחוסם את בלוטות הזיעה. "זה טוב ובריא להזיע" היא מחדדת "אין סיבה לעצור את זה. הדיאורדורנט רול שלי לא מונע זיעה, אלא מפזר ריח נעים בשעת ההזעה. הריח שלו רענן והוא מכיל בן היתר למון גראס, ברוש ואיקליפטוס.

בין המוצרים הטיפוליים שלה יש שמן שמטשטש סימני מתיחה מהריון, ג'ל לטיפול בכוויות וקרם וסבון לטיפול באקנה. לנשים מבוגרות יש גם סדרת אנטי איג'ינג שמכיל לבונה (שמן משמר שהיה בשימוש עוד במצרים העתיקה. המחירים סבירים לחלוטין, מתחילים ב_40 ש"ח ומסתיימים ב_200 ש"ח.


את גישתה ההוליסטית לחיים ובכלל, היא משליכה גם על טיפולי הפנים שהיא עושה וטוענת ש"קשה להפריד בין עור הפנים לתחושה כללית טובה של הגוף כולו, לכן הטיפול הקוסמטי שאני נותנת כולל גם מעט רפלקסולוגיה ומסאז'", וזה שווה כל רגע. שעתיים של טיפול, שכולל את הטיפול הקונבנציונלי של ניקוי שחורים והזנה עמוקה של עור הפנים. בהמתנה בין התייבשות מסכה אחת לאחרת בזמן שקוסמטיקאיות אחרות קובעות תורים נוספים ומשלמות חשבונות חשמל בויזה, לילך מפנקת בשלל לחיצות מרגיעות ומרפות. מחיר הטיפול 220 ש"ח.

אחרי הטיפול במוצריה העור נראה ומרגיש ממש טוב, ובאופן הוליסטי ומסתורי מצאתי את עצמי מחפש אחריו אוכל בריא ופחות מעובד. במדינה מתוקנת שבה מפלגת הירוקים היא השלישית בגודלה, לומברוזו לא היתה רוקחת קסמים על שולחן כתר פלסטיק בדירה קטנטנה, אלא נחה על זרי דפנה באולם רחב ידיים ומעוצב.

את לילך ומוצריה אפשר למצוא כל יום שישי ביריד 'חיים בריאים' בדיזנגוף סנטר בתל אביב ( 16:30_ 10:30), או בטלפון 050_ 6321360.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully